![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos budjetti on tosiaan luokkaa 5k€, niin sillon kannattaa katella alle 300tkm ajettua -93-95 V8-ZJ:tä. Se olisi hyvä monessa mielessä ja parempi vaihtoehto kuin uudempi ZJ saati yksikään WJ. Nettiautossa niitä on kohtuu monta myynnissä. Jos suuri vetokilomäärä ja maksimaalisen iso kontti ei ole ehdoton, niin -96-01 XJ-Cherokee on ihan hyvä vaihtoehto myös, kunhan ei ole räpelletty ja suolalla pilattu. Tunnetusti XJ:stä saa niin halutessaan massiivisen rajun offilaitteen, joka on myös selkeä myyntivaltti ja pitää hintaa yllä paremmin kuin ZJ. Lainaus:
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/7607739 http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/7636616 Jos remppaa haluaa tehdä, niin WJ:ssä sitä varmasti riittää. Ei ole vain mitään järkeä ostaa vikaista autoa ja upottaa siihen omaisuutta, koska myydessä siitä ei saa yhtään enempää kuin ostaessa, vaikka itse rakentaisi ja heti myisi. Kokeiltu on ja aika monta kertaa. Mutta saahan sitä tehdä, jos välttämättä haluaa ja kokemusta on siitäkin. ![]() Niin kauan kuin ei halua tehdä remontteja ja/tai harrastaa offia, niin Jeepin sijaan laittaisin rahani mieluummin Euro/Japsi-maasturiin, niin tylsiä ja epä-äijämäisiä kuin ne pääosin onkin. Hinta se on vi****ksellakin.
|
|||||
|
|||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
WJ on kieltämättä sieltä huonommasta päästä luotettavuudeltaan Jeepeissä alkupään mallien osalta, mutta ainakin ulkomaiden foorumeiden mukaan uudemmat on ihan kelpoja. Toki tyyppiviat WJ:ssä on siinä missä muissakin autoissa, ja WJ:n kanssa kannattaa olla tarkkana jos sellaisen menee ostamaan. Eli auton historia huoltojen ja ylläpidon osalta olisi hyvä olla mahd. tarkkaan selvillä ja mitä huoltoja on tehty (mm. juuri nuo blend doorit limited/ overland- varusteisissa, ja onko peräremppoja tehty?) - ja jos omistajia on ollut 10-15 vuoden aikana lähemmäs kymmenen niin jotain hämäräähän siinä yksilössä on oltava -> ei kauppoja. Kun olin 2010 ostamassa itselleni 5.9 ZJ:tä, niin samassa hintaluokassa ja samoilla kilsoilla oli silloin tarjolla kolme enemmän tai vähemmän paskaa yksilöä, ja sitten oli tämä minkä ostin joka oli aikalailla priimakunnossa. Ainoa ostohetkellä tiedossa oleva vika/ tuleva korjaus oli että peräremppa tuloillaan seuraavan muutaman kympin kohdalla, ja että viskon mahdollisesti joutuisi vaihtamaan. Kaikki autot silloin maksoi pyynniltä 8-9k€, niistä kolmesta olisin itse maksanut max. 5k€ - ja silti olisin luultavasti jättänyt ostamatta. Lainaus:
ZJ:stä muutenkin mieluiten '97-'98, koska '96 oli hieman erikoinen välimalli. Lainaus:
Vajaatehoisella koneella ko. autoon, toisessa pienillä kilsoilla ja karvalakkimallina ekaa vuosikertaa WK, ja toisessa kovat kilsat, karvalakkimalli ja taxfree- hinta ![]() Lainaus:
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 18.01.2016 16:45 |
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Ajovaloissa ei ole kalliita ja helposti hajoavia lampunsäätömoottoreita, ajonestoa ei ole kalliine, häviävine & hajoavine koodiavaimineen ja peileissä & penkeissä ei ole mitään muisteja. Perät kestää hyvin huollettuna helposti 300tkm. Kasikone kestää ½-miljoonaa ja kuutosen mäntäongelmat alkaa vasta -96. Eihän nämä välttämättä hajoa uudemmastakaan, ja olihan mulla jo "pomminvarma" -90 kuutonen, mistä tuli kolme kankea lohkosta läpi, mutta on siinä kerrassaan riskejä. Meinaan onhan nuita muutama Jeeppi ollut, mistä kaikki nämä kokemukset on lähtöisin.Lainaus:
No, minä olen tietoisesti ostanut nimenomaan jo jollain tavalla hajonneita Jeeppejä, poislukien se eka vihreä XJ. Vaikka lähtökohta on sikäli normikäyttäjään verrattuna poikkeava, niin kun lukee autokuumeeseen "sairastuneen" kaverin juttuja ja vaistoaa ettei sieltä löydy samaa potentiaalia korjaamiseen ja harrastamiseen, niin pakko on vähän varoitella. Jos katsoo pelkästään mun WJ:n korjauslistaa ja miettii paljonko siihen olisi mennyt pajalla rahaa nykyiseen kuntoon saattamiseen, niin kyllä siinä olisi ei-niin-fanaattisen harrastajan autokuume saanut ihan toisen ulottuvuuden. Mutta kuten tuo bilbo ilmaisi, kannatti 4000€ remontti tehdä ajonautinnon ylläpitämiseksi, vaikka auton hintaan tuli 50% lisää. Voihan samaisen rahan sijoittamisesta nauttia ryyppäämälläkin, tekemällä ulkomaanmatkan, keittiöremontin, tms.Nyt en jaksa kommentoida tätä enää enempää. Jos joku välttämättä vielä haluaa WJ:n, niin tietääpähän mihin on ryhtymässä. Onnea matkaan. Jos vinkkejä tarvii, niin saa ottaa yhteyttä. Se kuuluu mulla harrastukseen.
|
||||
|
||||
|
Saahan niitä vikoja ja hyviä & huonoja puolia kaivettua vaikka mistä autosta, ei kai siinä mitään. Se mitä muutaman kaverin autojuttuja kuunnellut omista kulkupeleistään niin kaikilla muilla paitsi Toyota ja Kia- miehillä on tuntunut olevan aikalailla ongelmia autojensa kanssa.
Mihin tästä pääsemme? Osta Toyota tai Kia ![]() Mitä tulee noihin yllä luettelemiisi juttuihin vanhempi/ uudempi ZJ, tai WJ:n jarrut vs. ZJ:n jarrut.. noh, niin. En myöskään jaksa alkaa siitä enempää vääntämään koska ei se taida johtaa mihinkään. Mutta olen niistä jokatapauksessa aikalailla täysin päinvastaista mieltä, ihan omien kokemusteni perusteella
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
|
||||
|
||||
|
Ostetaan pop-cornia.
|
||||
|
||||
|
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
|
||||
|
||||
|
Joo, mennäänks Kulman nuotiopaikalle nauttimaan poppareit ja keskustellaan.....
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
| Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
| jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
| Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |