Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.01.2016, 22:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Jamantin tietojen mukaan sen ei edes pitäisi vaikuttaa pakkivaloihin, vaan olisi juuri siellä PDC:ssä konepellin alla oleva sulake.
Jännä kyllä sinänsä miten FSM:ssä voi olla noin eri tiedot kuin tosielämässä. Harvemmin siitä on mitään suurempia virheitä tullut vastaan

Täytyy itsekin huomenna tehdä vähän tutkimusta minkä sulakkeen irrottamalla pakkivalot sammuu

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.01.2016, 23:03
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mää luulen, että melkein täytyy olla sähköissä eroja eri vuosimallien välillä. En kerenny vielä tutkimaan tarkemmin, mutta jotain eroa täytyy olla kaavioissa, koska Jamantti väitti yhtä, joka piti kutinsa ZJ-94 kaavion kanssa, muttei ollenkaan ZJ-98 kaavion, jota mää taas katsoin; sitähän kysyttiin. Esim. just toi NSS-kytkin ei musta ollut ZJ-98 kaaviossa kuin 2-napainen, eikä sillä ollu mitään kytköä A/C-kompuraan, mutta -94:ssa taas oli ja se oli 3-napainen. Mutta kun nää sähköt on aika monimutkaisia ja kaavioitakin on satoja, niin jäi tutkimatta tarkemmin. Ei sillä ehkä niin väliä, mutta pitää ainakin yrittää auttaa kaveria, jotta saadaan Jeeppi takas leimaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.01.2016, 23:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Kyllähän niissä sähköissä eroja onkin vuosimallien välillä

Mikähän '98 FSM johtokaavio sinulla on, omassa FSM:ssä se NSS on 3- napainen ..ja niin se muistaakseni on tuolla minun laatikon kyljessäkin
Sen sijaan minunkin FSM näyttää tämän ikäiselle että NSS pitäisi saada sähkö JB:n kautta, ei PDC:n. No, se selvinnee huomenna kun nyhdän sulakkeita irti sieltä täältä.


On nämä jenkkisähköt välillä vähän kummallisia, kuten PunisherFIN on pariin kertaan todennut
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.01.2016, 23:52
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

niin ne tuppaa pikkusen olemaan, mut oon keksiny sille teorian..

ne on naisten suunnittelemia, pakosti Chrysler konsernilla on joku tasa-arvo juttu/ohjelma ja sähköosaston suunnitteluinssit on kauniimpaa sukupuolta
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.01.2016, 07:17
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mikähän '98 FSM johtokaavio sinulla on, omassa FSM:ssä se NSS on 3- napainen
Datasheet 8W-51-5 (virtapiiri: L10). On siinä näköjään kolme napaa, mutta tähän piiriin on merkitty vaikuttavaksi vain nämä kaksi... Sitä edeltävä sivu on 8W-10-12, jossa on virtalukko ja seuraava on 8W-51-6, jossa on pakkilamppu.

Samainen L10 piiri löytyy -94 versiossa sivuilta 8W-145, -144, -143, -90 (ZJ 104, 103, 102 ja 49), joista viimesellä on se kytkin. Tämä on toisaalta vaihteiston kaavio, kun tuo edeltävä on takavalojen kaavio. Uudemmassa -98 versiossa taas vaihteiston kaavioissa alkaen sivulta 8W-31-1 ei ole koko NSS:ää ollenkaan... Onhan se nyt kumma jos mää en osaa lukee kaavioita!

Ei kun nyt löyty 8W-44-8. Se on sisävalopiiri, joka vaikuttaa taustapeilin himmentymiseen. P/NPS:ssä on kolme napaa juu. P/N-asennossa se vetää kaavion 8W-21-2 mukaan starttipiirin maihin (=> voi käynnistää) ja siinä toisessa asennossa sytyttää pakkivalot. Johan selvis! Eihän tää ollu ees vaikeeta!

Eipä ole aiemmin tullu näin montaa peräkkäistä sähkökaaviota tutkiskeltua, mutta sieltä se vain kaivamalla löyty! Ihan pakko on kyllä naisten keksiä näin monimutkainen juttu! Tai ei ehkä sentään. Tää on loppupelissä ihan yksikertainen ymmärtää, kaavioita on vain monta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.01.2016, 08:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Jeps, noi Chryslerin kaaviot ei aina ole ihan selkeimmästä päästä kun sivun lopusta johdon pää hyppää aivan toiseen osioon 42 sivua myöhemmäksi missä johto jatkuu Tosin ei ne ole aina helppoja ollut muillakaan valmistajilla.

