![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kone kävi ylhäällä ja GT Motor hoiti nokkalaakereiden vaihdon hyvinkin kohtuulliseen 160€ kokonaishintaan. Laakerit on Cleviten alumiiniset, hinta oli huimaavat 37,50€/ sarja ![]() Kuten arvata saattoi, uudet laakerit oli aika tiukalla sovitteella, eikä nokka-akseli tahtonut pyöriä kunnolla. Tein sitten netistä löytynyiden ohjeiden mukaisesti - tätä metodia muuten suosittelee ihan Cleviten väki itsekin (!) - vanhasta nokka- akselista kalvaimen: * noin 45° asteen kulmassa pari milliä syvä railo jokaisen laakerikaulan yli, suunta luonnollisesti pyörintäsuunnan mukaisesti. * railon edestä ~10mm matkalta hioo matskua pois sen verran (~1mm juuri ennen railoa), että railon etureuna toimii ikäänkuin höylän teränä. * itse vedin ensin railon rälläkällä 125 x 1mm rosterilaikalla, sen jälkeen dremelin laikkaterällä viistosti ajoin matskua pois, ja lopuksi ajoin rälläkän kiillotustyynyllä pinnan kiiltäväksi. Sitten nokka-akseli paikalleen, ja koneen/ nokan pyörimissuuntaan pyörittää nokan ketjupyörän avulla (tai varovasti hitailla kierroksilla porakoneella) nokkaa niin kauan, että uusissa laakereissa on oikea välys. Homma toimi kuin junan vessa, ja uudet laakerit on nyt sopivat uuden nokan kanssa. Toimituksessa kesti kaikkinensa noin tunnin verran ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
timo teet jo valmiiks kuvakertomuksen niin voin sitten apinoida tuohon omaan kasikoneiseen kaikki niksit, eikä tartte miettiä päätään puhki et miten mikäki tehään
![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jos vielä kaipaa lisää, niin sitten porausta isommaksi ja/ tai stroker- sarja. Voihan sitä nykyisin ainakin noihin vanhempiin aika helposti ympätä myös Eatonin ulisemaan koneen päälle, tai turbon ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
se ahtaminen on meijän pitäjällä ollu aina se "juttu" ni mietin sitäkii vaihtoehtoo.. kuhan ny eka sais auton liikkumaan, ei pitäs ostella rikkinäisiä "siks ku halvalla sain"
![]() ![]() muuten asiaaki, tuli tuos kaverin kanssa turistua niin oli kovasti sitä mieltä et tuon jeepin lootan ohjauksen pystys toteuttaa megasquirtilla, siis kaks megan boxia ja ne kommunikoi sitten keskenään kuten alkuperänen ecm+ pcm yhistelmä.. sais kuulema säädettyä niitä vaihtohetkiä yms juttuja aikalailla portaattomasti ja tosiaan jos turbottaa tai ylejään ahtaa megan kanssa, ni voi saada aika toimivan kombinaation ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() ![]() ..ja toisaalta jos on 4xRH- sarjan laatikko, niin niissä et paljon softalla vaihtohetkiä muuttele ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
eikös se TCM anna nimenomaan tulikomennot laatikolle kaasun asennon, nopeuden, jne perusteella? vai onko siellä vaan sähkö sen takia, et nopeusmittari ja shifteri näyttäs jotain?
![]() siis en mie ole sitä niin tarkasti tutkinu, kun että joku "eku" aisinissakin on, mut sitä et mitä se oikeesti tekee, ei kyl ole tullu tutkailtua ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Chryslerin 4xRH- sarjan laatikot (ZJ:n tapauksessa '93-'95 5.2- mallien 46RH) on hydrauliohjattuja, ja ainoastaan ylivaihdetta ja muuntimen lukitusta ohjataan sähköisesti -> vaihtoihin vaikuttavat asiat tehdään ihan perinteisin keinoin. Chyrslerin 4xRE- sarjan laatikot (ZJ:ssä '93-'98 4.0:n perässä 42RE, '96-'98 5.2:n perässä 44RE, ja '98 5.9:n perässä 46RE) on sähköohjattuja, ja niissä äly on integroitu PCM:ään -> näissä EI ole erillistä laatikonohjausboksia, vaan logiikka on samassa paketissa moottorinohjauksen kanssa. Näihin laatikoihin pääsee käsiksi mm. mainitsemallani SCT Tunerilla, kunhan on tyyppi joka osaa ohjelmoinnin. edit: ja sen verran vielä tarkennusta, että SCT tunerilla käsittääkseni pääsee vain OBD-II moottoreiden/ laatikoiden älyyn käsiksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.12.2015 10:39 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |