Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.12.2015, 22:44
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Vinkki


Jos haluut ljn laatikon ja hiluksin jakiksen ni se onnistuu näin: LJn pääloota,siitä takimmainen holvi helvettiin ja 4runnerin vastaava tilalle. Sit Trail gearilta V6 adapteri ja 23-spline jakiksen input akseli joka sopii hiluksin jakikseen,samalla top shift kitti ku sen V6 adapterin kanssa pitää olla jakiksen keppi jakiksessa eikä väliholvissa niinku hiluksissa. Miks ljn loota on parempi? no siks et siin on tiuhemmat 1.ja2. vaihteet ja se on vahvempi. Hiluxin 1. vaihde on 3.92 kun läjän 4.30 Sen läjän jakiksen voi unohtaasiks et sen kardaanin kanssa tulee ongelmia,ja sen tiuhentaminen on kallista,eri asia on sit se et tarviiks hiluksin jakistakaan tihentää jos käyttää ljn päälootaa.,riippuu toki perävälityksistäkin jotka ite oon kyllä vaihtanu tiuhemmiks. Sit semmonen huomio tos jakiksen tihentämisessä et jos tarttee "heijata" ni ei onnistu ku pakki on liian tiuha,parhauttahan olis tupla jakis ni sillon olis kaikki.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2015, 01:12
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Kaivataankos täällä nyt välitettyä jakolaatikkoa hiluksiin vai LJ:hin?
TD 4-runneriin ite aikanaan suunnittelin jakiksen välittämistä, mut se ois bolt-on osilla tarkottanu et ostetaan runnerin R151 päävaihteiston (LJ sama loota splitcase jakiksella) perään toi V6-adapteri, jotta saahaan heittää kuikkaan se runnerin ketjuvälitteinen jakis, ja tilalle hiluksin G52 laatikon perästä pienempi ratasvälitteinen jakis. Ja tuohon hilun pienempään jakikseen sit trail-gearin ratassetti... No se ois ollu pitkän matkaa toista kiloeuroa, niin eipä tullu innostuttua.
Splitcaseihin ei vissiin oo ikinä ollu tarjolla mitään halpaa suurtuotantosettiä, vaan kaikissa välitetyissä splitcaseissa on jonkun suomalaisen koneistajan taidonnäyte?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2015, 08:00
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Nää on vissiin suur tuotanto kamaa mutta se "halpa" sana menee hiukan sivuun tässä.

http://www.marks4wd.com/low-range-ov...rs/toyota.html

Ja pikkuisen meni alkuperäisen aiheen ohi
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.12.2015, 19:02
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Jos haluut ljn laatikon ja hiluksin jakiksen ni se onnistuu näin: LJn pääloota,siitä takimmainen holvi helvettiin ja 4runnerin vastaava tilalle. Sit Trail gearilta V6 adapteri ja 23-spline jakiksen input akseli joka sopii hiluksin jakikseen,samalla top shift kitti ku sen V6 adapterin kanssa pitää olla jakiksen keppi jakiksessa eikä väliholvissa niinku hiluksissa. Miks ljn loota on parempi? no siks et siin on tiuhemmat 1.ja2. vaihteet ja se on vahvempi. Hiluxin 1. vaihde on 3.92 kun läjän 4.30 Sen läjän jakiksen voi unohtaasiks et sen kardaanin kanssa tulee ongelmia,ja sen tiuhentaminen on kallista,eri asia on sit se et tarviiks hiluksin jakistakaan tihentää jos käyttää ljn päälootaa.,riippuu toki perävälityksistäkin jotka ite oon kyllä vaihtanu tiuhemmiks. Sit semmonen huomio tos jakiksen tihentämisessä et jos tarttee "heijata" ni ei onnistu ku pakki on liian tiuha,parhauttahan olis tupla jakis ni sillon olis kaikki.
Kiitoksia vinkistä ja tän tallennan koneelle ja kännyyn että on varmasti tallessa (y)

Ja aloittaja vissiin hiluxiin meinas lj lootia ja mie meinasin hiluxin lootat laittaa läjään.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: HJ:n kone, laatikot, jne Eskimo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 19 11.06.2007 09:27
m:kone ja laatikot KG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 09.09.2006 17:20
M: SJ410 -85 laatikot LaaLaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 01.08.2006 20:01
Rockyn laatikot Daidai Tekniikka & Jutustelu 1 24.04.2006 13:13
Jeepin laatikot: 4v vs. 3v Päksi Tekniikka & Jutustelu 4 04.01.2004 17:56


Sivu luotu: 09:51 (GMT +2).