Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2016, 21:04
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Moniko traktori tällä hetkellä västärkin( joka suomessa ei saisi kulkea yli 60) lisäksi kulkee yli kuuttakymppiä tehtaan jäljiltä?

Vai tuleeko traktorien luokkiinkin muutoksia?

__________________
Joop
  #2  
Vanha 03.01.2016, 21:16
Hanna:n Avatar
Hanna Hanna ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.05.11
Sijainti: Imatra
Viestit: 673
Perusasetus

Nii joo tosiaa jos lukis vähän tarkemmin ton jutun...
Kuvittelin et koskis kaikkia traktoreita mut koskiki lähinnä yli 60km/h kulkevia...
__________________
www.wuoksioffroad.com
  #3  
Vanha 03.01.2016, 21:21
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Tossahan on nimenomaan kyse liikennetraktoreista jotka saa kulkea kuuttakymppiä.

Maataloustraktoreilla saa edelleen mennä niinkuin ennenkin.

Lainaus tosta iltasanoman jutusta.

Jatkossa traktoriajokorttien nykyinen T-luokka säilyy ennallaan: traktorin suurin rakenteellinen nopeus on 40 km/h ja kuljettamisen alaikäraja 15 vuotta. Väliluokka LT käsittää traktorit, joiden suurin rakenteellinen nopeus on 40 - 60 km/h. Myös tämän ajokortin voi suorittaa jo 15-vuotiaana.

Kaikkein nopeimpien, yli 60 km/h kulkevien traktoreiden kuljettamiseen vaaditaan auton ajokortti. Korttiluokka riippuu traktorin kokonaismassasta.

Kevyitä, kokonaismassaltaan alle 3500 kiloa painavia traktoreita saa kuljettaa B-luokan henkilöautokortilla. Painoluokka 3500-7500 kg edellyttää C1-luokan korttia. Tätä painavampia saa kuljettaa C-kortilla. Peräkärryn vetämiseen tarvitaan vastaavasti BE-, C1E tai CE-luokan kortti.

Traktorin kuljettajalta vaaditaan jatkossa ammattipätevyyskoulutus vain silloin, kun kuljettaminen edellyttää kuorma-autokorttia. Yksityisissä ei-kaupallisissa ajoissa ei ammattipätevyyttä kuitenkaan vaadita.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################

Viimeksi muokannut Tojo4wd : 03.01.2016 21:24
  #4  
Vanha 04.01.2016, 08:01
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Luokitellaanko ny sitten traktorimönkijät +60Kmh traktoreiksi eli 2,5 kertaa kokonaismassa traileria perään ja rajoitin lähimpään lepikkoon

No nyhän traktori mönkijä alkaa vaikuttaa kiinnostavalta laitteelta, joku +800kg honda toista litrasella koneella, niin sillähän saa jo vaunuakin kiskoa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #5  
Vanha 05.01.2016, 21:31
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

http://www.ikh.fi/Jaanastat/BG1200_J...RIP_100KPL_PKT


tuoko on kooltaan se, mitä kannattais ruuvata? kun ei viitsisi maksaa itteesä kipeeks siitä, että saa uudet nastarenkaat alle 2 kuukaudeks. tai toinen vaihtoehto nastat liikkeessä, mutta taitaa olla taas niillä enempi suosiossa ammuttavat nastat, vai oonko väärässä?
kun ei taida tämäkään talvi kestoltaan olla kovin kummoinen, niin sillä ajatuksena kävi nuo ruuvattavat.

paljonko noita sitten pitäs pyöräyttää renkaisiin, jos on 31x10,5x15 bf goodrich mt 2 ?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #6  
Vanha 06.01.2016, 18:27
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Onko jotain keinoa mikä ei tule itelle mieleen. Millä sais varmistettua ettei moottorin huohotimen letku jäädy umpeen. Tänään tuli ajettua toyotan 1kzt moottorilla varustettu auto sisälle lämpimään, ja parin tunnin jälkeen huomasin lattialla lammikon huohotin letkun kohdalla, lammikko osoittautui vedeksi.
En keksi muuta kuin et letkun sisällä olisi ollut jäätä/härmää joka suli sitten lämpimässä, huohottimen kerääjä säiliössä oli pari teelusikallista vettä.
Huototin on mallia... venttiilikopasta letku (n.40-50cm) kerääjä purkkiin, purkista letku (n.1m) auton alle laatikon viereen. Letku on koko matkaltaan laskeva eli ei pitäisi jäädä vesi/öljy makaamaan sisälle.

