Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 24.11.2015, 18:54
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Just tänään hain tollasen: https://www.tokmanni.fi/autotarvikke...38114344415/dp

Mitä pikaseen paketteja kurkin niin aika heppoinen esitys mutta toisaalta jos katos tekee tehtävänsä niin se riittää. Mulla tuuli ei tule olemaan ongelma suojaisen paikan takia mutta lumikuorma tuon saattaa hajottaa, tarvii olla valppaana jos täällä etelässä joskus lunta nähdään.

Vanha 01.12.2015, 10:10
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Itsellä ollut pari noita halpis talleja. Ne kestää max. 2v ja pressut on ihan entiset. Sellaisessa 3x6m tallissa tuli muuten land-cruiserkin maalattua.

Muutamia vuosia sitten tuli investoitua vähän parempaan talliin. http://www.ikh.fi/Pressukatokset/XK6...LIMALLI_HARMAA tuo se kait on. IKH:sta se ostettiin. 3x6m tosiaan koko. Hyvin on kestänyt. Eikä missään näy mitään kulumia. Sammaltakin on jo päälle muodostunut. Pressu on sellaista kumimaista. Eikä sen päältä mitään lumia ole koskaan poisteltu kun se mökillä on. Eikä sen päällä kyllä lunta koskaan ole ollut poistettavana edes.
Vastaa lainaten
Vanha 17.03.2018, 15:29
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Just tänään hain tollasen: https://www.tokmanni.fi/autotarvikke...38114344415/dp

Mitä pikaseen paketteja kurkin niin aika heppoinen esitys mutta toisaalta jos katos tekee tehtävänsä niin se riittää. Mulla tuuli ei tule olemaan ongelma suojaisen paikan takia mutta lumikuorma tuon saattaa hajottaa, tarvii olla valppaana jos täällä etelässä joskus lunta nähdään.
Tällä halpismallilla on nyt kolmas talvi menossa ilman suurempia ongelmia. Virittelin heti alkuunsa 8 mm pyykkinarusta lisätukia katolle, auttaa aika paljon pressun painumiseen lumikuorman alla (kattotuolijako on aika iso). Joka kesä pitää noita naruja vähän kiristää, tuppaavat venymään.

Itse hallista katkesi tänä talvena kummankin päädyn kiristysnaru. Eli nyt katto pääsee vähän enempi taipumaan lommolle, kun pressu pääsee päistä luistamaan. Tarvii kesällä uusia noi narut, mitä lie kiinanhamppua ne vanhat. Muuten aikalailla priimakunnossa, jopa itse pressussa ei näy merkkejä vanhentumisesta. Eli hinta/laatusuhde on aika kohdillaan.

Aika pieni toi on mutta se oli tiedossa, eli ei varsinaisesti ole vika vaan ominaisuus.
Vanha 17.03.2018, 15:53
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Perusasetus

Onks noissa malleissa ns. kurkihirsi? Aikoinaan osti itelle tollasen ja siinä ei ollu. Tukevoitu paljon kun teki profiiputkesta tuet toisista toisiin...
Vastaa lainaten
Vanha 17.03.2018, 17:10
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja poiu Näytä viesti
Onks noissa malleissa ns. kurkihirsi? Aikoinaan osti itelle tollasen ja siinä ei ollu. Tukevoitu paljon kun teki profiiputkesta tuet toisista toisiin...
Onhan noissa kurkihirsi. Itse asiassa koottuna tuo runko on varsin tukeva, vaikkei siinä ole yhtään vinotukea. Mulla on vanhat lyhtypylväät hallin päätyjen alla, alatolpat vedin täkkipulteilla niihin kiinni.
Vanha 17.03.2018, 17:49
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Perusasetus

Sit jos näyttää että jää kaari väliliian harvaksi katossa niin muovisesta vesijohto pukesta saa tehtyä hyvin lisä kaaria vähentämään pressun painumista, näin tein omassa pressuhallissa jossa oli 3m kehä jako ja pressu tahtoi jäädä montulleen. Nyt on 40mm muoviputkesta tuki kaaret kehien välissä ja ei mitään ongelmaa
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2018, 17:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

^ Miten vedit kiinni kehikkoon?
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2018, 17:29
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Perusasetus

Isoilla nippusiteillä ristiin, mulla oli iso halli niin räystäältä ylöspäin. Mutta tuollaiseen laittaisin alas asti, ja jos alajuoksuksi laittaa lankun niin kiinnittää siihen
Vastaa lainaten
Vanha 22.05.2018, 11:01
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Tällä halpismallilla on nyt kolmas talvi menossa ilman suurempia ongelmia. Virittelin heti alkuunsa 8 mm pyykkinarusta lisätukia katolle, auttaa aika paljon pressun painumiseen lumikuorman alla (kattotuolijako on aika iso). Joka kesä pitää noita naruja vähän kiristää, tuppaavat venymään.

Itse hallista katkesi tänä talvena kummankin päädyn kiristysnaru. Eli nyt katto pääsee vähän enempi taipumaan lommolle, kun pressu pääsee päistä luistamaan. Tarvii kesällä uusia noi narut, mitä lie kiinanhamppua ne vanhat. Muuten aikalailla priimakunnossa, jopa itse pressussa ei näy merkkejä vanhentumisesta. Eli hinta/laatusuhde on aika kohdillaan
Korjataanpas hieman, eli kyllä pressu on auringon puolelta selvästi hapertunut. Varjon puolella pressu on selkeästi paksumman oloinen. Eli 3 vuotta meni hyvin, kenties pari vuotta tuo vielä kestäisi. Onneksi tuohon saa uusia pressuja kohtuuhintaan.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pressutalli KAS O/M/V Muut 1 05.10.2012 20:44
Ostetaan Pressutalli/halli RIPAX O/M/V Muut 0 07.09.2012 21:21
Pressutalli mistä? Taisto Chit-Chat 21 21.12.2008 20:11
M:Pressutalli ekam O/M/V Muut 9 28.10.2007 19:52
O: Pressutalli tai vastaava sopivasti Hujane O/M/V Muut 0 10.03.2006 12:18