Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.12.2015, 21:30
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 682
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jhl Näytä viesti
Seuraavanlainen tilanne:
Piharakennuksesta hävisi jouluna sähköt.
Nappasin kannen auki kun haisi palaneelle.

Keskus on uusittu 1,5v sitten. Kuvaan viitaten:
Tällä keskuksella on vanha alakeskus kuvassa alaoikealla 3x25, jolla on ollut jatkuvaa käyttöä
Ylärivillä 6x16 ja 3x10. Nämä vvs takana. Ylärivi ei ole ollut jatkuvassa käytössä,
sillä rakennus on vielä vaiheessa Vika hetkellä ainakin yli viikko kun näillä on ollut kuormaa.

Ylärivin hyppy kisko tms. sulanut savunnut. Mikä moisen aiheuttanut?


Veikkaan että on ollut löysä liitos automaatissa jonka olisi pitänyt kiristää yhdyskisko tiukasti.
Tai ruuvi kiristetty mutta kiskon kupari ei ole ollut ruuvin alla.
Näitä on tullut vastaan ja joskus melkein joutunut sammuttamaan keskuksen yläpuolella ollutta hiiltynyttä puuta..

__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2015, 21:34
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI Näytä viesti
Veikkaan että on ollut löysä liitos automaatissa jonka olisi pitänyt kiristää yhdyskisko tiukasti.
Tai ruuvi kiristetty mutta kiskon kupari ei ole ollut ruuvin alla.
Näitä on tullut vastaan ja joskus melkein joutunut sammuttamaan keskuksen yläpuolella ollutta hiiltynyttä puuta..
Ok... Voiko olla niin vaikka riviä ei ole kuormitettu? Tuo sulanut muovi tms. roina laukaisi yhden alakeskuksen vaiheen pois, muuten en olisi tätä huomannut.

Keskus on kylmässä tilassa, ip54-tasoa. Onko kondenssikosteus voinut vaikuttaa?
Tossa ei ole mitään reikää pohjassa, en ainakaan huomannut.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	keskus2.jpg‎
Views:	574
Size:	108,5 Kt
ID:	66492  

Viimeksi muokannut Jhl : 27.12.2015 21:41
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.12.2015, 22:33
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

se kipinöi itekseenkin jos keskuksessa on sähköt päällä. sitten nuo muovikopatkin elää hiukan ilmankosteuden ja lämpötilan mukaan, jos on ollu huono liitos, mutta se on viellä pelannu, tai paremminkin ei ole kipinöiny itekseen, niin tilanne voi muuttua ihan ilmankosteudenkin takia.

tuon takia ne ammattikoulussa nyityttää jokasen ML:n, että asentaja muistas ite testata liitoksensa mitä tekee
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2015, 23:01
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI Näytä viesti
Veikkaan että on ollut löysä liitos automaatissa jonka olisi pitänyt kiristää yhdyskisko tiukasti.
Tai ruuvi kiristetty mutta kiskon kupari ei ole ollut ruuvin alla.
Näitä on tullut vastaan ja joskus melkein joutunut sammuttamaan keskuksen yläpuolella ollutta hiiltynyttä puuta..
Tämä lienee oikea vastaus. Lukitaan.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2016, 02:21
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.793
Perusasetus

Näitä kiristämättömiä ruuveja tulee vastaan riippumatta keskusvalmistajasta. Sarjatuotannon hienouksia ja osoitus Suomalaisesta ns. laadusta. Ite olen jo pitkään käynyt läpi valmiidenkin keskusten liitokset kun näitä on löytynyt liian usein. Standardin mukaan näitä ei tarvitse tarkistaa kun ne on mukamas jo tarkistettu. Vitut niitä kukaan tarkista. Leima lippuun vaan.

Vanhenmmissa keskuksissa löystyy taas ihan muut paikat ja ne löytyis huolloissa, jos niitä huoltoja joku haluaisi. Kai se on halvempaa polttaa verstaansa tai ainakin ihmetellä tuotantohäiriöitä kuin pitää homma kasassa.

