Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2016, 20:34
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikael73 Näytä viesti
Löytyy yksi 110cc kone joka tuli halkaistua,kun olis ollut vaihteiston rattaille tarvetta.Ne ei kuitenkaan olleet passelit niin jäi paikalleen.Koneesta oli mäntä leikannu kiinni.Jos siinä ois käypiä osia vaihteistoon niin lähtee kyllä halvalla.Tiivisteitä,mäntiä ja pyttyjäkin löytyy.
Maaliskuun alussa tulee vielä erä 110 ja 125cc koneita.
Löytyy sit vielä yks 125cc josta kans mäntä oli leikannut kiinni.Voin ottaa
kuvia näistä jos niistä irtoaisi projektiin passeleita osia
110cc osat ei passaa tähän 150cc vaikka näennäisesti samanlaisia ovatkin.
Ja noin äkkiseltään nuo aiemmat kuvat vaikuttaisi vähän siltä, että ei nuo 140cc akselit ole samanlaiset. Varmaan vaikuttaa myös se vaihdejärjestys.
Tässä on vapaa alhaalla ja kaikki loput ylös.
Mitä tuossa jotain katselin, niin osin lifan ja yx150 näyttäisi olevan samaa mutta on niissä myös eroja.

Ei satu yhtään ehjää 125cc tai isompaa olemaan tiedossa?

Nyt tuo 110 taas vähän pätkii. Joku ongelma on kipinäpuolella, pojat eilen vaihtoivat puolaa mutta tänään taas pätki. CDI nyt varmaan olisi katsottava mutta toki myös venttiilinvälyksetkin, sekin aiheuttaa samankaltaista röpötystä. Uusi kansi ja kokoonlaittaessa kyllä säätelin välykset mutta ne tuntuu näissä menevän aika nopeasti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2016, 08:39
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Oman kokemuksen perusteella nuo kiinan moottorit on ranttuja sytytystulpalle, pikkuisenkin huono, niin käymisen kanssa ongelmia. Ja tahtovat näköjään tietyt yksilöt kuluttaa nuita tulppia loppuun jo muutamalla tankillisella.
Kannattaa kopasta uudella tulpalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2016, 10:45
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HartSan Näytä viesti
Oman kokemuksen perusteella nuo kiinan moottorit on ranttuja sytytystulpalle, pikkuisenkin huono, niin käymisen kanssa ongelmia. Ja tahtovat näköjään tietyt yksilöt kuluttaa nuita tulppia loppuun jo muutamalla tankillisella.
Kannattaa kopasta uudella tulpalla.
Joo, tämä tulppien syöntikin on tullut huomattua.
Kai sillekin joku selitys on, vai onko se vaan se, että nämä ei tahdo käydä muuten hyvin kuin hiukan rikkaalla?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.01.2016, 09:08
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Joo, tämä tulppien syöntikin on tullut huomattua.
Kai sillekin joku selitys on, vai onko se vaan se, että nämä ei tahdo käydä muuten hyvin kuin hiukan rikkaalla?

Kait se tuo seos on se miksi menee niitä tulppia. Jotenkin perstuntuma sanoo, että suuttimia muuttamalla saisi virkeämpiä nuista koneista. Toinen voisi olla nuo pakoputket, saisi olla avarampia.
Ei ole jaksanut enää paneutua nuihin "penskojen" vehkeisiin, niin ei ole varmaa tietoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2016, 11:19
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

No niin, eihän siinä mennyt kuin vajaa pari kuukautta, että saatiin voimanpatti takaisin kasaan. Mikael73:n avustuksella uudet osat.

Ei jäänyt kuin yksi osa ylimääräiseksi... Sellainen ohjuriholkki kannen ja sylinterin pinnapulttien väliin, ei onneksi kriittistä
Ja jostain syystä vähän vuotaa öljyä jostain mutta täytyy syyttää poikaa siitä, kuin se teki kytkinkopalle loppukiristyksen, sieltä tiivisteen välistä se vähän tihkuu mutta sen saattaa muutenkin joutua vielä avaamaan.

Joo, vikaa oli siis kolmosen rattaissa ja siinä lukitusholkissa, oli päässyt päällekkäin ja kulahtaneet ne lukitusholkin tapit kuten rattaan sivukannakset, hyppi siis yli. Lisäksi nyt tarkemmin katsoessa vaihderummun toinen haarukka, se joka on siis tuossa kolmosvaihteen lukitusholkissa, on vääntynyt. Mutta uusi vaihderumpu ja uudet rattaat akseleineen tuli siis paikoilleen. Jonkun nettikeskustelun perusteella vastaavassa päällekkäin hyppäämistilanteessa on lohkojakin halennut mutta tässä on vaan siirtäjä taipunut.
Kun lyötiin kone kasaan ja käsin pyörittelin, niin edelleen oli vähän sitä ongelmaa, että vaihteet ei siirry kuunnolla. Vapaalta neloselle menee ihan nätisti niinkuin pitää mutta pienemmälle päin tökki.
Poika sitten kävin lyhyen lenkin heittämässä ja siinä sanoi vaihteiden pelaavan, joten enemmän pyörivää liikettä auttanee vaihteensiirrossa mutta epäilys on, että vaihdevivun haarukka on liian leveä, joko kulunut tai antanut jälkeen tai sitten tehtaalla on tullut koneistusvirhe ja osat ei istu ihan niillä kohdilla millä pitäisi.
Kunhan nyt päästään kunnolla testaamaan niin sitten selviää pelaako se kunnolla vai ei.
Nyt on poika kuumeessa ja ei tuo mopokaan oikein hyvin käy, kun pitäisi ryyppy olla puoliasennossa mutta se ei pysy siinä. Näiden ilmanputsaritkin onn niin horoja, että se vaan saa liikaa ilmaa.

