Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 08.01.2016, 11:36
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Perusasetus

Mulle joku on sanonu että joko huonelämpöinen talli missä auto ehtii kuivua kunnolla yönaikana tai sitten autokatos.

Talli johon se pieni lämpö kehittyy vain lämpimästä autosta, ei muuta kuin sulata lumet osaksi muttei kuivata.

En tiiä mikä sitte on oikein tai väärin.
Käytön kannalta itse pidän katoksesta, ei tarvii krapata, muttei tarvii tallin ovien kanssa pelata. (juu olen ehkä hieman laiska)

Vastaa lainaten
Vanha 08.01.2016, 15:55
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Perusasetus

Kyllä tuo ruosteläiskä taitaa pahemmin reagoidan suolan kanssa kuin kosteuden kanssa.
KYM#5
Vastaa lainaten
Vanha 09.01.2016, 11:57
ahku:n Avatar
ahku ahku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: pirkkala, Finland.
Perusasetus

ja sitten kun usein tulee ylläri lähtöjä kotoo niin aina on rysä lämmin.
Vastaa lainaten
Vanha 09.01.2016, 14:14
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Perusasetus

Jes

Sulla on hyvä kun on ilmalämpöpumppu niin ilma kiertää ja kun ilmalämpöpumppukin kuivattaa ilmaa niin eikun tilanne paranee. Auto puhtaana ja ilma kiertää niin ei ruostu.
Vastaa lainaten
Vanha 09.01.2016, 14:53
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Perusasetus

Ite oon ajanu jokaisen auton mikä on vaa päässy työsuhde-etu talliin (vittumainen luiska nii matalat autot ei taho päästä). Ja vain tosiaan sen 8tunnin ajaksikin. Tallissa +10 / +20astetta lämmintä.

En oo kyllä huomannu mitään eroa ruostumisessa.. ja voisin väittää että terveellisempää on kaikki vesikourut sulatella ja ainakin suurimman osan veden poistua ku se että lokareissa seisoo jäätä jatkuvasti.

Eikä oikeestaan ikinä oo ollu ees ton 8tunnin jälkeen auto ollu päälle päi kovinkaan märkä enää.. eikä ovien tms kanssa oo ollu ongelmia ikuna.
Vastaa lainaten
Vanha 10.01.2016, 00:37
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Perusasetus

Yleensä käyttis ei meillä talliin pääse. Kahdelle autolle löytyy pihalta katospaikat. Välillä täytyy toki ottaa autoja vuorotellen sulamaan. Kyllä ainakin omasta mielestä yö lämpimässä (8-16) tallissa vähentää ikkunoiden huurtumista ja ovien jäätymistä. Ilmalämpöpumppu meilläkin lämmittää.
Vastaa lainaten
Vanha 25.01.2016, 23:49
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olkku Näytä viesti
Mulle joku on sanonu että joko huonelämpöinen talli missä auto ehtii kuivua kunnolla yönaikana tai sitten autokatos.

Talli johon se pieni lämpö kehittyy vain lämpimästä autosta, ei muuta kuin sulata lumet osaksi muttei kuivata.

En tiiä mikä sitte on oikein tai väärin.
Käytön kannalta itse pidän katoksesta, ei tarvii krapata, muttei tarvii tallin ovien kanssa pelata. (juu olen ehkä hieman laiska)
Joo, näin mullekin aikoinaan kerrottu ja siinä uskossa olen. Autokatos, joka pitää lumet loitolla tai puolikylmä talli sekä lohkolämmitin.Toki etelässä ja meren läheisyydessä mullakin Bemarit ja Vectrat alkoi siellä kukkimaan. Mutta kyllä ne vaan manner-ilmaston pakkasessa ilman suolaa pysy kunnossa eli Lapin pakkasissa. No ei tuo Lapin Suzuki SJ:kään kovin pahasti hapannut, kun lattiat muistaa vedestä sisältä talvella tyhjennellä (Jos ikinään sulana). Parempi kunnon kuiva pakkanen kuin että sulailee puoliksi ja jättää kosteaksi. Kunhan lasit sulaa Jouluksi ja Pääsiäiseksi. Toki jos on lämmin talli, niin ainahan itekin semmoseen laittais.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty tavaran säilytys kontti american O/M/V Muut 8 08.12.2013 09:57
Autonostimen sijoutus autotallissa... khonkonen Tekniikka & Jutustelu 5 01.07.2009 07:34
Säilytys tilaa talveksi! Angelo Tekniikka & Jutustelu 4 28.11.2008 11:53
Yllätys autotallissa.nyt Bruno Chit-Chat 5 17.10.2007 14:12
Auton säilytys kielletty? jappe Chit-Chat 69 20.01.2007 14:24

Sivu luotu: 23:21 (GMT +2).