Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.01.2016, 21:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

FSM:ää tutkien ainoa sulake pakkivaloille on repsikan jalkatilan sulake #6. Jamant kyllä totesi sen olevan muualla, täytyisi oikein käydä katsomassa omasta mitä se sanoo

Se nyt jäi selvittämättä, mitä kautta NSS saa virran, mutta jos NSS ei saa virtaa niin ei pitäisi lähteä autokaan käyntiin..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.01.2016, 21:30
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
FSM:ää tutkien ainoa sulake pakkivaloille on repsikan jalkatilan sulake #6. Jamant kyllä totesi sen olevan muualla, täytyisi oikein käydä katsomassa omasta mitä se sanoo

Se nyt jäi selvittämättä, mitä kautta NSS saa virran, mutta jos NSS ei saa virtaa niin ei pitäisi lähteä autokaan käyntiin..
Eri virtapiiri, starttauksen esto toimii miinus puolella NSS:ssä, peruutusvalot plussapuolella!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.01.2016, 21:34
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

NSS toimii niin, että kolmesta liittimestä toiseen reunimmaiseen (ihan sama kumpaan) tulee + sulakkelta (kompuran), kun virrat on päällä ja kun on R-asento kytkettynä, se kytkee sen plussan siihen toiseen laitaan ja se vie sen jännitteen peruutusvaloille. Starttauksen esto on maadoittava ja kun on N tai P -asento valittu, keskimmäinen nasta on maissa ja johto vie sen maadoituksen star-releelle, joka saa käämin toisen puolen plussan virtalukolta, releen syötössä on jännite päällä koko ajan, ja kun maadoitus tulee ja on virtalukolta Start -asento kytkettynä, rele vetää ja kytkee jännitteen eteenpäin solenoidille!!!

Yleisin vika on se että NSS-kytkin on liian syvällä, starttaa kyllä, mutta peruutusvalot ei toimi (jos siis sulake on ehjä ja paikoillaan). Kierrä NSS -kytkintä varttikierros kerrallaan auki päin, kunnes peruutusvalot syttyy....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.01.2016, 21:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
NSS toimii niin, että kolmesta liittimestä toiseen reunimmaiseen (ihan sama kumpaan) tulee + sulakkelta (kompuran), kun virrat on päällä ja kun on R-asento kytkettynä, se kytkee sen plussan siihen toiseen laitaan ja se vie sen jännitteen peruutusvaloille. Starttauksen esto on maadoittava ja kun on N tai P -asento valittu, keskimmäinen nasta on maissa ja johto vie sen maadoituksen star-releelle, joka saa käämin toisen puolen plussan virtalukolta, releen syötössä on jännite päällä koko ajan, ja kun maadoitus tulee ja on virtalukolta Start -asento kytkettynä, rele vetää ja kytkee jännitteen eteenpäin solenoidille!!!

Yleisin vika on se että NSS-kytkin on liian syvällä, starttaa kyllä, mutta peruutusvalot ei toimi (jos siis sulake on ehjä ja paikoillaan). Kierrä NSS -kytkintä varttikierros kerrallaan auki päin, kunnes peruutusvalot syttyy....
Tämä olikin hyvää infoa, on kyllä erikoisesti kytketty tuo virtasyöttö todellakin

Sen muistelen minäkin katsoneeni että NSS:ssä on joku liikkuva nasta siinä keskellä. Tavallaan idioottivarmempi kuin esim. AW4:n liukulaahainsysteemi, mutta ei siis silti pomminvarma
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.01.2016, 21:55
-jv- -jv- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.12
Sijainti: ROI, FINLAND
Viestit: 46
Perusasetus

Vic toimii, taustapeili tummentuu jne... Eli käsittäkseni tuo #6 sulake on kunnossa. Seuraan Jamantin ohjeita huomenna! Kiitos ja kumarrus kaikille. Kerron sitte miten käy...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.01.2016, 22:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jamantin tietojen mukaan sen ei edes pitäisi vaikuttaa pakkivaloihin, vaan olisi juuri siellä PDC:ssä konepellin alla oleva sulake.
Jännä kyllä sinänsä miten FSM:ssä voi olla noin eri tiedot kuin tosielämässä. Harvemmin siitä on mitään suurempia virheitä tullut vastaan

Täytyy itsekin huomenna tehdä vähän tutkimusta minkä sulakkeen irrottamalla pakkivalot sammuu
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.01.2016, 23:03
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mää luulen, että melkein täytyy olla sähköissä eroja eri vuosimallien välillä. En kerenny vielä tutkimaan tarkemmin, mutta jotain eroa täytyy olla kaavioissa, koska Jamantti väitti yhtä, joka piti kutinsa ZJ-94 kaavion kanssa, muttei ollenkaan ZJ-98 kaavion, jota mää taas katsoin; sitähän kysyttiin. Esim. just toi NSS-kytkin ei musta ollut ZJ-98 kaaviossa kuin 2-napainen, eikä sillä ollu mitään kytköä A/C-kompuraan, mutta -94:ssa taas oli ja se oli 3-napainen. Mutta kun nää sähköt on aika monimutkaisia ja kaavioitakin on satoja, niin jäi tutkimatta tarkemmin. Ei sillä ehkä niin väliä, mutta pitää ainakin yrittää auttaa kaveria, jotta saadaan Jeeppi takas leimaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 03:19 (GMT +2).