Viikonloppuna poika oli kaverinsa synttäreillä ja tämä härveli on uutena ollut siinä perheessä (tässä on ollut väliomistaja). Alunperin 140cc koneella, josta on vaihteisto hajonnut ja tilalle sitten vaihdettu tämä 150cc lifan ja poika oli kysellyt siitä kaverinsa isoveljeltä. Tämäkin moottoriyksilö on ollut noiden vaihdeongelmien takia pari kertaa aiemminkin levällään. Samaten tuo Mikunin kaasari ei ole alkuperäinen. On kuulemma vaihdettu kaasari isompaan, kun ei ole käynyt alkuperäisellä tyhjäkäyntiä.
No, eipä se käy nytkään eikä täydellä kaasullakaan näin talvikeleillä, kun taitaa olla vähän isohko tuolle koneelle.
Ehkäpä tällekin jotain keksitään.

Kiitoksia osanotosta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.03.2016, 13:22
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

No ihan pakko jatkaa.
Onhan se tuolla ajellut tässä pitkin talvea nyt.
Toissapäivänä oli kaverinsa kylässä ja ottivat mittaa, kumpi se kulkee paremmin Honda CRF150 vai tuo 150cc idän ihme. Honda-kuski myönsi, että ei siitä oikein selvyyteen päässyt, aika tasavertaisesti kulki.
Voimaa siis on kiinanpojat saaneet koneeseen, mikä sitten ilmeni kakkosvaihteen hajoamisena.
Tähän mennessä se ajo on ollut varovaista mutta ilmeisesti tuo kisailu pisti vääntämään kahvan pohjaan asti.

Muistaakseni kakkonen on vähän erityyppisesti tehty kuin kolmonen eikä se pääse samalla tavalla osittain päälle vaan todennäköisesti siellä on nyt rattaa siloisena. Tuossa tilanteessa siitä vanhasta akselista saa ehjät rattaat mutta kyllä se ajatuskin taas tuon purkamisesta rasittaa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.03.2016, 19:01
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Vinkki......


Mä värkkäilin tän noin 1.5v sitten......Kiinalaiseen Solifer merkkiseen skodeen jossa 4t4v (Baotian xyz jotain) moottori....
Eli kiinalaisten 4t moposkodejen virittelijät.......joilla on elektroninen kierrosrajoitin sytytyksenohjausyksikossä sisäänrakennettuna......
Boxi rajoittaa yläkierrokset vaikka kuinka olis voimaa.......ja variaattotin tunnistin irti.
Ja tolla snadilla 6-pin pistokkeella......
Eli tällasen kiinan crossin cdi boxi 4t mopo skodeen......Ei mee suoraan....vaikka liitin sopii.....
Sähkökuvat crossin ja skoden cdi boxin johdotuksista ja selvitys missä pinnissä on mitäkin.... Ja sen jälkeen hihan ravistelu ja pinnit oikeeseen järjestykseen......niin "pienillä" moottori ja variaattori muutoksilla kiinalainen 4t skodekin keulii...ja boxin hinta tais olla 29,90€....Halpaa voimaa..
Ja jaksaa pitää kyydit vaikka millaseen ylämäkeen normi kaupunkinopeuksilla
autojen joukossa.......
Ja huomaamaton rajoitin on sit ihan toinen tarina.....
Ja on muuten kesäaikaan nopeempi työmatkaliikenteessa pks. kuin auto kun voi käyttää sekaisin mopoille tarkoitteuja pyöräteitä ja yleisiäkatuja sekaisin....
Ja pääsee piikkiin jokaisissa valoissa.....
Ja nyt vasta Helsinki on julistettu pohjoismaiden 3. ruuhkaisimmaksi.......Silti tää on tiedetty jo useita vuosia aikaisemmin.....

Viimeksi muokannut H_Nietu : 23.03.2016 19:18
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.01.2016, 14:22
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 405
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
110cc osat ei passaa tähän 150cc vaikka näennäisesti samanlaisia ovatkin.
Ja noin äkkiseltään nuo aiemmat kuvat vaikuttaisi vähän siltä, että ei nuo 140cc akselit ole samanlaiset. Varmaan vaikuttaa myös se vaihdejärjestys.
Tässä on vapaa alhaalla ja kaikki loput ylös.
Mitä tuossa jotain katselin, niin osin lifan ja yx150 näyttäisi olevan samaa mutta on niissä myös eroja.

Ei satu yhtään ehjää 125cc tai isompaa olemaan tiedossa?

Nyt tuo 110 taas vähän pätkii. Joku ongelma on kipinäpuolella, pojat eilen vaihtoivat puolaa mutta tänään taas pätki. CDI nyt varmaan olisi katsottava mutta toki myös venttiilinvälyksetkin, sekin aiheuttaa samankaltaista röpötystä. Uusi kansi ja kokoonlaittaessa kyllä säätelin välykset mutta ne tuntuu näissä menevän aika nopeasti.
Ei ole ehjää konetta tähän hätään.Siinä 110cc taisi olla jotenkin kytkinakseli jumissa,125cc taasen mäntä leiponut kiinni ja tehnyt pyttyyn jälkeä.Siinä olis kyllä ehjä vaihteisto.Lataan niitä kuvia tänään koneelle ja pistän privaa
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
kiina, mopot, ongelma


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 10x15 peltivanteet 6x139,7, made in USA eli ei manglesit eikä kiinalaiset!!! lepoantti O/M/V Renkaat ja vanteet 3 11.03.2014 09:09
Kiinalaiset mönkijät SukiSuki Tekniikka & Jutustelu 32 22.12.2013 16:03


Sivu luotu: 09:03 (GMT +2).