![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Jamantin tietojen mukaan sen ei edes pitäisi vaikuttaa pakkivaloihin, vaan olisi juuri siellä PDC:ssä konepellin alla oleva sulake. Jännä kyllä sinänsä miten FSM:ssä voi olla noin eri tiedot kuin tosielämässä. Harvemmin siitä on mitään suurempia virheitä tullut vastaan ![]() Täytyy itsekin huomenna tehdä vähän tutkimusta minkä sulakkeen irrottamalla pakkivalot sammuu
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mää luulen, että melkein täytyy olla sähköissä eroja eri vuosimallien välillä. En kerenny vielä tutkimaan tarkemmin, mutta jotain eroa täytyy olla kaavioissa, koska Jamantti väitti yhtä, joka piti kutinsa ZJ-94 kaavion kanssa, muttei ollenkaan ZJ-98 kaavion, jota mää taas katsoin; sitähän kysyttiin. Esim. just toi NSS-kytkin ei musta ollut ZJ-98 kaaviossa kuin 2-napainen, eikä sillä ollu mitään kytköä A/C-kompuraan, mutta -94:ssa taas oli ja se oli 3-napainen. Mutta kun nää sähköt on aika monimutkaisia ja kaavioitakin on satoja, niin jäi tutkimatta tarkemmin. Ei sillä ehkä niin väliä, mutta pitää ainakin yrittää auttaa kaveria, jotta saadaan Jeeppi takas leimaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kyllähän niissä sähköissä eroja onkin vuosimallien välillä
![]() Mikähän '98 FSM johtokaavio sinulla on, omassa FSM:ssä se NSS on 3- napainen ..ja niin se muistaakseni on tuolla minun laatikon kyljessäkin ![]() Sen sijaan minunkin FSM näyttää tämän ikäiselle että NSS pitäisi saada sähkö JB:n kautta, ei PDC:n. No, se selvinnee huomenna kun nyhdän sulakkeita irti sieltä täältä. On nämä jenkkisähköt välillä vähän kummallisia, kuten PunisherFIN on pariin kertaan todennut
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
niin ne tuppaa pikkusen olemaan, mut oon keksiny sille teorian..
ne on naisten suunnittelemia, pakosti Chrysler konsernilla on joku tasa-arvo juttu/ohjelma ja sähköosaston suunnitteluinssit on kauniimpaa sukupuolta
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sitä edeltävä sivu on 8W-10-12, jossa on virtalukko ja seuraava on 8W-51-6, jossa on pakkilamppu.Samainen L10 piiri löytyy -94 versiossa sivuilta 8W-145, -144, -143, -90 (ZJ 104, 103, 102 ja 49), joista viimesellä on se kytkin. Tämä on toisaalta vaihteiston kaavio, kun tuo edeltävä on takavalojen kaavio. Uudemmassa -98 versiossa taas vaihteiston kaavioissa alkaen sivulta 8W-31-1 ei ole koko NSS:ää ollenkaan... Onhan se nyt kumma jos mää en osaa lukee kaavioita! ![]() Ei kun nyt löyty 8W-44-8. Se on sisävalopiiri, joka vaikuttaa taustapeilin himmentymiseen. P/NPS:ssä on kolme napaa juu. P/N-asennossa se vetää kaavion 8W-21-2 mukaan starttipiirin maihin (=> voi käynnistää) ja siinä toisessa asennossa sytyttää pakkivalot. Johan selvis! Eihän tää ollu ees vaikeeta! ![]() Eipä ole aiemmin tullu näin montaa peräkkäistä sähkökaaviota tutkiskeltua, mutta sieltä se vain kaivamalla löyty! Ihan pakko on kyllä naisten keksiä näin monimutkainen juttu! Tai ei ehkä sentään. Tää on loppupelissä ihan yksikertainen ymmärtää, kaavioita on vain monta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Jeps, noi Chryslerin kaaviot ei aina ole ihan selkeimmästä päästä kun sivun lopusta johdon pää hyppää aivan toiseen osioon 42 sivua myöhemmäksi missä johto jatkuu
Tosin ei ne ole aina helppoja ollut muillakaan valmistajilla.Äkkiä noita toki oppii tulkitsemaan; johtokaavioita vain on paljon helpompi plärätä oikeasta paperisesta versiosta, kun on helppo hypätä sivulta toiselle suoraan vs. tutkia PDF:ää. Tarttee olla aina kaksi ikkunaa vierekkäin auki että onnistuu jotenkin sujuvasti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.01.2016 08:13 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Joo tuossa uudemmassa kaaviostossa on paljon aiempaa selkeämmin tehty viittaus toiseen kaavioon. Toisaalta se oli vanhemmassa ehkä yhden sivun päässä, mutta silti.
Enempi omituista on se, miten kaaviot on jaoteltu. Edellisessä kytkin oli laatikon kaaviossa ja jälkimmäisessä mm. starttipiirin ja taustapeilin. Ihan sinänsä loogista kumpikin, mutta opetuttaa hetken. Voi vain miettiä minkälainen hässäkkä Jeepin suunnitteluosastolla on ollut näitä piirtäessä! On siellä sähkösuunnittelijaa ketuttanut, kun isot pomot käski siirtyä sähköiseen lootanohjaukseen v.-96 ja suunnittelupomo käski piirtää kaikki vanhat hyvät sähkökaaviot uusiksi! Eikä ole kyse kuin face-liftistä. Ja sitten heti WJ:tä perään. Karkas keskustelu alkuperäisestä asiasta ehkä pikkasen - ai miten niin taas - mutta tulipahan selvitettyä sähkökaavioita! Toivottavasti pakkivalovika tällä repostelulla selviää.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Joo, ja voihan siellä olla tosiaan vuosimallien tuomia eroja, että mistä se syöttö peruutusvaloille on otettu. Mutta tuon kompuran sulakkeen muistan ulkoa, kyllä se nimittäin vähän etsitytti, ennen kuin löysin sen... Mutta muissa on ollut syynä se, että NSS on kierretty liian syvälle...
__________________
Killing time is not murder |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
No, kävin kiskomassa jalkatilan sulakkeen #6 irti. Ainakin '98 5.9 LX:ssä silloin sammuu VIC, ylänäyttö, taustapeilin tummennus, sekä pakkivalot.
Ilmeisesti homma menee siis niin, että '93-'95 pakkivalojen virta menee PDC:n ilmastoinnin sulakkeen kautta, ja '96-'98 menee jalkatilan sulaketaulun kautta. Kaikki oli siis oikeassa ![]() Huomasin samalla, että minulla on toinen takavalo mennyt juuri pimeäksi, kun VIC alkoi herjaamaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |