Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2015, 05:16
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ekana katoo veto ja ne ATF:t muuttuu siniseksi (violetiksi välimuodossa kun loota viellä toimii öljyjenvaihdolla/jäähdytyksellä).. alhaalla ollessa paseissa aika yleinen ongelma kun hiudet ei ymmärtäneet maastovaihteiston merkitystä vaunussa.

tuo "ominaisuudet katoaa" on oikeestaan ainut mitä siitä voi sanoo, ATF muuttuu joksikin muuksi, mikä ei toimi enää siellä laatikossa, eli sinne ois ihan sama kaataa vaikka vettä. se oksidoituu ja ei voitele, ei anna laatikosta vetoja läpite= ominaisuudet katoo, kitka kasvaa ja laatikko kuluu tai vaurioituu.

nopeesti googlella lämmön ja laatikon keston välinen suhde, liekö miten tarkka vai jenkkien mutu juttuja lämpötilat fahrenheitteina.

175 Degrees: 100,000+ miles (Normal is typically 179 to 195 degrees)
200 Degrees: 90,000 miles
225 Degrees: 55,000 miles (Pressure Drops)
250 Degrees: 25,000 miles (Valves Stick)
275 Degrees: 17,000 miles (Varnish Forms)
300 Degrees: 4,000 miles (Seals & Clutches Burn)
325 Degrees: TRANSMISSION FAILURE

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2015, 11:54
JPe:n Avatar
JPe JPe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.12
Sijainti: 53100/00300
Viestit: 65
Perusasetus

Summa summarum. Polttoaineletkukin näemmä kestäis, mut hytikkätavara on edullisempaa ja vahvempi on aina vahvempi.
__________________
-93 ZJ 4.0
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2015, 12:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPe Näytä viesti
Summa summarum. Polttoaineletkukin näemmä kestäis, mut hytikkätavara on edullisempaa ja vahvempi on aina vahvempi.
Bensaletku tai tavallinen öljyletku ei välttämättä kestä laatikkoöljyjä. Osa kestää, osa ei.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2015, 21:56
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Question

Nyt kun olisi vaihdettu kaikki ohjaus kalikat niin jo on Joku perkele käyny visiin laittamassa viagraa tuonne ohjaus liemien joukkoon kun on vaan niin helv##n jäykkä ohjaus ei palauta ei sit yhtään. on säädetty aurausta ja haritusta ja kaikkia perhanan kulmia mut kun ei nyt taas älyä jotain..

kumpaankos suuntaan tuota simpukan päällä olevaa säätöruuvia oikeen veivataa että välys kasvaa(löystyy),, kun tuntuu ettei sillä ole mitään vaikutusta ruuvaa tuota mihin vain,, ja nyt se perkl jo tihruaa liemet ulos siitä lukitusmutterin juurestakin välillä.

Tehostin tuntuisi toimivan ihan OK.
Mikä muu tuohon jäykkyyteen nyt vielä voisi vaikuttaa,??? vai hajosko tuo pimpukka nyt sit just tuohon,,?

Juu eikä tartteisi lähteä kun vasta Lauantaina ajelemaan kohti epsoota,, Vi¤¤u Mentävä visiin VR:kyydissä.
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2015, 08:47
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
Nyt kun olisi vaihdettu kaikki ohjaus kalikat niin jo on Joku perkele käyny visiin laittamassa viagraa tuonne ohjaus liemien joukkoon kun on vaan niin helv##n jäykkä ohjaus ei palauta ei sit yhtään. on säädetty aurausta ja haritusta ja kaikkia perhanan kulmia mut kun ei nyt taas älyä jotain..

kumpaankos suuntaan tuota simpukan päällä olevaa säätöruuvia oikeen veivataa että välys kasvaa(löystyy),, kun tuntuu ettei sillä ole mitään vaikutusta ruuvaa tuota mihin vain,, ja nyt se perkl jo tihruaa liemet ulos siitä lukitusmutterin juurestakin välillä.

Tehostin tuntuisi toimivan ihan OK.
Mikä muu tuohon jäykkyyteen nyt vielä voisi vaikuttaa,??? vai hajosko tuo pimpukka nyt sit just tuohon,,?

Juu eikä tartteisi lähteä kun vasta Lauantaina ajelemaan kohti epsoota,, Vi¤¤u Mentävä visiin VR:kyydissä.
Eli mitäs kaikkee sinne oot vaihtanu?
Ja vika tuli osien vaihdon jälkeen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2015, 08:58
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Eli mitäs kaikkee sinne oot vaihtanu?
Ja vika tuli osien vaihdon jälkeen?
Vaihdettu kaikki ohjausvarret ja nivelet, ala ja yläpallot.
Jäykkä oli jo ennen vaihtoa mutta nyt vielä pask,, ajaa.
Pitää vielä tutkia noita pyöräkulmia, täytyy olla siellä joku vielä päin peetä.

Tuota simpukkaa koitin löysätä hieman mutta kun ei se tuntunut vaikuttavan mitään niin rupesin epäilemään senkin toimivuutta...
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2015, 11:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Simpukkahan on helppo testata kun irrotat ohjausakselin simpukasta; nyt varmaan vielä lähtee välivarren pää helposti simpukastakin irti kun on juuri laitettu kiinni. Pitäisi pyöriä jokseenkin käsin, väljää ei saisi tuntua.

Simpukan säätöä ei kuitenkaan kannattaisi tehdä näppituntumalla, eikä varsinkaan välivarsi ja raidetanko kiinnitettynä. Simpukan voi jättää autoon kiinni, mahtuu kyllä tekemään kunhan on ilmanputsarikotelo irti ja rattiakseli sivuun nostettuna. Mieluiten viisarinäyttöisellä momenttiavaimella säädöt. Simpukan rattiakselin päästä säädetään matoruuvin laakerin esijännitys kohdalleen, päältä säädetään hammaskosketus. Ne pitäisi molemmat olla kohdallaan, jos haluaa että simpukka toimii ja kestää.

En nyt ulkoa muista mitä se kokonaisvastus sai olla käytetyssä boksissa, pitäisi tarkistaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2015, 11:47
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
Vaihdettu kaikki ohjausvarret ja nivelet, ala ja yläpallot.
Jäykkä oli jo ennen vaihtoa mutta nyt vielä pask,, ajaa.
Pitää vielä tutkia noita pyöräkulmia, täytyy olla siellä joku vielä päin peetä.

Tuota simpukkaa koitin löysätä hieman mutta kun ei se tuntunut vaikuttavan mitään niin rupesin epäilemään senkin toimivuutta...
Jos oli jäykkä vanhoillakin nivelillä, niin joko pumpussa painevika tai simpukka entinen, uudet nivelet kun on tiukempia, niin jos ei vanhoilla jaksanut tehostaa, niin tuskin se uusilla sen paremmin tehostaa....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 10:23 (GMT +2).