Simpukkahan on helppo testata kun irrotat ohjausakselin simpukasta; nyt varmaan vielä lähtee välivarren pää helposti simpukastakin irti kun on juuri laitettu kiinni. Pitäisi pyöriä jokseenkin käsin, väljää ei saisi tuntua.
Simpukan säätöä ei kuitenkaan kannattaisi tehdä näppituntumalla, eikä varsinkaan välivarsi ja raidetanko kiinnitettynä. Simpukan voi jättää autoon kiinni, mahtuu kyllä tekemään kunhan on ilmanputsarikotelo irti ja rattiakseli sivuun nostettuna. Mieluiten viisarinäyttöisellä momenttiavaimella säädöt. Simpukan rattiakselin päästä säädetään matoruuvin laakerin esijännitys kohdalleen, päältä säädetään hammaskosketus. Ne pitäisi molemmat olla kohdallaan, jos haluaa että simpukka toimii ja kestää.
En nyt ulkoa muista mitä se kokonaisvastus sai olla käytetyssä boksissa, pitäisi tarkistaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|