Kerääjäpurkin olen tehnyt pajeron vanhasta pissapojan tai valojenpesuri säiliöstä, oisko tilavuus reilu litra. yhdestä kulmasta sisään ja yhdestä ulos, letkujen sisä mitta on luokkaa 16mm.

Auttaiskohan jos pelkästään lyhentäisi mahdollisimman lyhkäiseksi tuon purkista ulos tulevan letkun, poiskaan sitä ei viitteis jättää ku sit on taas konehuone ihan klähmässä ja suodattimen letkuun en liitä huohotinta vaikka se kuinka kuuluisikin mennä sinne.

Olisiko jollain muita ideoita tai ajatuksia?
Hiukan jännittää jos letku vaikka jäätyy hissukseen kokonaan umpeen.
__________________
Harbor Cruisers
  #7  
Vanha 06.01.2016, 18:32
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Onko jotain keinoa mikä ei tule itelle mieleen. Millä sais varmistettua ettei moottorin huohotimen letku jäädy umpeen. Tänään tuli ajettua toyotan 1kzt moottorilla varustettu auto sisälle lämpimään, ja parin tunnin jälkeen huomasin lattialla lammikon huohotin letkun kohdalla, lammikko osoittautui vedeksi.
En keksi muuta kuin et letkun sisällä olisi ollut jäätä/härmää joka suli sitten lämpimässä, huohottimen kerääjä säiliössä oli pari teelusikallista vettä.
Huototin on mallia... venttiilikopasta letku (n.40-50cm) kerääjä purkkiin, purkista letku (n.1m) auton alle laatikon viereen. Letku on koko matkaltaan laskeva eli ei pitäisi jäädä vesi/öljy makaamaan sisälle.

Kerääjäpurkin olen tehnyt pajeron vanhasta pissapojan tai valojenpesuri säiliöstä, oisko tilavuus reilu litra. yhdestä kulmasta sisään ja yhdestä ulos, letkujen sisä mitta on luokkaa 16mm.

Auttaiskohan jos pelkästään lyhentäisi mahdollisimman lyhkäiseksi tuon purkista ulos tulevan letkun, poiskaan sitä ei viitteis jättää ku sit on taas konehuone ihan klähmässä ja suodattimen letkuun en liitä huohotinta vaikka se kuinka kuuluisikin mennä sinne.

Olisiko jollain muita ideoita tai ajatuksia?
Hiukan jännittää jos letku vaikka jäätyy hissukseen kokonaan umpeen.
Armaflexiä tai vastaavaa eristettä letkujen ympärille.
  #8  
Vanha 06.01.2016, 18:40
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Meneekö siinä huohotinletkun lähellä mitään nesteletkua? Yks vaihtoehto ois sitoa se huohotinletku nesteletkun kylkeen kiinni, niin lämpiäisi aina kun moottori on lämmin. Nuo kun vielä eristäisi jollain lämpöä sitovalla kääreellä niin jäätyisi korkeintaan vasta siellä säiliön pohjalla
  #9  
Vanha 06.01.2016, 18:56
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Uskoisin et purkilta auton alle menevä letku on se johon muodostuu jäätä, ja samalla suunnalla ei mene mitään lämpimiä letkuja. Kävi mielessä et vois koittaa ihan vaihteiston kylkeen sitoa letkun, mut hiukan hankala toteuttaa. Eriste vois olla tietty yks keino jota vois koittaa Tiedä sit oikeen missä vaiheessa se sitä jäätä kerää. Aamulla kun töihin ajoin parkkiin niin silloin ei mitään lammikkoa tullut pihalle, pystyi tarkistamaan jälkeen päin koska oli "koskematon" lumi siinä kohtaa, mut sit ku kesken päivän ajoin sisälle niin silloin suli letkun sisältä. Eli mahtaako jää alkaa muodostua siinä vaiheessa kun auton sammuttaa, on pakkasta ja letkusta hönkii vielä aikansa lämpöistä ilmaa, vai mahtaako muodostua ajon aikana myös. Jos ajon aikana muodostuu, niin sit vois eristäminen auttaa, no mut eriste on helppo kokeilla ainakin.
__________________
Harbor Cruisers
  #10  
Vanha 06.01.2016, 22:14
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Onko jotain keinoa mikä ei tule itelle mieleen. Millä sais varmistettua ettei moottorin huohotimen letku jäädy umpeen. Tänään tuli ajettua toyotan 1kzt moottorilla varustettu auto sisälle lämpimään, ja parin tunnin jälkeen huomasin lattialla lammikon huohotin letkun kohdalla, lammikko osoittautui vedeksi.
En keksi muuta kuin et letkun sisällä olisi ollut jäätä/härmää joka suli sitten lämpimässä, huohottimen kerääjä säiliössä oli pari teelusikallista vettä.
Huototin on mallia... venttiilikopasta letku (n.40-50cm) kerääjä purkkiin, purkista letku (n.1m) auton alle laatikon viereen. Letku on koko matkaltaan laskeva eli ei pitäisi jäädä vesi/öljy makaamaan sisälle.

Kerääjäpurkin olen tehnyt pajeron vanhasta pissapojan tai valojenpesuri säiliöstä, oisko tilavuus reilu litra. yhdestä kulmasta sisään ja yhdestä ulos, letkujen sisä mitta on luokkaa 16mm.

Auttaiskohan jos pelkästään lyhentäisi mahdollisimman lyhkäiseksi tuon purkista ulos tulevan letkun, poiskaan sitä ei viitteis jättää ku sit on taas konehuone ihan klähmässä ja suodattimen letkuun en liitä huohotinta vaikka se kuinka kuuluisikin mennä sinne.

Olisiko jollain muita ideoita tai ajatuksia?
Hiukan jännittää jos letku vaikka jäätyy hissukseen kokonaan umpeen.
Minä laitoin yhteen autoon huohottimen lämmityksen lämmityskaapelilla.
(vastaava kuin tuo-> http://products.ensto.com/catalog/pr...ASH6_FIN1.html)
Siis 1,5 metrin pätkä tuota kaapelia käärittynä huohottimen ympärille, ja loppupäähän termostaatin anturi, että ei hehkuta jatkuvasti, ja koko komeus käärittiin sammutuspeitteestä leikattuun nauhaan, ja alumiiniteipistä paskasuoja päälle.

siis kapillaaritermostaatti jostain pesukoneesta, alin kytkentä lämpötila oli 30 astetta.
Ja käärin tuon kaapelin siten, että loppupäässä oli tuplasti niin paljon kierroksia, kuin alkupäässä -> siis loppupäässä enemmän lämmitys tehoa, koska sieltähän se jäätyy... ja tuo kapillaari termostaatin anturi/tunnustelu juurikin tuonne loppupäähän, siis huohottimen letkun pintaan, ja lämmityskaapelin alle, ja tämän päälle sitten lämpöeristettä; n. 5 cm suikaleita sammutuspeitteestä, rautalangalla kiinni, ja alumiiniteippiä päälle, että ei ime paskaa/öljyä tms.
Tuo 1,5 metriä kaapelia, jonka vastus on 6 ohmia/metri, siis 9 ohmia, tekee 14 voltin jännitteellä noin 21 wattia, mikä ei ole paljon. (siis kestäisi varmaankin ilman termostaattia? sillä kaapeli kestää reipas 100 astetta... mutta tulipahan laitettua, kun oli käsillä noita "kierrätys-" osia...)

