Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.11.2015, 07:11
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
eiks noihin ole saatavilla vaihvistettuja vaihteistoja tai niin ainakin lukee joskus vuosia sit omistin kans minirossin niin silloin tuli katsottua mitä kaiken tilpehööriä niihin saa.
En oo tutustunu tarkemmin, mut kuulemma uudemmissa YCF:n ja YX:n moottoreissa pitäs olla vahvistetut lohkot.
BSE:n Lifanit on kai kaikinpuolin heikoimmasta päästä, ja vanhemmissa MRF:n moottoreissa menee kans kolmosen rattaat ja keskilohko halkeaa.

Luulis, jotta tuolta jostain minikrossifoorumeilta löytyy tarkempaa tietoa asiasta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.11.2015, 08:01
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 409
Perusasetus

YX140cc mulla löytys vaihteiston rattaat akseleineen uudet paketissa
jos tarvetta
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.11.2015, 09:01
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Tuo kone on vissiin yx150. EDIT: kylläpä se taitaa olla 150cc lifan, aina paljon taitaa olla yx:n kanssa kuitenkin yhteistä.
Sen alkuperäinen käyttäjä on pojan kanssa samalla luokalla, kävi välissä muulla. Alkuperäinen kone on vissiin ollut 140cc ja siitä on mennyt myös se 3. vaihde. Sitten on vaihdettu koko kone.
Pyöriteltiin sitä ilman kuormaa eli takapyörä ilmassa ja kyllä se siinä pyörii ilman rutinoita mutta ei kai siinä auta kuin pistää kappaleiksi. 399€ näkyy olevan uusi vastaava kone.

Osaakos kukaan noista johdotuksista sanoa? Johtosarjasta tulee yksi piuha,joka on siellä magneettokopan/rattaan puolella. Päässä alunperin vissiin joku mokkula, nyt se johto on vain irrallaan siellä eturattaan kotelossa. Mikähän piuha se on? Jotain vihreää ja muuta väriä siinä muistaakseni oli.
Sitten se koko johtonippu kulkee runkoputkea ylös ja siinä koneen yläpuolella näkyy kaksi johtoa, mitkä on vedetty poikki. Värejä en muista, ne täytyy katsoa.

Kone ei mielestäni ota täysiä kierroksia vaan alkaa jo puolikaasulla haukkomaan henkeä eli humppaa, se voi olla säätöjuttuja mutta tuossa mikunin kaasarissa säätöruuvi on alapuolella, mihin on pikkaisen hankala päästä käsiksi kaasarin ollessa paikallaan...

Viimeksi muokannut toyopet : 25.11.2015 12:57
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.11.2015, 12:26
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Osaakos kukaan noista johdotuksista sanoa? Johtosarjasta tulee yksi piuha,joka on siellä magneettokopan/rattaan puolella. Päässä alunperin vissiin joku mokkula, nyt se johto on vain irrallaan siellä eturattaan kotelossa. Mikähän piuha se on? Jotain vihreää ja muuta väriä siinä muistaakseni oli.
Sitten se koko johtonippu kulkee runkoputkea ylös ja siinä koneen yläpuolella näkyy kaksi johtoa, mitkä on vedetty poikki. Värejä en muista, ne täytyy katsoa.
Kuulostaa vapaan merkkivalon piuhalta.
Tuossa yks kytkykaavio:
http://www.mopo.fi/kasikirjat/ST50PBR_manual.pdf
Värit tais olla mun BiG 150:ssä ihan samalla lailla..

Onkos tuo muuten pysty, vai vaakapyttyinen kone?
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.11.2015, 12:58
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Kuulostaa vapaan merkkivalon piuhalta.
Tuossa yks kytkykaavio:
http://www.mopo.fi/kasikirjat/ST50PBR_manual.pdf
Värit tais olla mun BiG 150:ssä ihan samalla lailla..

