![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() 1000kg kekelle palkkia, niin maksimi taivutusmomentit: VAPAA: 1/4*9,81m/s2*1000kg*1m=2452Nm JÄYKKÄ: 1/8*9,81m/s2*1000kg*1m=1226Nm Tämmösessä tilanteessa tuskin leikkausjännitys on kovin ratkaiseva tekijä..
__________________
-MMC- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pitää varmaan oikeasti kaivaa nuo lujuuslaskelmakirjat naftaliinista
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa jossain kohti oli 60 x 40 x 3 mm profiili puheena ja tonnin paino metrin pätkän keskellä.
Tein tuollaisen vertailun, mitä tapahtuu ja mikä on ero, jos tuon palkin päädyt on pelkästään tuella tai jos ne ovat kiinteät. Vasemmanpuoleisessa kuvassa kiinteät. Materiaali S235 eli käytännössä heikoin rakenneteräksien laatu. Viimeksi muokannut vmt : 01.12.2015 14:34 Perustelu: lisätty teräslaatu |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Etenkin palkkimaisissa ja putkirakenteissa juu tietenkin tuo kiinteä vs. tukien varassa vaikuttaa aika paljonkin, kun tietystihän se palkin pään kiinteys auttaa rakenteen jäykistämisessä.. tiedä mikä ajatuskatko tuli kun pähkäilin tuota aiemmin
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 01.12.2015 14:53 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
1 metrin taipumatiedolla ei paljon oo käyttöä, jos palkki pitenee huomattavasti!
Taipuman kasvun määrää ei liene suoraviivainen verrattuna palkin pituuteen. Maallikkokielellä: kun viäntörauta pitenee niin voima (taivuttava tässä tapauksessa) vähenee Ja turhaan miekin inssinööriksi opiskelin, kaikkihan seleviää netistä kuhan vaan lukkee ossaa ja ehkä ihan vähän laskee. Kysyjän kymysys oli kyllä aika vapaat kädet vastaajille antava. Hyviä vastauksia se kuitenkin poiki (kaupunkilaisille suom. synnytti). |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Millä ohjelmalla turaaja ja nappis mallinsi noita? Itsellä tarkoitus ehtiessään opetella käyttään Inventorin Frame Analysistä. Tarkotus ois suunnitella auton lavalle "kuomu" jossa olisi myös jonkunlainen nosturi että saa isommat kamat kyytiin ilman ähkimistä. Tolla näkee myös näppärästi rakennelmien painot.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ruostumattoman teräksen hitsaaminen | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 47 | 19.12.2014 13:07 |
HJ60 kestävyys | ss125 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.12.2006 22:04 |
2L-T:n kestävyys? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2005 21:27 |
Koneen kestävyys? | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 04.07.2004 20:32 |
Akselin kestävyys | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 06.11.2003 22:21 |