Jos nyt tekisin vastaavan omaan autoon, niin tuolla termostaatilla, ja jos huohotin olisi yli 50 cm, niin kaapelilla 3 ohmia/metri; siis kaapelia tarvitaan tuplasti niin pitkästi; joka paljon helpommin saatavilla. ja laittaisin tuota 3 ohmin kaapelia vain 2,5 metriä, ja siitäkin huomattava osa tuonne huohottimen ulkopäähän, siis jos huohotin on esim. 60 cm pitkä, niin tuo termostaatin anturi kääritään huohottimeen (mielellään metalliputki viimmeiset 15 cm) kaapelilla vieri viereen, siis reilu puolet kaapelista on vimmeisellä 15 cm matkalla.
Ja tuo lämmöneristys; tuo sammutuspeite on varmasti hyvä, mutta joku muu; siis palamaton ja paremmin lämpöä eristävä vois tulla kyseeseen...
Ja esim. tuo sammutuspeite palaa kuin soihtu, jos se on kyllästetty öljyllä....
Siis vaatii jotain suojaa, että pääse imemään öljyä tms.
  #11  
Vanha 07.01.2016, 18:52
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Jos sellainen selfie-keppi tien vieressä/pakussa tien poskessa välähtää niin tuleeko sieltä lappu aina poliisin liikennevalvontakeskuksesta vai tuleeko muualtakin postia ko. asian tiimoilta??

nimim. ennooollusielläpäinkään...
  #12  
Vanha 11.01.2016, 22:16
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Minä laitoin yhteen autoon huohottimen lämmityksen lämmityskaapelilla.
(vastaava kuin tuo-> http://products.ensto.com/catalog/pr...ASH6_FIN1.html)
Siis 1,5 metrin pätkä tuota kaapelia käärittynä huohottimen ympärille, ja loppupäähän termostaatin anturi, että ei hehkuta jatkuvasti, ja koko komeus käärittiin sammutuspeitteestä leikattuun nauhaan, ja alumiiniteipistä paskasuoja päälle.

siis kapillaaritermostaatti jostain pesukoneesta, alin kytkentä lämpötila oli 30 astetta.
Ja käärin tuon kaapelin siten, että loppupäässä oli tuplasti niin paljon kierroksia, kuin alkupäässä -> siis loppupäässä enemmän lämmitys tehoa, koska sieltähän se jäätyy... ja tuo kapillaari termostaatin anturi/tunnustelu juurikin tuonne loppupäähän, siis huohottimen letkun pintaan, ja lämmityskaapelin alle, ja tämän päälle sitten lämpöeristettä; n. 5 cm suikaleita sammutuspeitteestä, rautalangalla kiinni, ja alumiiniteippiä päälle, että ei ime paskaa/öljyä tms.
Tuo 1,5 metriä kaapelia, jonka vastus on 6 ohmia/metri, siis 9 ohmia, tekee 14 voltin jännitteellä noin 21 wattia, mikä ei ole paljon. (siis kestäisi varmaankin ilman termostaattia? sillä kaapeli kestää reipas 100 astetta... mutta tulipahan laitettua, kun oli käsillä noita "kierrätys-" osia...)

Jos nyt tekisin vastaavan omaan autoon, niin tuolla termostaatilla, ja jos huohotin olisi yli 50 cm, niin kaapelilla 3 ohmia/metri; siis kaapelia tarvitaan tuplasti niin pitkästi; joka paljon helpommin saatavilla. ja laittaisin tuota 3 ohmin kaapelia vain 2,5 metriä, ja siitäkin huomattava osa tuonne huohottimen ulkopäähän, siis jos huohotin on esim. 60 cm pitkä, niin tuo termostaatin anturi kääritään huohottimeen (mielellään metalliputki viimmeiset 15 cm) kaapelilla vieri viereen, siis reilu puolet kaapelista on vimmeisellä 15 cm matkalla.
Ja tuo lämmöneristys; tuo sammutuspeite on varmasti hyvä, mutta joku muu; siis palamaton ja paremmin lämpöä eristävä vois tulla kyseeseen...
Ja esim. tuo sammutuspeite palaa kuin soihtu, jos se on kyllästetty öljyllä....
Siis vaatii jotain suojaa, että pääse imemään öljyä tms.
Siis onko toi kaapeli 12V

Pitäis traktoriin saada hydrauiikan käyttö vaijereille lämmitys
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 JiiPee Chit-Chat 1300 28.12.2015 18:45
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! lavanelikko Chit-Chat 1901 31.12.2014 15:33
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55


Sivu luotu: 20:51 (GMT +2).