![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Kaikki muut paitsi nuo harvinaiset tapaukset ovat viskolla varustettuja, joten kyse on jatkuvasta nelivedosta, jota ei erikseen tarvitse kytkeä päälle. Yleensä näissä on sitten vakiona kytkettävä taka-akselin lukko ja vain oikeanpuoleinen namiska konsolissa. Optiona tuohon on sitten saanut kytkettävää lukkoa myös etuakselille, jolloin myös vasemmanpuoleinen namiska konsolista löytyy. Jos konsolissa keskellä ei ole namiskaa, eikä etupyörät vedä, niin visko on moro. On joissain tapauksissa mahdollista korjata vaihtamalla öljyt, mutta on tarkkaa puuhaa. Tuossa vielä kuva konsolista euromallista jossa molemmat lukot, mutta ei kytkettävää nelivetoa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kaksi namiskaa kojelaudassa
kytkettävät lukot on edessä ja takana, etulukko kytkeytyy mutta takalukko ei takalukon katkaisijassa muistelin että oli kaksi asentoa niin ajattelin että se jotenkin kytkee etuvedon ensin.. eli siis jatkuva neliveto joten pitää avata se viskokytkin ja tutkia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta löytyy ihan sikana tietoa ja kokemusta:
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/index.php jossain rakentelu topikissa oli viskon henkiin herätys. Tampereella eräs harrastaja tekee ilmeisesti tilauksesta decoupleria=kytkettävä neliveto FB: https://www.facebook.com/groups/vwtyp2t3/ Moni on vaihtanyt 1,6 TD:n tilalle 1,9TDI:n, tulee vähän enemmän vetoa Olen ollut mukana muutamalla tölkkisafarilla CPU Defellä, hauskoja tapahtumia! TEMÄHIK |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minkäs näköinen mutikka se visco möykky on?
Onks se tollasen sisällä? http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/746448.jpg Tare....mulla vois olla tommonen jossain nurkissa irrallaan, jos en sit jo pihaa siivotessa vuos sit heittäny romulavaan....siis, jos haluut perehtyä sellasen sisuksiin ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
Kunnostin juuri oman syncron viscon, silikoniöljyt ostin Tervakoskelta Euro rc nimisestä putiikista.Tiivisteet Mankiselta Riihimäeltä, kustannukset noin 40€.Minulla on tiivisteiden mitat ja koodit jos haluat itse kunnostaa. Marko. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo, meinaan kyllä tutkia itse mitä se visko on "syönyt"
kunhan nyt vaan kerkee. Aika rauhallinenhan toi 1.6 on ettei se kauheesti hyökkää ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kuvasta päätellen on 16" pyörillä varustettu malli?
Semmoisista maksetaan kultaa saksassa, kun siellä niitä ei paljoa ole.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
On 16" pyörillä.
jostain muistelin lukeneeni (ehkä palstalta) että näitä on haettu täältä saksaan "takas" tää on VR:n vanha, hytin takatilassa on "laatikko" (jossa on ilma webasto) penkkinä ja oli ihan turvavyöt sielläkin kolmelle. Laitos käytössähän näissä on saanu olla 6hlö mutta yksityis käytössä vain 3hlö, kun eikös niitä ennakko tapauksia ole ollut että tulee verot maksuun jos on paikkoja useammalle, niin otettiin vyöt takatilasta pois. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja ilmeisesti alkuperäinen öljy on viskositeetilta 100.000cst onko toi miten tarkkaa, jos esim käyttää 80.000cst öljyä niin toimiiko vaiko ei? täyttömääristäkin on montaa versiota noissa VW-palstojen keskusteluissa.. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Koetin asiaa selvitellä ja kyllä se on samaa, RC käyttöön löytyy lähes kaikkia viskositeettejä. Netistä kun katsoo mitä lajia on käytetty niin ilmeisesti 60.000cst aina 100.000cst vähän käyttötarkoituksesta riippuen, minusta fiksuimpia tätä viskositeettiA käsitteleviä juttuja löytyy Itävaltalaisen Kern nimisen hepun sivustoilta. Hänen mukaansa alkuperäinen litku on 25.000cst ja kaikki siitä ylöspäin rasittavat voimansiirtoa liikaa, ja autossa tulisi olla decoupleri.Itse laitoin 70.000cst litkua ja määräksi arvoin 280g. Kun teen tuon ylläkuvatun testin niin toiminta on ok, kiipeää parrun yli n.5-8sekunnissa. Mutta kun autoa kääntelee asfaltti pintaisella parkkiksella niin jurisee hanttiin aikamoisesti, itse käytän autoa pääasiassa sorapinnalla ja metsässä joten ei haittaa mutta seuraavaksi varmaan kokeilen tuota 25.000cst tavaraa. RC auton öljy on pikkupulloissa joten jos hankit öljyt sieltä niin 6pulloa riittää, tuossa aikaisemmassa viestissään Eicca tarjosi öljyä ja hänellä on varmaan täytöstäkin enemmän kokemusta.
Marko, |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Sen mitä omastani muistan niin jäähdytysletkut on hyvä varmistella että kunnossa, kansien kanssa ongelmia nimenomaan 1.6td koneessa, tuon ikäiseen varmaan vaihdettu jo kertaalleen. Alipaineputket tosiaan joko tukossa tai puhki, omassa taisi toimia pienellä viiveellä lukot. Renkaat taisi olla 215/80 tai vastaavat, leveämmät ei mahtunut alle.
![]()
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty VW Transporter 2.4D 1+8 hlö bussi 4x4 syncro | Syncro | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.06.2012 10:02 |
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.03.2010 21:46 |
Myyty Vw Carawelle T4 Syncro rek 7-henk ja pienivero | Hujane | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 09.05.2009 20:11 |
vw golf 4x4 syncro -90-MYYTY- | make-lj | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.11.2007 16:30 |
M: VW syncro caravelle-91 | Hujane | O/M/V Muut | 2 | 02.10.2005 22:40 |