![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mielipiteitä. Faktat tarkistettava erikseen. Kait ne pakun alvit saa vähentää kokonaan jos se ostetaan firmalle. Ajot jokainen sitten sumplii tai ei erikseen. Kevytkuorkki on tällä hetkellä mielestäni ongelmallinen kaikkine ampä pykälineen ym.säännöksineen ja rajoitin vielä päälle. Eli siinä kun pakulla saat viskata sen lavan tms.nyssäkän asiakkaalle niin kuorkissa se saattaakin olla pykälien alaista hommaa. Samoin kuin kaikki trailerihommat vaatii jo rekkakortin ja taas saattaa tulla ampä pykälät vastaan. Kaupassa saa tietty käydä,tenavia kuskata,ym yksityisajoa ja omia romuja saa raahata minkä tarvii. Ja verot on pienemmät kuin kaksikäyttö pakussa eli jos autoa meinaa pitää niin verot versus hankintahinta alkaa kääntyä plussalle jossain 20 vuoden kohdalla... ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
voivoi, siellä astuu liikennelupia ja ammattipätevyyksiä voimaan + muu nipullinen lakia elikkäs paskapaperia.. Miettisin firman kans tarkkaan tuota..
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ai saakeli. Tottahan tuossa ammattipätevyys tulee olla jos firman tavaraa kuskaa.. Meillä firmassa kyllä parilla kaverilla moinen mutta itsellä ei.
Pakettiautosta alvit saa vähentää vain jos sillä ajetaan vain firman ajoja. Omien ajojen osuudesta alveja ei saa vähentää mutta ajojen suhteessa tämä on mahdollista. Säännös ei ole yhtä rankka kuin henkilöautoista joissa pienimmästäkin omasta ajosta lankeaa kaikki alvit taannehtivasti maksuun jos jää kiinni. Liikenneluvista taas sanotaan. 10 Poikkeukset lupavelvoitteesta Laki vapauttaa lupavelvoitteesta, kun kaikki alla mainitut ehdot 1–5 yhdessä toteutuvat: 1. kuljetettavat tavarat kuuluvat kuljetuk - sen suorittajalle tai kuljetuksen suorittaja on myynyt, ostanut, antanut tai ottanut vuokralle, valmistanut, louhinut tai erot tanut, jalostanut tai korjannut tavarat; 2. kuljetuksen tarkoituksena on tavaroi den kuljettaminen kuljetuksen suoritta jalle tai tämän yritykseen tai yrityksestä taikka niiden siirtäminen joko yrityksen sisällä tai yrityksen omia tarpeita varten sen ulkopuolella; 3. kuljetuksessa käytettävien moottoriajo neuvojen kuljettajina toimii kuljetuksen muksen perusteella asetettu henkilöstö; 4. kuljetuksessa käytettävät ajoneuvot ovat kuljetuksen suorittajan hallinnassa ja lisäksi: 5. tällainen kuljetus on ainoastaan toissijainen kuljetuksen suorittajan koko elinkeinotoimintaan nähden. Eli kun firman kuljetukset ovat lähinnä oman valmistaman tavaran viemistä maalaamoon ja takaisin sekä itse valmistettujen tuotteiden viemistä asiakkaalle asiakaskäyntien yhteydessä. Sekä valmistusmateriaalien noutamista tukkurilta joissain hätä hätä tilanteissa. Firman liiketoiminta ei ole kuljettaminen eikä kuljetella toisten tavaraa joten en näe kyllä mitään syytä liikenneluvalle. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Liikennelupa-asiat taitaa koskea myös henkilö- ja pakettiautoja silloin, kun ne koskevat. Se ei ole ajoneuvoluokkakohtainen.
|
![]() |
Luokat |
truckmasters |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|