![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Mulla on LN65 kylmä käynnistys kauheeta kolinaa ja pauketta... Se imusarjan hehku ei oo käytös, koneessa uudet hehkut.. voisko vaa vetää hehkuilta johdon imusarjan hehkulle vai pitäskö siinä olla joku jälkihehku? 
 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Se vehje ei ole 'imusarjahehku' vaikka sillä nimellä usein sanotaankin vaan se on jälkihehkun vastus. Hehkutulpathan noissa on 6 volttisia mutta normaalihehkulla niitä kuumennetaan 12 voltilla, jälkihehkutuksessa taas virta menee tuon vastuksen kautta ja se laskee jännitteen sellaisiin lukemiin että ne 6 volttiset hehkut kestävät kasassa. Omassa on noi käynnistyskuviot aikalailla samanlaiset kuin tuossa sun kuvauksessa, ja oon pannu sen ja sen piikkiin ettei tossakaan ole jälkihehku toiminnassa juuri sen tähden kun toi vastus on murusina eikä siihen saa piuhoja kiinni. Uusi maksaa parisataa, ja siihen menee virta jälkihehkun releeltä (normihehkun releen vieresä) ja sieltä (toisesta 'navasta' tietenkin, saman mutterin alla kyllä koko systeemi) sitten hehkukiskolle. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Olkooon pimeenä siiis... en tiä auttaisko jos pistäis vaikka napis siihen imusarjan vastukselle että sais vähän kytyä sille.. jos tarvis pakkasesta saada käymään joskus äkkiä ni aika pyöritykset on tiedossa. 
		
		
		
		
		
		
			30-60min lohkolämppärissä ni lähtee ja käy heti nätisti. Lainaus: 
	
 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Nyt on uus laturi paikallaan ja kaikki pelaa muuten hienosti mutta lataa n. 16 volttia ja jännite heittelee. Oisko jännitteensäätäjä kypsyny samalla ku laturi meni oikoseen? 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Vai voisko olla sitten se musta johto mikä tulee siihen laturin liittimeen? Siihen tulee yhteensä kolme ja mulla puuttuu se musta johto, pystysköhän joku selvittään mihin se johto siitä menee? Edellisissä viesteissä arveltiin että se menee säätäjälle päin mutta jos tämän saisi varmistettua. Ja kiitos avusta tähän mennessä, kyllä tuosta vielä auto saadaan  
		 | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 ![]()  
		 | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Varmaankin toimisi normaalisti kunhan japsi ei olisi säästänyt ja vetänyt kaiken muun säätimen kautta kuten esimerkiksi hekun. jos tavallinen niin voisi jopa lauittaa sisäisellä säätimellä laturin niitähän löytyy missä pumppu perässä. kunhan tietäisi voiko säätimen jättää paikoilleen ja piuha kiinni mutta piuhat irti laturista ja kunnon sisäisellä tilalle ja vain johdot syöttö-heräte-lamppu. joku on kai kysynyt aikaisemmin samasta mutta kuka uskaltaa kokeilla. toinen vaihtoehto on tupplalaturi alkuperäinen pumpulle ja piuhat kaikki kiinni ja toinen virrantekoon.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Eihän tuosta vissiin mitään isompaa haittaa oo, pakko kai se silti on kokeilla uudella säätimellä kun ei se niin kallis kokeilu kuitenkaan oo. Jos ei sillä kummene niin olkoon. Eiköhän se tapansa näytä. Kiitos vastauksista, nyt uskaltaa lähtä huoletta koluaan mettäteitä aamulla.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	www.pohojanmaanoffroad.fi  | 
| 
		 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Ei se mitään auta kun ei se vastus tee mitään jos siitä ei mee piuhaa edelleen hehkutulpille.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/  | 
| 
		 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Selitä mulle tää? 
		
		
		
		
		
		
			Eli hehkujen virta menee sen imusarjan kautta? Ja se rupee hehkumaan ensin ja sitten varsinaiset hehkut? 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200  | 
| 
		 
			 
			#12  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Imusarjassa ei ole mitään hehkuelementtiä, vain etuvastus, jolla hehkutulpille menevä jännite alennetaan jälkihehkutuksen aikana. Varsinaisen hehkutuksen aikana etuvastus ohitetaan.  | 
| 
		 
			 
			#13  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Eli imusarjassa ei ole mitään mikä lämmittäää ilmaa... ?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200  | 
![]()  | 
	
	
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 | 
| LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 | 
| käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 | 
| M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 | 
| MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 | |