![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Entäs tämä taakse ?
http://www.quadratec.com/products/16009_300_07.htm Tässähän olisi eteen. Reikää ei ohjeen mukaan tartte porata vaan sinne tulee kartioholkki? http://www.quadratec.com/products/16007_002_07.htm Edit.. eiku pitää.. kele Using a 9/16” drill bit, enlarge the tapered mounting hole in the chassis rail bracket located on the driver-side of the vehicle. Tällanenki olis eteen.. http://www.quadratec.com/products/76009_700_07.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook Viimeksi muokannut Machist : 25.11.2015 11:54 |
|
#3
|
|||
|
|||
ajonesto
Tuossa 98 GC:ssä ilmeisesti kaukosäätimen "unlock"- painikkeesta aukeaa kuskin ovi sekä hälytin ja ajonesto pitäisi mennä pois. Itselle tullut kuitenkin tavaksi vielä painaa auton sisällä uudestaan tuota että ajonesto varmasti menee pois.
Kaukosäätimeen pidän mukana aina uusia pattereita että saa auton käyntiin pattereiden loppuessa, mutta mites jos tuo ainokainen avain katoaa/hajoaa? Jotain tarinoita netistä löytyykin, mutta mites täällä porukat varsinaisesti tehneet; saako jostain tuon ikäiseen uuden avaimen tai poistettua koko ajonestojärjestelmän? Itsellä tuo jeeppi käsittääkseni "euro"-malli joka jonkinverran eroaa usa-malleista? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mutta "tähän hätään" tulee nyt tuo..
__________________
--------------------------- Apupoika Hessu jeep grand cherokee-97 4.0 Finnish jeep drivers club,, |
|
#5
|
||||
|
||||
|
ite en usko, että flexjointti kestää panhardina.. vaikka se joutuu tukivarsissakin koville, niin panhardiin kohistuu KAIKKI akselin sivusuuntaset voimat. barbiessa purkaantuu yli joustamisen takia tukivarsien flexjointit ja jos pelkkä toisen kulman "putoominen" rikkoo ne lukitusrenkaat, niin en laittas panhardiksi moista viritystä. meinaan sillon kun sieltä purkaantuu lukitus, niin etuakselilla on reipas tuuma elovaraa molempiin suuntiin, jos jenkki inssi ois halunnu et homman voi hoitaa pienellä riskillä, niin flexi malli ois saatavana panhardiksi.
en usko, että oikein huollettuna se suola jne on ongelma uniballille, koska noissa kaikissa on rasvattavaa mallia oleva nivel ja joka uiton jälkeen (tieajossa kerran parissa viikossa) ne kuitenkin rasvataan, kuten muutkin etupään nivelet, tai sitten autosta ei huolehdita tarpeeksi
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ei minulla ole yksikään foexjointti ikinä purkaantunut, ei tukivarsissa eikä panhardissa. Ne toki kuluu ja niitä pitää säätää - ja niissä flexjointeissakin on eroa. Siinä on ihan oikeasti syynsä, miksi esim Currien johnny jointit on paljon kalliimpia kuin jotkut muut.
Mitä tulee "ylijoustamiseen": alusta pitää rakentaa niin että ei ahdista molempiin päihin flexjointit niin on reilut 30 astetta kiertymävaraa.. jotenkinhan ne nuo flexjointit kestää crawlereissa yms., ei ne niitä todellakaan joka kisassa vaihda.Jos kulkine on pääasiassa käyttöauto, niin ei jaksa olla kerran viikossa rasvaamassa uniballia.. kyllä laadukas flexjointti kestää panhardissa, mutta oikeasti ihan hyvä idea on kumipuslat molempiin päihin. Kestää ja toimii oikein hyvin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
en tiiä miten noissa sit laatu kohtaa, mut omassa on ulosjoustoo sen verran, että niitä lukitusrenkaita on menny 3kpl, koska pallon "korva" osuu siihen lukitusrenkaaseen kun kaikki on ulkona.. miulla on myöskin vajaa sata kiloo akselin etupuolella extraa ja rengas/vannepaketti on ¨40-60kg/kpl eli jotain tekemistä voi olla sen kanssa, et nuo ameriikan "heavy dutyt" purkaantuu kun sillä autolla ajetaan. koitan nyt viellä tehä ennen vuodenvaihdetta kikka5 ja rajotan pari senttiä vasenta kulmaa, et jos alkaa pysymään ehjänä niin sillon nuo joustaa ylite. mie en ole sen takia alkanu rajottelee, koska jousi ei nouse pediltään mihikää, eli teoriassahan joustojen pitäs olla oikein jos tukarin liikevara ja jousen pituus maksimi ulostulossa on sama, vai mitensemeni?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Paljos sulla on korotusta lyhyillä tukivarsilla? Omien kokemusten perusteella 3" alkaa olla aika maksimi, sen jälkeen lyhyet varret ei enää toimi hyvin sen enempää kadulla kuin metsässä.
Meinaatko, ettei noilla King of the hammers- sun muilla vastaavilla ajeta? 40" kumit alla ja d60 tai isommat akselit alla, ja ne samankokoiset tukivarrenpäät kestää kuin mitkä näissä on käytössä.. toki ajaessa kaikenlaista hajoaa ja kaikki nivelet/ puslat on kulutustavaraa, mutta ei noita nyt pitäisi ihan jatkuvalla tahdilla hajota missään nimessä.. jossain on silloin vikaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
eihän siinä ole kun se +3,5" korosetti keulassa ja pikkusen palikoita.. ^^
oma veikkaus on, että ala- ja ylätukivarsien keskinäinen pituusero on väärin, eli varret vääntää jossain jousituksen kohdassa toisiaan vastaan ja sitten se kumpi nyt sattuu ottamaan tilanteen mukaan kiinni antaa periksi. epäilen myös, että ne kalikat ei anna keulan elää normaalisti ja jouset on auton vieressä, joilla korvataan spacerit kunhan ehtisi nakkaamaan alle ne, ongelma on yleensä aina vasemmalla puolen, eli liikkumavaraa on liikaa, koska oikean puolen jousitusta rajoittaa hiukan panhardi. paljon vaihtoehtoja ja teorioita ja niitä ei saa muuten tutkittua pois, kun pistämällä keulan pukeille ja heiluttelemalla etuakselia ns vapaana, jotta voi käsikopelolla tuntea jos jossain kohden kirraa kiinni tms.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mulla olisi Rubiconin vastaava tiedossa taakse..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Useimmissa on standardikierteet, mutta RE:llä suurimmassa osassa tukivarsia ja panhardeja kierteet on juuri väärinpäin muihin verrattuna. Eli siis useimmissa panhardeissa ja tukivarsissa putkessa sisäkierre ja säätöpää on "pultti" -> RE:llä juuri toisinpäin.
Kuva tietysti aina helpottaisi, kun tietäsi minkänäköisestä pipanasta on kyse
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Nämä mietinnässä. JKS on yli tuplasti kalliimpi (Suomesta löytyi toimittaja. )
JKS http://www.quadratec.com/products/16009_300_07.htm Rubicon http://www.quadratec.com/products/16311_605_07.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
|
#13
|
||||
|
||||
|
JKS:ltä saa muistaakseni tilattua suoraan valmistajaltakin.
Minulla on edessä JKS:n "DIY trackbar" sovitettuna itse tehtyihin kiinnikkeisiin, takana on muistaakseni JKS:n TJ:hin tarkoitettu versio. Molemmat olleet nyt n.4 vuotta autossa kiinni, mitään kulumaa/ väljää ei ole. Eli voin vahvasti suositella laadun osalta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuolta http://www.quadratec.com tulee toimitettuna maksamaan 240 (sis alv 24%). Suoraan tilaten on 30e halvempi kuin varaosaliikkeen kautta.. Eteen tulee se aikaisemmin ostamani ProComp (uniball) malli + Rubiconin bracket. Sorvarilla teetän puslat siihen uniballin ja korikiinnikkeen väliin. Saan nyt hyödynnettyä tuonkin tangon ja vaihdan sitten aikanaan Rubiconin tangon mikä sopii suoraan tuohon kiinnikkeeseen.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook Viimeksi muokannut Machist : 07.12.2015 13:21 |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
UNF 3/4" päitä löytyy kyllä..
__________________
--------------------------- Apupoika Hessu jeep grand cherokee-97 4.0 Finnish jeep drivers club,, |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |