Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2015, 09:29
motomies:n Avatar
motomies motomies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.14
Sijainti: Ilmajoki
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VKoo Näytä viesti
Eikö oo kellään tietoa Hiluxin laturin johdotuksista? Tuossa pari viestiä ylempänä kyselin..

Semmonen käsitys mulla on että se mutterin alle tuleva johto menis suoraan akkuun, pystyykö joku tarkastaan asian? Koska jos näin on niin mulla on sit vissiin laturi oikosulussa kun lyö tulta jos kytkee sen akun napaan.

Tosiaan mitään merkintöjä ei laturista löytynyt, pitää putsailla ja katella tarkemmin kun otan laturin irti.

Ja siitä kolminapaisen liittimen johdoista selvitin sen verran että vihreään tulee sähkö kun kääntää virtalukosta virrat päälle ja se menee jännitteensäätimelle. Sininen johto menee myös jännitteensäätimelle mutta se kolmas johto puuttuu kokonaan. Mihinkähän sen ois tarkotus mennä?
Näyttäis se mutterin alla oleva johto menevän sulakkeen kautta akulle. Se liittimen yksi johto(musta?) näyttäis kans menevän jännitteensäätimelle.


Viimeksi muokannut motomies : 23.12.2015 09:32
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2015, 10:16
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Mulla on LN65 kylmä käynnistys kauheeta kolinaa ja pauketta...
Se imusarjan hehku ei oo käytös, koneessa uudet hehkut.. voisko vaa vetää hehkuilta johdon imusarjan hehkulle vai pitäskö siinä olla joku jälkihehku?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2015, 18:03
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Se imusarjan hehku ei oo käytös, koneessa uudet hehkut.. voisko vaa vetää hehkuilta johdon imusarjan hehkulle vai pitäskö siinä olla joku jälkihehku?
Empä tiedä LN65:stä mitään muuta kun että taitaa olla saman aikakauden vehkeitä kuin pyöreälamppuinen LJ joten vastaampa sen mukaan.

Se vehje ei ole 'imusarjahehku' vaikka sillä nimellä usein sanotaankin vaan se on jälkihehkun vastus. Hehkutulpathan noissa on 6 volttisia mutta normaalihehkulla niitä kuumennetaan 12 voltilla, jälkihehkutuksessa taas virta menee tuon vastuksen kautta ja se laskee jännitteen sellaisiin lukemiin että ne 6 volttiset hehkut kestävät kasassa.

Omassa on noi käynnistyskuviot aikalailla samanlaiset kuin tuossa sun kuvauksessa, ja oon pannu sen ja sen piikkiin ettei tossakaan ole jälkihehku toiminnassa juuri sen tähden kun toi vastus on murusina eikä siihen saa piuhoja kiinni. Uusi maksaa parisataa, ja siihen menee virta jälkihehkun releeltä (normihehkun releen vieresä) ja sieltä (toisesta 'navasta' tietenkin, saman mutterin alla kyllä koko systeemi) sitten hehkukiskolle.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.12.2015, 01:21
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Olkooon pimeenä siiis... en tiä auttaisko jos pistäis vaikka napis siihen imusarjan vastukselle että sais vähän kytyä sille.. jos tarvis pakkasesta saada käymään joskus äkkiä ni aika pyöritykset on tiedossa.
30-60min lohkolämppärissä ni lähtee ja käy heti nätisti.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Empä tiedä LN65:stä mitään muuta kun että taitaa olla saman aikakauden vehkeitä kuin pyöreälamppuinen LJ joten vastaampa sen mukaan.

Se vehje ei ole 'imusarjahehku' vaikka sillä nimellä usein sanotaankin vaan se on jälkihehkun vastus. Hehkutulpathan noissa on 6 volttisia mutta normaalihehkulla niitä kuumennetaan 12 voltilla, jälkihehkutuksessa taas virta menee tuon vastuksen kautta ja se laskee jännitteen sellaisiin lukemiin että ne 6 volttiset hehkut kestävät kasassa.

Omassa on noi käynnistyskuviot aikalailla samanlaiset kuin tuossa sun kuvauksessa, ja oon pannu sen ja sen piikkiin ettei tossakaan ole jälkihehku toiminnassa juuri sen tähden kun toi vastus on murusina eikä siihen saa piuhoja kiinni. Uusi maksaa parisataa, ja siihen menee virta jälkihehkun releeltä (normihehkun releen vieresä) ja sieltä (toisesta 'navasta' tietenkin, saman mutterin alla kyllä koko systeemi) sitten hehkukiskolle.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2015, 17:33
VKoo VKoo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Vihanti
Viestit: 26
Perusasetus

Nyt on uus laturi paikallaan ja kaikki pelaa muuten hienosti mutta lataa n. 16 volttia ja jännite heittelee. Oisko jännitteensäätäjä kypsyny samalla ku laturi meni oikoseen?

Vai voisko olla sitten se musta johto mikä tulee siihen laturin liittimeen? Siihen tulee yhteensä kolme ja mulla puuttuu se musta johto, pystysköhän joku selvittään mihin se johto siitä menee? Edellisissä viesteissä arveltiin että se menee säätäjälle päin mutta jos tämän saisi varmistettua.

Ja kiitos avusta tähän mennessä, kyllä tuosta vielä auto saadaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2015, 18:11
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VKoo Näytä viesti
Nyt on uus laturi paikallaan ja kaikki pelaa muuten hienosti mutta lataa n. 16 volttia ja jännite heittelee. Oisko jännitteensäätäjä kypsyny samalla ku laturi meni oikoseen?

Vai voisko olla sitten se musta johto mikä tulee siihen laturin liittimeen? Siihen tulee yhteensä kolme ja mulla puuttuu se musta johto, pystysköhän joku selvittään mihin se johto siitä menee? Edellisissä viesteissä arveltiin että se menee säätäjälle päin mutta jos tämän saisi varmistettua.

Ja kiitos avusta tähän mennessä, kyllä tuosta vielä auto saadaan
Mulla o heitelly kuvauksen mukaisesti laidasta laitaan jo muutaman vuoden ja on vaihdeltu latureita ja säätimiä. Ainoo asia mikä on auttanut, on se ettei tuijottele niitä jännitteitä.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2015, 22:37
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VKoo Näytä viesti
Nyt on uus laturi paikallaan ja kaikki pelaa muuten hienosti mutta lataa n. 16 volttia ja jännite heittelee. Oisko jännitteensäätäjä kypsyny samalla ku laturi meni oikoseen?

Vai voisko olla sitten se musta johto mikä tulee siihen laturin liittimeen? Siihen tulee yhteensä kolme ja mulla puuttuu se musta johto, pystysköhän joku selvittään mihin se johto siitä menee? Edellisissä viesteissä arveltiin että se menee säätäjälle päin mutta jos tämän saisi varmistettua.

Ja kiitos avusta tähän mennessä, kyllä tuosta vielä auto saadaan
Mulla on digitaalinen mittari kiinteästi asennettuna. Jännite vaihtelee starttauksen 11,6 V aina 15,5 korkeajännitykseen saakka. Ihan normaalia kun kyse on sähkömekaanisesta säätimestä. Älä huolehi, aja vaan.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2015, 23:57
kabbi kabbi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.08.15
Sijainti: uusimaa
Viestit: 63
Perusasetus

Varmaankin toimisi normaalisti kunhan japsi ei olisi säästänyt ja vetänyt kaiken muun säätimen kautta kuten esimerkiksi hekun. jos tavallinen niin voisi jopa lauittaa sisäisellä säätimellä laturin niitähän löytyy missä pumppu perässä. kunhan tietäisi voiko säätimen jättää paikoilleen ja piuha kiinni mutta piuhat irti laturista ja kunnon sisäisellä tilalle ja vain johdot syöttö-heräte-lamppu. joku on kai kysynyt aikaisemmin samasta mutta kuka uskaltaa kokeilla. toinen vaihtoehto on tupplalaturi alkuperäinen pumpulle ja piuhat kaikki kiinni ja toinen virrantekoon.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.12.2015, 19:29
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
en tiä auttaisko jos pistäis vaikka napis siihen imusarjan vastukselle että sais vähän kytyä sille..
Ei se mitään auta kun ei se vastus tee mitään jos siitä ei mee piuhaa edelleen hehkutulpille.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.01.2016, 23:17
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Selitä mulle tää?
Eli hehkujen virta menee sen imusarjan kautta? Ja se rupee hehkumaan ensin ja sitten varsinaiset hehkut?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Ei se mitään auta kun ei se vastus tee mitään jos siitä ei mee piuhaa edelleen hehkutulpille.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.01.2016, 09:41
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Selitä mulle tää?
Eli hehkujen virta menee sen imusarjan kautta? Ja se rupee hehkumaan ensin ja sitten varsinaiset hehkut?

Imusarjassa ei ole mitään hehkuelementtiä, vain etuvastus, jolla hehkutulpille menevä jännite alennetaan jälkihehkutuksen aikana. Varsinaisen hehkutuksen aikana etuvastus ohitetaan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.12.2015, 11:30
VKoo VKoo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Vihanti
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja motomies Näytä viesti
Näyttäis se mutterin alla oleva johto menevän sulakkeen kautta akulle. Se liittimen yksi johto(musta?) näyttäis kans menevän jännitteensäätimelle.
Ok, eli taitaa olla selvä peli. Laturi on jostain oikosessa ku ei kestä johtoa kytkeä akkuun. Pitää irrotella se ja vilkasta sisuksiin mitä se on syöny. Ja sitte laturikauppaan.

Kiitos motomies avusta!

EDIT: Monenko amppeerin laturi sulla on ja minkä kokonen sulake siinä johdossa?

Viimeksi muokannut VKoo : 23.12.2015 11:32
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.12.2015, 12:10
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Akut varmasti ok ?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.12.2015, 14:09
VKoo VKoo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Vihanti
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Akut varmasti ok ?
Joo tää on yhellä akulla ja akku on ok. Katsastusreissu meni ilman laturia ja leimaki vielä tuli. Kyseessä oli toki jälkitarkastus
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.12.2015, 19:38
motomies:n Avatar
motomies motomies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.14
Sijainti: Ilmajoki
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VKoo Näytä viesti
Ok, eli taitaa olla selvä peli. Laturi on jostain oikosessa ku ei kestä johtoa kytkeä akkuun. Pitää irrotella se ja vilkasta sisuksiin mitä se on syöny. Ja sitte laturikauppaan.

Kiitos motomies avusta!

EDIT: Monenko amppeerin laturi sulla on ja minkä kokonen sulake siinä johdossa?
Vakio laturi mulla onkohan se 60A? 60A ja 80A sulakkeet siinä on vierekkäin ja se johto menee toiseen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 12:10 (GMT +2).