![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Eli se pittää laittaa nokka ja säätökupit paikoille ja alkaa rakotulkin kanssa mittomaan, sitten jos välyttä ei ole niin ottaa shimmilevyn irti ja mauserilla mittomaan paksuus ja jos löytyy irralla itellä niitä shimmilevyjä niin testailemaan ja mittomalla löytyy oikeat. Hankala homma verrattuna työntötanko kannen venan säätöihin. Pikkuvinkkinä että homma helpottuu jos rakentaa tai ostaa jostaki oikean työkalun siihen että puristaa sen venakupin alas niin saa levyn pois välistä. Itehän irroitin nokan että sain levyt pois. Pitäis ite käyttää tojoautossa tarkistamassa nuo venttiilit kun vähän tuntuu säklättävään tietyssä kierros alueessa. Edit. työkalusta kuva Edit2. youtubesta löysin yhen videon jossa ei ole 2L kone mutta kuiten homma samanlainen ja ehkä saa joku jeesiä tai sit ei. https://www.youtube.com/watch?v=SEfTV34Tceg
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI Viimeksi muokannut pahtis : 10.01.2016 10:53 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Terve. Uutena toyota harrastajana olis pari kysymystä näistä 2l koneista.
Elikkä mk4 hiace on kyseessä josta kiertokanki tuli kurkkaamaan ulkoilmaa, jossa on ymmärtääkseni 2l2 kone? Tälle ostin vaihto koneen mk3 hiacesta joka on varustettu 2l koneella? Ainakin imusarja, venttiilikoppa ja apulaitteet ovat erinlaisia mitä katselin koneista. Koneet tietääkseni sopivat päittäis vaihtoon mutta mitä käytännön eroja näissä on koneissa on? Ja mitkä osat sopivat toisiinsa? Ja onko tässä vaihdossa mitään muuta mitä pitää ottaa huomioon osien sopivuudesta? Terv. Kim |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Luin että hehkut ottavat näissä eritavalla lämmön, 2l ottaisi imuilmasta ja uudempi 2l2 ottaisi vedenlämpötilasta? Jos näin on niin sehän tarkottaisi että johdotukset menis uusiksi siinä tapauksessa. Lienee helpompi ostaa vaan samanlainen moottori jonka vaihtaa tilalle? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
En tiie kyl yhtää mitää 2L2:sta, mut mitä järkeä olisi ottaa hehkun ajastus imuilman (=ulkolämpötilan) mukaan? Talvipakkasilla se hehkuttaisi aina pitkään vaikka kone ois lämmin ja kesällä ei hehkuttaisi vaikka kone ois kylmä.
Oiskohan tossa nyt joku päätelly nerokkaasti siitä 2L:n 'imusarjahehkusta' että se ois joku anturi. Ei mun 2L:ssä ainakaan ollu mitään mikä ilman lämpöä mittaisi.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sitä itsekkin vähän ihmettelin mutta katsoin että on parempi varmistaa asia, kun en itse näitten toyotan diisseleihin ole koskaan sen enempään tutustunut. Enempi ollut mersun koneitten kanssa tekemisissä.
Onko näissä nytten muuta mitä pitäisi ottaa huomioon mikä voisi teettää ongelmia vaihdossa? Esim. Moottorin sähköistä/antureista muusta vastaavasta. Imusarjan muokkaus on tiedossa ja se ei itsessään tee ongelma eikä yleisesti osien muokkaus/teko. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
HeiHoi!
Onko kellään tarkempaa tietoa että onko kaikissa L-sarjan moottoreissa sama jako kytkinkopassa?
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kylmät hehkutulpat ottaa virtaa enemmän kuin kuumat, eli tulpan lämmetessä sen ottama virtamäärä pienenee, jonka perusteella hehkujen rele katkaisee suuremman hehkutuksen ja siirtyy jälkihehkutus tilaan. Jälkihehkun ajastukseen logiikkaan en oo toistaseks törmänny. Läjässä jälkihehkutus loppui ulkolämpötilasta riippumatta suunnilleen 500 metriä kotipihasta työmaallepäin ![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos sulla molemmat on 2L2 koneita, niin helpointa lienee vaihtaa pelkästään peruskone ja jättää alkuperäiset apulaitteet ja imu- ja pakosarja käyttöön. Hehkuista vielä. Mulla oli -89 hiace, eli alunperin 2L koneella, johon oli vaihdettu 2L2. Siinä oli ennen hehkukiskioa metallilätkä joka toimi jonkinlaisena anturina hehkureleelle. Jouduin siihen perehtymään aikanaan, kun se ei toiminut kunnolla, mutta ihan tarkalleen en muista sen toimintaperiaatetta... Enkä tiedä tuliko se systeemi uuden koneen mukana, vai oliko alkuperäinen. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aiheen sivusta, tuollainen hiace liikkuu aika kivasti, kun pistää ahtimen kylkeen ja vääntää syöttöä lisää... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joo eiköhän se onnistu mutta itekki tullu siihen päätökseen että ostaisi sen 2l2 niin selviää vaihdosta ilman harmaita hiuksia. Joten jos joltain löytyy ylimääräistä konetta nurkissa pölyttymässä niin voi pistää yv:tä.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2L-II halkoo mäntiä | Ippe69 | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 17.07.2015 22:52 |
Ostetaan 2l-II Hiluxiin vm.89, +0,50 ylikoon mäntä ja perälaudan muovikahva. | Arttud | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.10.2014 12:03 |
Ostettu toyota 2L-II koneen hihnapyörä | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.01.2010 19:40 |
Myydään toyota 2l-II moottori+vaihteisto hilux | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.07.2009 13:38 |
Toyota 2L-T II manuaali | -MaTTi- | Linkit | 1 | 18.10.2006 10:39 |