![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#826
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja onneksi olkoon! |
|
#827
|
||||
|
||||
|
Siinä yks asia mitä piti kysyä... nyt siitä toimii kusipoika
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut pee : 04.12.2015 20:57 |
|
#828
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#829
|
||||
|
||||
|
Eiks c kadetissaki ole pissapoika jalalla.
|
|
#830
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ihan oriGinal hommoo taitaa olla, niissä wanhimmissa.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#831
|
||||
|
||||
|
Lukot mykät ja säiliöki tyhjä,
Vilkut temppuilee, (palaa välillä ja sitten vilkkuuu ja taas palaa) Öljynpainevalo palaa pienil kierroksil, kuumana ton jenkakellon mukaan 2000rpm sammuu aina (öljyjä ei vaihdettu ainakaan ennen 2005 koska siitä asti ollu seisonnassa) Jenkakello näyttää väärin toivottavasti, 80vauhdissa 4000rpm, kone ei kuulostais huutavan niin kovaa. Ilmeisesti kartaani täristää takana, vaihdettu juuri ristikot, painotus pielessä? Haarukat EIVÄT ole linjassa, Lahden kansityö sano että jossain spekseissä neuvottiin laittamaan 50astetta vinoon ja jossain 110astetta yms.. miten teillä on? Lämpömittari seilas kummasti alkuun, nyt rupee pysymään puolessa välissä asteikkoa, liekkö termari jumitellu? Pyyhkijöiden viiksi toimii välillä ja välillä ei.. ohjekirjassa on semmonen pyöritettävä viiksen pää tossa on tommonen outo? Vaihdettu joku muun mesen kytkin vai onko muilla ton näköstä? Myöskäään valojen kytkin joka hieman kuvassa näkyy, on erilainen kun ohjekirjassa esitelty pyöreä käännettävä, taitaa olla uudemman mallin ohje? Myös pyyhkijöiden viiksen päästä voi painaa, sikäli kummaa että on jo se poljinkin. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/GEE/DSCN1275.JPG
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 04.12.2015 21:11 |
|
#832
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#833
|
||||
|
||||
|
Eli toi on kuitenkin orkkis viiksi, vanhan mallinen?
Mistähän sais vm.81 ohjekirjan.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#834
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lämpövaihteluista on tässäkin ketjussa ollu puhetta, taisi kaikilla olla sama syy kuin itsellänikin, eli maadoitusvika. Mulla oli moottorin maajohto huonosti kiinni, se sekottaa mittareita. Vilkaisin auton alle, ei ollu mullakaan kardaanin haarukat linjassa. Tarkkaa astelukua en osaa sanoa. |
|
#835
|
||||
|
||||
|
Tuolla kardaanin offset:
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=92489 En saa kuvia edelleenkään suoraan tähän näillä leluilla, sorry.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#836
|
||||
|
||||
|
Ok.. kiitoksia tuosta, sama lappu varmaan kuin kansityössä, täytyy varmaan käyttää toi kartaani tarkastuksessa tuolla kansityössä, osaavat työnsä.
Vivun päässä on tosiaan pieni nappi joka on pilli, mutta tuo liikkuuu koko iso osakin viiksestä, voi painaa sisäänpäin, mikä lie sen funktio.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#837
|
||||
|
||||
|
Sillä nollataan se pyyhkijän keinukytkin takas keskiasentoon.
|
|
#838
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jep. Melkoinen keksintö, onneks tilalle käy uudemman mallin ja ehkä W123 mallisenkin viiksi. Se keinukytkin malli on "hiukan last season"
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#839
|
||||
|
||||
|
Tämähän oli hyvä tieto! Ei oikeen miellytä tuo viiksi minuakaan. Täytyy lainata coupesta viiksi jos 123sen viiksi sopis
Viimeksi muokannut vuorimies : 04.12.2015 22:54 |
|
#840
|
||||
|
||||
|
Onko uudempi ihan bolt on?
Vasen asento vissiii tihku, sit o jatkuva ja nopeempi iha oikeella ![]() Hyvä lähtee setvii tommosii ku ei tiiä ees mite pitäs toimia tai ei ties ilman teitä.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#841
|
|||
|
|||
|
Mulla toimii siten, että pyyhkijän saa päälle isosta osasta painamalla ja nopeus valitaan kuten sanoitkin. Mutta tihkun saa kuitenkin päälle pelkästä keinukatkaisijsta, nopeinta pykälää ei.
W123 viiksessä pistoke on erilainen ja käsittääkseni uudemmissa Geessä on sama kuin 123:ssa. En nyt muista, että käykö se rattiakselille suoraan. Joskus harkitsin vaihtavani 123:sen viiksen, mutta ei se ihan bolt-on homma olis ollu. Sain sitte alkuperäisen toimimaan, niin en sen enempää asiaa tutkinu. |
|
#842
|
||||
|
||||
|
Onnea ja pitkää motivaatiota G:n rakenteluun
![]() Lukot vois kannattaa muuttaa toimimaan paineilmalla, mulla on tollanen systeemi ollut käytössä jo useemman vuoden. Tollasta kakspäistä sylinteriä ei kannata laittaa. |
|
#843
|
||||
|
||||
|
Orkkis lukko homma ois mieleisin mutta saa nähä koska on aikaa... ja onko pumppu pyöriny kuivana ittensä paskaks (säiliö tyhjä).
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#844
|
|||
|
|||
|
Ei niissä mitään pumppua ole, jos siis lukoista puhut. Käyttövipujen päässä on pääsylinterit ja akseleilla työsylinterit. Minulla on ainakin hyvin toiminu alkuperäisellä systeemillä, vaikka auto oli 7 vuotta seisonu.
|
|
#845
|
||||
|
||||
|
Hmmm... juu lukoista puhun tuleeko järjestelmään joku esipaine vai miksi säiliön korkissa venttiili?
Lukko aukeaa siis jousivoimalla ja kiinni päin hydraulik, ATF öljyä purkkiin? Muistaako joku öljymäärää? Ohjekirjasta ei selvinny kun 5-8L muistaakseni.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 05.12.2015 14:29 |
|
#846
|
|||
|
|||
|
Eiku jarrunesteellä ne toimii. Ei ole mitään esipainetta, mutta nestetilavuushan muuttuu hieman sen mukaan, onko sylinterit auki vai kiinni. Eli huohotin pitää olla. Kuten sanoitkin, hydrauliikalla kiinni ja jousella auki. Tilavuuksista en tarkalleen osaa sanoa, mutta et varmasti litraa saa sinne menemään. Eihän siinä ole kuin kaksi pientä sylinteriä/akseli ja jarruputken vahvuiset linjat. Ja säiliö.
|
|
#847
|
||||
|
||||
|
Eikai sinne mitään esipainetta tule. Paine tulee siitä kun vedät niistä nipukoista ja jousivoima vetää takaisin.
Mun mielestä sylinteri on vaan varmempi palauttaja. e: Jaa, ippe ehtikin ensin.. |
|
#848
|
|||
|
|||
|
Mulla ei ole edessä lukkoa ja takalukkoaki käytän lähinnä lumella, jolloin ei ole niin väliä, vaikkei lukko heti irtoaiskaan. Oikeassa offistelussa ja varsinki etupäässä paineilma voi hyvinkin olla parempi.
|
|
#849
|
||||
|
||||
|
Kiitos taaas...
Hyvä ostos kun apuja löytyy vielä ole päässy juuri autoon tutustumaan. 10W-40 mobilit hain motonetistä, ösuodattimen, pa. ja ilmansuodattimet.. ois kivempi ajella jos toi öljynpainevalo tosta rauhottuis vaikka kohta tää menee taövi såilöö ja sillon ei juuri mitään pääse tekemään. Sitä ennen tavoite nähdä miten paljon on peltitöitä mattojen alla. Liekkö joku jarrupääsylinteri? http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/GEE/DSCN1289.JPG Apparin jalkatila, siellä oli sentäään vielä mustaa maaliakin jäljellä, pikasesti ei ilmireikiä näkyny, reunoilta varmaan on pehmeempää http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/GEE/DSCN1293.JPG Aika hyvin tehty, ku massan alta paljastuu kuivaa soraaa !!! http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/GEE/DSCN1296.JPG http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/GEE/DSCN1300.JPG Orkinaali putki tulee tosta? http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/GEE/DSCN1301.JPG Oiskohan G mesen vaijeri? http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/GEE/DSCN1305.JPG Ei vissiiin orkkis jenkakello näytä tältä? http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/GEE/DSCN1306.JPG Tuolla on myös renkaista muutama kuva... saisko niistä rahaa keltään? Itellä ei talviajoa tolle ole ja korotusjouset ja 33" kumit ois suunnitelmissa.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 05.12.2015 23:55 |
|
#850
|
||||
|
||||
|
Geen jarrusynteriltä näyttää. Jarrujärjestelmiähän on kahta eri, jonka eroa en itse ole juuri huomannut, ja tuo näyttäisi olevan perrotin systeemiin kuuluva käsijarruvaijeri, kummallekkin puolelle on eri pituinen. Ja pakoputken kuuluuisi vissiin tulla peräpäästä ulos, mullakin kyllä osto hetkellä tuli tuosta sivusta pihalle.
|
![]() |
|
| Luokat |
| mercedes, mersu |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
| Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
| Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
| Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
| Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |