Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2016, 10:36
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paziman Näytä viesti
Oliko minkä paksusia shimmilevyjä? Joka kuppiin? Itellä ois vähä sama eessä ku ei turbon kantta mistään... Pistäppä viestillä tarkempaa tietoo ja vaikka numero nii soitellaa.
Tuota tuota, vissiin joka ikinen kansi on yksilöllisiä eikä samat säädöt käy toiseen.

Eli se pittää laittaa nokka ja säätökupit paikoille ja alkaa rakotulkin kanssa mittomaan, sitten jos välyttä ei ole niin ottaa shimmilevyn irti ja mauserilla mittomaan paksuus ja jos löytyy irralla itellä niitä shimmilevyjä niin testailemaan ja mittomalla löytyy oikeat. Hankala homma verrattuna työntötanko kannen venan säätöihin.

Pikkuvinkkinä että homma helpottuu jos rakentaa tai ostaa jostaki oikean työkalun siihen että puristaa sen venakupin alas niin saa levyn pois välistä. Itehän irroitin nokan että sain levyt pois.

Pitäis ite käyttää tojoautossa tarkistamassa nuo venttiilit kun vähän tuntuu säklättävään tietyssä kierros alueessa.

Edit. työkalusta kuva

Edit2. youtubesta löysin yhen videon jossa ei ole 2L kone mutta kuiten homma samanlainen ja ehkä saa joku jeesiä tai sit ei. https://www.youtube.com/watch?v=SEfTV34Tceg

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	SST 09248-64011.jpg‎
Views:	385
Size:	57,2 Kt
ID:	66894  
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI

Viimeksi muokannut pahtis : 10.01.2016 10:53
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2017, 11:42
Kim.m Kim.m ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.06.17
Sijainti: Myrskylä
Viestit: 13
Perusasetus

Terve. Uutena toyota harrastajana olis pari kysymystä näistä 2l koneista.

Elikkä mk4 hiace on kyseessä josta kiertokanki tuli kurkkaamaan ulkoilmaa, jossa on ymmärtääkseni 2l2 kone? Tälle ostin vaihto koneen mk3 hiacesta joka on varustettu 2l koneella? Ainakin imusarja, venttiilikoppa ja apulaitteet ovat erinlaisia mitä katselin koneista.

Koneet tietääkseni sopivat päittäis vaihtoon mutta mitä käytännön eroja näissä on koneissa on? Ja mitkä osat sopivat toisiinsa? Ja onko tässä vaihdossa mitään muuta mitä pitää ottaa huomioon osien sopivuudesta?

Terv. Kim
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2017, 14:47
Kim.m Kim.m ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.06.17
Sijainti: Myrskylä
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kim.m Näytä viesti
Terve. Uutena toyota harrastajana olis pari kysymystä näistä 2l koneista.

Elikkä mk4 hiace on kyseessä josta kiertokanki tuli kurkkaamaan ulkoilmaa, jossa on ymmärtääkseni 2l2 kone? Tälle ostin vaihto koneen mk3 hiacesta joka on varustettu 2l koneella? Ainakin imusarja, venttiilikoppa ja apulaitteet ovat erinlaisia mitä katselin koneista.

Koneet tietääkseni sopivat päittäis vaihtoon mutta mitä käytännön eroja näissä on koneissa on? Ja mitkä osat sopivat toisiinsa? Ja onko tässä vaihdossa mitään muuta mitä pitää ottaa huomioon osien sopivuudesta?

Terv. Kim
En löytännyt miten muokata viestiä puhelimelta niin joudun laittaa uuden viestin.

Luin että hehkut ottavat näissä eritavalla lämmön, 2l ottaisi imuilmasta ja uudempi 2l2 ottaisi vedenlämpötilasta? Jos näin on niin sehän tarkottaisi että johdotukset menis uusiksi siinä tapauksessa. Lienee helpompi ostaa vaan samanlainen moottori jonka vaihtaa tilalle?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2017, 16:33
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

En tiie kyl yhtää mitää 2L2:sta, mut mitä järkeä olisi ottaa hehkun ajastus imuilman (=ulkolämpötilan) mukaan? Talvipakkasilla se hehkuttaisi aina pitkään vaikka kone ois lämmin ja kesällä ei hehkuttaisi vaikka kone ois kylmä.

Oiskohan tossa nyt joku päätelly nerokkaasti siitä 2L:n 'imusarjahehkusta' että se ois joku anturi.

Ei mun 2L:ssä ainakaan ollu mitään mikä ilman lämpöä mittaisi.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2017, 17:35
Kim.m Kim.m ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.06.17
Sijainti: Myrskylä
Viestit: 13
Perusasetus

Sitä itsekkin vähän ihmettelin mutta katsoin että on parempi varmistaa asia, kun en itse näitten toyotan diisseleihin ole koskaan sen enempään tutustunut. Enempi ollut mersun koneitten kanssa tekemisissä.

Onko näissä nytten muuta mitä pitäisi ottaa huomioon mikä voisi teettää ongelmia vaihdossa? Esim. Moottorin sähköistä/antureista muusta vastaavasta. Imusarjan muokkaus on tiedossa ja se ei itsessään tee ongelma eikä yleisesti osien muokkaus/teko.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.06.2017, 19:13
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

HeiHoi!

Onko kellään tarkempaa tietoa että onko kaikissa L-sarjan moottoreissa sama jako kytkinkopassa?
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.06.2017, 11:12
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.116
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kim.m Näytä viesti
Luin että hehkut ottavat näissä eritavalla lämmön, 2l ottaisi imuilmasta ja uudempi 2l2 ottaisi vedenlämpötilasta? Jos näin on niin sehän tarkottaisi että johdotukset menis uusiksi siinä tapauksessa. Lienee helpompi ostaa vaan samanlainen moottori jonka vaihtaa tilalle?
Tässähän on taas aikaa vierähtäny, ku oon viimeksi L. sarjan hehkujen kanssa paininu, mut muistaakseni hehkujen ajastus perustuu pelkästään tulppien haukkaaman virtamäärän mittaukseen.
Kylmät hehkutulpat ottaa virtaa enemmän kuin kuumat, eli tulpan lämmetessä sen ottama virtamäärä pienenee, jonka perusteella hehkujen rele katkaisee suuremman hehkutuksen ja siirtyy jälkihehkutus tilaan. Jälkihehkun ajastukseen logiikkaan en oo toistaseks törmänny.
Läjässä jälkihehkutus loppui ulkolämpötilasta riippumatta suunnilleen 500 metriä kotipihasta työmaallepäin
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.06.2017, 12:59
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kim.m Näytä viesti
Terve. Uutena toyota harrastajana olis pari kysymystä näistä 2l koneista.

Elikkä mk4 hiace on kyseessä josta kiertokanki tuli kurkkaamaan ulkoilmaa, jossa on ymmärtääkseni 2l2 kone? Tälle ostin vaihto koneen mk3 hiacesta joka on varustettu 2l koneella? Ainakin imusarja, venttiilikoppa ja apulaitteet ovat erinlaisia mitä katselin koneista.

Koneet tietääkseni sopivat päittäis vaihtoon mutta mitä käytännön eroja näissä on koneissa on? Ja mitkä osat sopivat toisiinsa? Ja onko tässä vaihdossa mitään muuta mitä pitää ottaa huomioon osien sopivuudesta?

Terv. Kim
Minusta mk3 hiacessakin on 2L2 moottori. Voihan niissä olla silti erilaiset venakopat ja imusarjat vaikka peruskone on sama. Vanhemmassa 2L koneessa on mekaanisesti säädettävät venttiilit ja kansi muutenkin erilainen. Pakosarjat ei ainakaan käy ristiin, tuskin imusarjakaan.
Jos sulla molemmat on 2L2 koneita, niin helpointa lienee vaihtaa pelkästään peruskone ja jättää alkuperäiset apulaitteet ja imu- ja pakosarja käyttöön.

Hehkuista vielä. Mulla oli -89 hiace, eli alunperin 2L koneella, johon oli vaihdettu 2L2. Siinä oli ennen hehkukiskioa metallilätkä joka toimi jonkinlaisena anturina hehkureleelle. Jouduin siihen perehtymään aikanaan, kun se ei toiminut kunnolla, mutta ihan tarkalleen en muista sen toimintaperiaatetta... Enkä tiedä tuliko se systeemi uuden koneen mukana, vai oliko alkuperäinen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.06.2017, 12:09
Kim.m Kim.m ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.06.17
Sijainti: Myrskylä
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Minusta mk3 hiacessakin on 2L2 moottori. Voihan niissä olla silti erilaiset venakopat ja imusarjat vaikka peruskone on sama. Vanhemmassa 2L koneessa on mekaanisesti säädettävät venttiilit ja kansi muutenkin erilainen. Pakosarjat ei ainakaan käy ristiin, tuskin imusarjakaan.
Jos sulla molemmat on 2L2 koneita, niin helpointa lienee vaihtaa pelkästään peruskone ja jättää alkuperäiset apulaitteet ja imu- ja pakosarja käyttöön.
Ainakin mitä itse tiedän eroavaisuuksista niin on vanhempi 2l mk3 hiacessa, venttilikoppa 3pultilla kiinne ja imusarjan jako aivan erinlainen. Verrattuna tuohon omaan mk4 haisteriin jossa on tuo 2l2. Tuskin pultin jaoissa ja kansissa olisi niin isoja eroavaisuuksia jos olisi molemmat 2l2? Tiedä sitten, en ole päässyt tutkiskelemaan koneita kunnolla kun ovat vielä kiinni autoissa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.06.2017, 12:56
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kim.m Näytä viesti
Ainakin mitä itse tiedän eroavaisuuksista niin on vanhempi 2l mk3 hiacessa, venttilikoppa 3pultilla kiinne ja imusarjan jako aivan erinlainen. Verrattuna tuohon omaan mk4 haisteriin jossa on tuo 2l2. Tuskin pultin jaoissa ja kansissa olisi niin isoja eroavaisuuksia jos olisi molemmat 2l2? Tiedä sitten, en ole päässyt tutkiskelemaan koneita kunnolla kun ovat vielä kiinni autoissa.
Olet oikeassa, minä sekoitin mallit. Mulla olikin mk3, kun muistelin sen olleen mk2. Mulla oli tehty tuo koneen vaihto toisinpäin, eli 2L2 2L:n tilalle, joten luulisi onnistuvan toisinpäinki. Toisaalta 2L2 koneitakin luulisin löytyvän edullisesti.
Aiheen sivusta, tuollainen hiace liikkuu aika kivasti, kun pistää ahtimen kylkeen ja vääntää syöttöä lisää...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.06.2017, 13:16
Kim.m Kim.m ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.06.17
Sijainti: Myrskylä
Viestit: 13
Perusasetus

Joo eiköhän se onnistu mutta itekki tullu siihen päätökseen että ostaisi sen 2l2 niin selviää vaihdosta ilman harmaita hiuksia. Joten jos joltain löytyy ylimääräistä konetta nurkissa pölyttymässä niin voi pistää yv:tä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2L-II halkoo mäntiä Ippe69 Tekniikka & Jutustelu 37 17.07.2015 22:52
Ostetaan 2l-II Hiluxiin vm.89, +0,50 ylikoon mäntä ja perälaudan muovikahva. Arttud O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.10.2014 12:03
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.01.2010 19:40
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 02.07.2009 13:38
Toyota 2L-T II manuaali -MaTTi- Linkit 1 18.10.2006 10:39


Sivu luotu: 04:53 (GMT +2).