Nimin. Sähkölaitteistojen kuntotutkijarekisteristä löytyvä hyypiö.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2016, 02:50
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
osoitus Suomalaisesta ns. laadusta.
Sen verran minäkin olen seurannut suomalaista teollisuutta, että tähän voi yhtyä. Väki kuvittelee olevansa huippuosaajia, eikä viitsitä edes tarkastaa omia tekemisiään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2016, 08:16
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Näitä kiristämättömiä ruuveja tulee vastaan riippumatta keskusvalmistajasta. Sarjatuotannon hienouksia ja osoitus Suomalaisesta ns. laadusta. Ite olen jo pitkään käynyt läpi valmiidenkin keskusten liitokset kun näitä on löytynyt liian usein. Standardin mukaan näitä ei tarvitse tarkistaa kun ne on mukamas jo tarkistettu. Vitut niitä kukaan tarkista. Leima lippuun vaan.

Vanhenmmissa keskuksissa löystyy taas ihan muut paikat ja ne löytyis huolloissa, jos niitä huoltoja joku haluaisi. Kai se on halvempaa polttaa verstaansa tai ainakin ihmetellä tuotantohäiriöitä kuin pitää homma kasassa.

Nimin. Sähkölaitteistojen kuntotutkijarekisteristä löytyvä hyypiö.
Tuo Hager + POK viittaa Savoon. Näitä keskuksen valmistajia on monenlaisia. Osa on ihan itte komponenteista koottuja eli mahdollisia tuunaajiakin on moneksi. Yksi syy voi olla sekin, kun valmiiseen pötköön vaihdetaan eri virtainen tomaatti väliin ja silloin voi kisko jäädä löysälle. Onneksi nuo johdonsuojakatkaisijat on sellaista muovia, joka kestää hehkulankakokeessa vähintään 850 C eli ei ne ihan heti syty, johtimet palaa ennemmin. Löysien liitosten lopputulos tarkistetaan valitettavasti vasta sitten kun hälytysvalolliset autoilijat ovat poistuneet.

Ps. Hiukka oon minäkin näitten sähköjuttujen kanssa turannut
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2016, 04:25
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tässä kylällähän nuita pari valmistajaa on

mitäs make tuollaseen näppisähköpuolen kuntotarkastajan pätevyyteen vaaditaan? ite pulannu about koko työuran verkostopuolella ja nyt viime vuodet määräaikastarkastusten kanssa ja tässä alkas olla pikkuhiljaa mielenkiintoa laajentaa kenttäänsä, ettei käy vanhemmiten tylsäksi
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.01.2016, 18:07
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Edellisessä työpaikassa työkaveri kävi sähkökeskusten lämpökuvaajan kurssin ja sai siihen jonkin pätevyyden tai diplomin niihin hommiin.. Joskus sit kattelin kuvia, kun oli käynyt kuvaamassa jonkin teollisuuskiinteistön sähkökaapit ja löysät liitokset löysi kuvasta todella helposti!
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.01.2016, 01:18
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.793
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
tässä kylällähän nuita pari valmistajaa on

mitäs make tuollaseen näppisähköpuolen kuntotarkastajan pätevyyteen vaaditaan? ite pulannu about koko työuran verkostopuolella ja nyt viime vuodet määräaikastarkastusten kanssa ja tässä alkas olla pikkuhiljaa mielenkiintoa laajentaa kenttäänsä, ettei käy vanhemmiten tylsäksi
Sori, hiukka aikaa vierähtäny sitten kuin viimeks piipahdin palstalla. Eihän se paljon vaadi mutta kuulostaa hienolta. http://www.seti.fi/index.php?k=20369
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kysymys jäbätsy83 Tekniikka & Jutustelu 1 27.05.2015 21:21
kysymys? ärjy Chit-Chat 5 22.07.2012 18:49
kysymys ärjy Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 4 21.11.2010 18:22
Kysymys -Juuso- Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 2 06.09.2009 10:58


Sivu luotu: 19:07 (GMT +2).