![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eiköhän ne tiivisteaineet kovetu jos liuotinpohjasia ovat, mutta mihin tiivisteainetta tarvii öljyjen vaihdossa? Eikös propuissa yleensä ole alumiinirenkaat tai vastaavat?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki autot ei oo Tojotii. Eli ei ole tyhjennysproppuja, ne on kalliita autotehtaille...
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
|||
|
|||
![]() Suuri maa, suuret "toleranssit", siis on kyse itänaapurista n:o 2/3?Lainaus:
Lainaus:
-> ja esim. peräremontissa: kaikki öljy pois tiivistyspinnoilta(vanhasta kiinniolevasta tiivisteestä) rasvanpoistajalla ("jarrupuhdistus- kolinapurkki) Ja molempiin pintoihin hierotaan sormella niin paljon tuota "bilteman punasta" että se tarttuu molempiin pintoihin. ja kun molemat pinnat on hierottu "bilteman punasta" , niin pieni noro, 1-2mm tuolle sisäkehälle.... Ja pinnat yhteen. Ja jos mahdollista, niin tuo Bilteman silikooni ei varmaan tykkää huonoa, vaikka saisi "jämähtää" , siis "nahkottua" tms, Mutta aina on öljyt pysynyt omalla puolella.... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jeep ja Dana 44 + Dana 30 kyseessä. Saa noista toki öljyt vaihdettua ilman kannen irroitustakin, mutta samallahan tulee tarkistettua miltä sisällä näyttää. Tiivistemassasta oli jossain nettisivulla kerrottu, että silikoni RTV:n kuivumisaika ei ole kiinni ilman lämpötilasta vaan suhteessa ilman kosteuteen ja kosteammassa ilmassa se kuivuisi nopeammin ...wtf.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niin se kaikille tuttu possumassakin toimii
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eikö sikaflex nimenomaan tarvi kuivan ilman? Ainakin tartuntaa kosteus heikentää. En sit kuivumisesta tiedä
__________________
HJ61 MMC |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan veemäisin paikka huoltaa on kerrostalon piha. Neuvojia ja ihmettelijöitä riittää niin että itse työnteosta ei tule mitään. Kerran kokeillu ja toiste en ikinä.
Pihalla puuhastelu sinänsä on ihan mukavaa, kuhan ei sada vettä. Aurinkoisella kelillä suorastaan nautinnollista ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Huoltamista ulkona
Ei se omakotitalokaan aina takaa jotta olis lämmintätilaa mihin pystyisi aina ajamaan huollon ajaksi.
Mulla on kahden auton talli vaan takana on XJ odottamassa moottorin vaihtoa ja edessä on pojan kevari ja pari skootteri projektia. Tallin edessä pihalla vielä pari Jeeppiä. Joten kun ei noita jaksa siirtää niin asensin Astron etukardaanin ja tein katsastustarkistukset tuossa pihalla. Onneksi on korkeat ja vahvat pukit niin ei tarvi aina tunkilla pulata. Talvi ja pakkanen tekee pihalla pulaamisen kyllä aika haastavaksi. Vaan se tehdään mikä pakko on. Tarvis muuttaa hiukka syrjemmälle niin sais rauhassa aarteita säilyttää pihan perällä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki laatikon vaihtoa pienemmät tullut tehtyä taivasalla viimeaikoina. Kuiva pakkasilma paras keli puuhailla makuultaan. Sateella -sekä vesi-että lumi, ei kehtaa korjata mitään jos ei aivan pakko.
Kovimmilla pakkasilla tahtoo vaan näpit paleltua. Tosin ei kesälläkään itikka (hyttys) aikaan mitään herkkua tuo taivasalla rassaaminen ole. Autotalli ollut vanhaan navettaan teossa jo kotvan. Ei vaan tuo raha ja aika satu olemaan käytettävissä yhtäaikaa, niin siirtyi lattian valu taas ensi kesään. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Sade tosiaan kaikkein ilkeintä jos pihalla tarvii tehdä, varsinkin kun on semmoinen vähän pehmeäpohjainen sorapiha. Sora hankaloittaa myös jos tarvii tunkkailla tai norsulla jotain tehdö.
Paja yleensä täynnä jotain projektia joten noi käyttöWC:t laitellaan yleensä ulkona, isommat hommat toki sisällä. Kaverin Volvoon tehtiin tuossa taannoin etujarruremppa rapsakassa -15c pakkassäässä, pajaan ei mahtunut ja homma oli puolpakko tehdä aikataulun takia. Tottakai just tommosessa säässä ei ihan kaikki putket auennut vaan piti uusia tehdä, kartioita vääntää siellä lokarissa sormet ja pää jäässä. Kesällä laittelin naapurin heppa-autoon startteria tuossa hevostallin pihalla. Auto oli tietysti purettu keskelle pihaa jossa olkien ja hevonpashan yhdistelmä kuraa. Kivahan siellä oli printterin alla makoilla. ![]() Isännät istuivat ja hohottelivat Volvon takaluukussa, se kun oli huoltoautona ja seisoi siinä hollilla takaluukku auki... odottelin jo että joltain löytyy se perinteinen kossupullo taskusta ja sit ei kyllä homma valmistu ikinä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
![]() |
Luokat |
huolto, korjaaminen, ulkotilat |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kellojen siirron ihanuus | 0ltzi | Chit-Chat | 46 | 07.07.2018 12:51 |
Koira yön ulkona | helmapelti | Chit-Chat | 37 | 08.12.2010 01:41 |
Totuus on tuola ulkona | MikaH | Chit-Chat | 9 | 08.11.2005 10:36 |
Forum-keskustelun ihanuus | petris | This And That | 1 | 11.03.2003 15:27 |
Ahead NERO 5.5.7.8 ulkona! | Lars | Software | 0 | 10.03.2002 14:26 |