Äkkiä noita toki oppii tulkitsemaan; johtokaavioita vain on paljon helpompi plärätä oikeasta paperisesta versiosta, kun on helppo hypätä sivulta toiselle suoraan vs. tutkia PDF:ää. Tarttee olla aina kaksi ikkunaa vierekkäin auki että onnistuu jotenkin sujuvasti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.01.2016 08:13
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.01.2016, 08:47
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Joo tuossa uudemmassa kaaviostossa on paljon aiempaa selkeämmin tehty viittaus toiseen kaavioon. Toisaalta se oli vanhemmassa ehkä yhden sivun päässä, mutta silti.

Enempi omituista on se, miten kaaviot on jaoteltu. Edellisessä kytkin oli laatikon kaaviossa ja jälkimmäisessä mm. starttipiirin ja taustapeilin. Ihan sinänsä loogista kumpikin, mutta opetuttaa hetken.

Voi vain miettiä minkälainen hässäkkä Jeepin suunnitteluosastolla on ollut näitä piirtäessä! On siellä sähkösuunnittelijaa ketuttanut, kun isot pomot käski siirtyä sähköiseen lootanohjaukseen v.-96 ja suunnittelupomo käski piirtää kaikki vanhat hyvät sähkökaaviot uusiksi! Eikä ole kyse kuin face-liftistä. Ja sitten heti WJ:tä perään.

Karkas keskustelu alkuperäisestä asiasta ehkä pikkasen - ai miten niin taas - mutta tulipahan selvitettyä sähkökaavioita! Toivottavasti pakkivalovika tällä repostelulla selviää.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.01.2016, 08:57
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Uudemmassa -98 versiossa taas vaihteiston kaavioissa alkaen sivulta 8W-31-1 ei ole koko NSS:ää ollenkaan... Onhan se nyt kumma jos mää en osaa lukee kaavioita!

Ei kun nyt löyty 8W-44-8. Se on sisävalopiiri, joka vaikuttaa taustapeilin himmentymiseen. P/NPS:ssä on kolme napaa juu. P/N-asennossa se vetää kaavion 8W-21-2 mukaan starttipiirin maihin (=> voi käynnistää) ja siinä toisessa asennossa sytyttää pakkivalot. Johan selvis! Eihän tää ollu ees vaikeeta!
Transmission & Transfer Case 21-9 sivulla toiminta kuvattu sanallisesti kuten Jamant kertoi. Wiring / Junction Block 8W-12-10..11 selviää pakkivalojen virran reitti. Wiring Starting System 8W-12-21 taas starttireleen maadoitus. Wiring / Connector Pin-outs 8W-80-64 kuva liittimestä ja Wiring / Connector Locations 8W-90-19 liittimen sijainnista.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.01.2016, 09:12
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Joo, ja voihan siellä olla tosiaan vuosimallien tuomia eroja, että mistä se syöttö peruutusvaloille on otettu. Mutta tuon kompuran sulakkeen muistan ulkoa, kyllä se nimittäin vähän etsitytti, ennen kuin löysin sen... Mutta muissa on ollut syynä se, että NSS on kierretty liian syvälle...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.01.2016, 09:19
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Transmission & Transfer Case 21-9 sivulla toiminta kuvattu sanallisesti kuten Jamant kertoi. Wiring / Junction Block 8W-12-10..11 selviää pakkivalojen virran reitti. Wiring Starting System 8W-12-21 taas starttireleen maadoitus. Wiring / Connector Pin-outs 8W-80-64 kuva liittimestä ja Wiring / Connector Locations 8W-90-19 liittimen sijainnista.
Muusta oon täysin samaan mieltä ja myös näistä kaavioista 8W-12-10..11, mutta ne kuvaa sivun otsikon mukaisesti sulaketaulua. Kaaviot 8W-44-8 ja 8W-21-2 taas paremmin itse toimintaa. Mutta yhtäkaikki oikeilla jäljillä tässä kaikki ollaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.01.2016, 09:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

No, kävin kiskomassa jalkatilan sulakkeen #6 irti. Ainakin '98 5.9 LX:ssä silloin sammuu VIC, ylänäyttö, taustapeilin tummennus, sekä pakkivalot.
Ilmeisesti homma menee siis niin, että '93-'95 pakkivalojen virta menee PDC:n ilmastoinnin sulakkeen kautta, ja '96-'98 menee jalkatilan sulaketaulun kautta.

Kaikki oli siis oikeassa


Huomasin samalla, että minulla on toinen takavalo mennyt juuri pimeäksi, kun VIC alkoi herjaamaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 13:04 (GMT +2).