Onkos tuo muuten pysty, vai vaakapyttyinen kone?
Vaakapyttyinen kone se on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.11.2015, 16:05
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Halki vuan ja rattaat vaihtoon, päivän homma tehä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.11.2015, 16:17
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 409
Perusasetus

Tuommonen setti löytyy jos 140cc samat rattaat ku 150
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.11.2015, 21:05
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

[QUOTE=toyopet;1265714][I]

Osaakos kukaan noista johdotuksista sanoa? Johtosarjasta tulee yksi piuha,joka on siellä magneettokopan/rattaan puolella. Päässä alunperin vissiin joku mokkula, nyt se johto on vain irrallaan siellä eturattaan kotelossa. Mikähän piuha se on? Jotain vihreää ja muuta väriä siinä muistaakseni oli.
Sitten se koko johtonippu kulkee runkoputkea ylös ja siinä koneen yläpuolella näkyy kaksi johtoa, mitkä on vedetty poikki. Värejä en muista, ne täytyy katsoa.

ettei vaan kyseinen mötikkä sattuis olemaan impulssikäämi joka saa voimansa magneetossa olevasta magneetin palasta kun magneettopyöriin niin niillä pitää olla yhteys ja hyvä muuten se saattaa pätkiä tms ja jos mötikkä hajoo eli ketjut hyppää vauhdista pois vaikkapa ja tämä osa irtoo niin niin käyntiin ei lähde
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.12.2015, 08:53
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
[I]

Osaakos kukaan noista johdotuksista sanoa? Johtosarjasta tulee yksi piuha,joka on siellä magneettokopan/rattaan puolella. Päässä alunperin vissiin joku mokkula, nyt se johto on vain irrallaan siellä eturattaan kotelossa. Mikähän piuha se on? Jotain vihreää ja muuta väriä siinä muistaakseni oli.
Sitten se koko johtonippu kulkee runkoputkea ylös ja siinä koneen yläpuolella näkyy kaksi johtoa, mitkä on vedetty poikki. Värejä en muista, ne täytyy katsoa.
ettei vaan kyseinen mötikkä sattuis olemaan impulssikäämi joka saa voimansa magneetossa olevasta magneetin palasta kun magneettopyöriin niin niillä pitää olla yhteys ja hyvä muuten se saattaa pätkiä tms ja jos mötikkä hajoo eli ketjut hyppää vauhdista pois vaikkapa ja tämä osa irtoo niin niin käyntiin ei lähde
Tuossa toisessa kiinan vehkeessä on samanlainen johto.
Tässä se on nyt ihan irtipoikki, vedettiin vähän eristettä päälle ettei kipinöi.
Pitäisi ottaa vissiin niitä kuvia, niin näkisi värikoodit ja mistä on kyse.

EDIT: niin ei se impulssikäämi ole. Toisessa se vaikuttaisi menevän vaihteistoakselin päähän mutta ei se mitenkään kontaktissa ole ja ei siinä ole mitään valojakaan. Magneeton sivussa oleva impulssikäämi on magneeton kanssa omassa osastossaan ja tämä piuha tulee sitten siihen rattaan osastolle, siinä kopassa on väliseinä välissä.

Eihän kellekään ole jäänyt ehjää 110-150cc konetta ylimääräiseksi, edullisesti?

Viimeksi muokannut toyopet : 02.12.2015 10:24 Perustelu: Lisäys
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.12.2015, 16:03
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Tuossa on nyt noita johtokuvia ja toisesta ei kyllä varmaan mitään selvää saa mutta siis tarkoitus oli vain havainnollistaa sitä yhtä piuhaa, joka menee tuohon rattaan etupuolelle. Tämä on toisesta koneesta mutta samanlainen piuha siinäkin tosin oli eristeet rikki.
Mitähän ne nämä oikein ovat?

Edit: Tietenkään toisesta ei voi ottaa mallia, kun siinä on erilainen piuhoitus, jonkin verran vanhempi laite ilmeisesti ja magneettokin erilainen.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20151211_005.jpg‎
Views:	1678
Size:	74,7 Kt
ID:	66113   Click image for larger version

Name:	WP_20151211_007.jpg‎
Views:	1870
Size:	102,5 Kt
ID:	66114  

Viimeksi muokannut toyopet : 11.12.2015 22:46
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.01.2016, 09:43
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

No, ei välttämättä monia kiinnosta mutta päivitetään asioita, kun taas jotain on saanut aikaiseksi.
Tosiaan savuava skyteam 110cc kunnostettiin ensin, että ei tule ajosta vierotusoireita, pääsee edes jollain eteenpäin.
Imuvena olisi pitänyt vaihtaa ja ehkä tehdä jotain koneistustöitä, uusi venttiili ~20€ (+tk tai nouto) uusi kansi 48€, joten uusi kansi tuli. Ja uusi mäntä renkaineen. Pytty vain hoonattiin.
Ei savua ja toimii ihan hienosti.

Tämä BSE Lifan saatiin kanssa viimein halkaistua. Kolmosen rattaan kyljessä (tuossa ylläolevassa kuvassa alemman akselin 17 hampainen) olevat kolot, joihin siirtäjän tapit lukitsevat vedon, ovat kuluneet. Ja siirtäjän tapitkin melko varmasti ovat kuluneet. Akselit kiinni vielä oikeassa lohkon puolikkaassa ja kun pyörittelin niitä, niin yli hyppii justiin noiden kolojen kohdalta.
Tietysti kun toinen puoli lohkosta puuttuu, niin akselit ovat melko notkeasti paikallaan mutta tuota siirtäjää ihmettelin, kun se on siellä kytkimen puolella todella heikosti kiinni. Sehän notkuu miten sattuu. Toisesta päästä se tulee yhdellä pienellä pultilla kiinni mutta tuo kytkimen pää jää silti aika heiluvaiseksi. Jos nyt ihan oikein tuota ajattelin ja vähän tulleita vaurioita katselin, niin se siirtäjärumpu taitaa olla liian liikkuvainen ja väljä, mistä johtuen kytkentäholkki pääsee vähän vinoon ja syö rattaan kyljen uralle ja sitten se alkaa hyppimään yli tai sopivassa kohdassa kiilautuu jumiin kannaksen päälle toista ratasta vasten.
Pitää vielä purkaa, että näkee onko lohko vaurioitunut, vähän siltä vaikuttaisi tuon liikevaran takia.

Joka tapauksessa pitäisi nuo vaihderattaat uusia ja vaihderumpu. Uudet tiivisteet tietysti. Vielä kun vaikuttaa siltä, että uusi puolakin pitäisi hommata, niin ollaan siinä rajalla, että korjaako tuon vai ostaako kokonaan uuden moottorin. On nimittäin hinnoittelu semmoinen, että ollaan kyllä melko lähellä kustannuksissa toisiaan.

Näkyi olevan pytyn alahelmastakin murtunut pieni palanen, ei kyllä selkeää syytä löytynyt, miksi. Saattaa olla tietysti jo kokoamisvaiheessa olla tullut pieni kolaus. Sen ei pitäisi kyllä mihinkään vaikuttaa.
Männässäkin on jonkin verran naarmuja, varmaan kokonaisarviointia on tarkasteltava vielä.

EDIT:ai niin, ne johdot. Jossain sivulla oli juuri tuon mallin moottori myynnissä (uusi) ja siellä sanottiin olevan valomahdollisuus, joten ne pätkäistyt piuhat saattaa tosiaan olla valoja varten.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
kiina, mopot, ongelma


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 10x15 peltivanteet 6x139,7, made in USA eli ei manglesit eikä kiinalaiset!!! lepoantti O/M/V Renkaat ja vanteet 3 11.03.2014 09:09
Kiinalaiset mönkijät SukiSuki Tekniikka & Jutustelu 32 22.12.2013 16:03


Sivu luotu: 14:12 (GMT +2).