Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2015, 09:10
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Joo laitahan kuvia tulemaan niin nähdään mikä on tilanne palikoiden kanssa.

http://www.newhilux.net/ on hyvä foorumi jos "uuden" (-06 ->)hiluxin rakentelu kiinnostaa. Siellä joku kommentoi palikkakorotuksia mm. näin: If you put a 25mm strut spacer in then you need to add 25mm to the bump stop otherwise you will bottom out the shock and bend it. En nyt muista/osaa sitä rakennetta täältä kotisohvalta käsin, mutta jostain rajoittimen modaamisesta siinä kai puhutaan, joka estäisi renkaan pääsyn liian alas.

Ei ole tosiaan tarkotus luoda paniikkia tämän asian kanssa Kunhan vaan otin esille kun sitä on aika laajasti käsitelty tuolla pelkästään hiluxiin keskittyvällä foorumilla. Ehkä se ei ole vielä ongelma suomessa kun kukaan ei ole raaskinut tosissaan rytyyttää maastossa niin uudella hiluxilla

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2015, 18:38
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Noniin. 3" +2" sarja sekä diff drop kitti paikallaan ja muutoskatsastukset papereissa. Näköään tuli terhakkaampi. Pohjaaniskemisratkaisun tein siten että jääkiekolle tyli uusi käyttökohde. Eli juurikin tuo pohjaanlyöntikumin tehtävää paikkaamaan. Tuo 22mm kiekko plus massat riittää näpsäkästi sillä pohjaanlyöntikumin paikka on lähempänä kiintopistettä kun jousipakan alempi kiintopiste.

Elikkä kuvissa alkutilanne renkaat pois tuettuna ylös.

Sen jälkeen otettiin jarrulevyn pakka alapuolelta 2 mutteria pois, sivujäykkäri irti että sai tarpeeksi tilaa. Jousipakka yläpäästä auki sekä alapäästä. On nimittäin v mäinenpaikka, 14 mm räikkäavainta suosittelen. Toimii.

2 tunkkia ehdoton sekä kunnon pukit. 43cm pukit eivät riittäneet ilman puulisukkeita... takapäässä kannattaa varoa jarruletkujen riittävyyttä. Pultit olivat itsellä ruostuneet jo kiinni joten vanhat u lenkkien kierteet tuli runkutettua momenttivääntimellä (metrin putki jatkoksi räikkävääntimeen) ja spaceri väliin. Uudet u pultit paikalleen.

Noin 5 tuntia meni aikaa värkätessä itsekseen. Rautakanki ja taistelutoveri kannattaa ottaa vaikka kaljapalkalla vittuileen viereen nii hyvä tulee. 😂 oli kyllä worth it. Seuraava rasti on rengastuksen ja valojen päivitys.

Tarkoitushan siis on pitää tämä laitos katulaillisena.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	received_10208193735345173.jpeg‎
Views:	720
Size:	74,9 Kt
ID:	65479   Click image for larger version

Name:	received_10208194265678431.jpeg‎
Views:	639
Size:	47,3 Kt
ID:	65480   Click image for larger version

Name:	received_10208194394801659.jpeg‎
Views:	721
Size:	77,9 Kt
ID:	65481   Click image for larger version

Name:	received_10208198001251818.jpeg‎
Views:	704
Size:	40,6 Kt
ID:	65482   Click image for larger version

Name:	received_10208198126654953.jpeg‎
Views:	698
Size:	63,2 Kt
ID:	65483  

Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1447959231392.jpg‎
Views:	645
Size:	27,3 Kt
ID:	65486   Click image for larger version

Name:	received_10208198353340620.jpeg‎
Views:	1032
Size:	113,8 Kt
ID:	65487  

Viimeksi muokannut libzane : 19.11.2015 18:53
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2015, 18:40
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Joo laitahan kuvia tulemaan niin nähdään mikä on tilanne palikoiden kanssa.

http://www.newhilux.net/ on hyvä foorumi jos "uuden" (-06 ->)hiluxin rakentelu kiinnostaa. Siellä joku kommentoi palikkakorotuksia mm. näin: If you put a 25mm strut spacer in then you need to add 25mm to the bump stop otherwise you will bottom out the shock and bend it. En nyt muista/osaa sitä rakennetta täältä kotisohvalta käsin, mutta jostain rajoittimen modaamisesta siinä kai puhutaan, joka estäisi renkaan pääsyn liian alas.

Ei ole tosiaan tarkotus luoda paniikkia tämän asian kanssa Kunhan vaan otin esille kun sitä on aika laajasti käsitelty tuolla pelkästään hiluxiin keskittyvällä foorumilla. Ehkä se ei ole vielä ongelma suomessa kun kukaan ei ole raaskinut tosissaan rytyyttää maastossa niin uudella hiluxilla

Tarkoittanee bumb stoppia joka estää renkaan pääsyn liian ylös. En ainakaan löytänyt muuta mahdollista jousen rikkojaa. Ja tosiaan jääkiekot ja asennusmassa on kuivumassa tähän tarkoitukseen. Aivan 35mm kiekkoa ei tuohon voi laittaa muuten häviää liikkumavara kokonaan ja autosta tulee suurinpiirtein jouseton.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.04.2016, 22:35
Kmatias Kmatias ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Ylitornio
Viestit: 14
Perusasetus

Double cab


Täällä uutena hiluxin omistajana tuli tietekki heti laitettua uuet karkeammat rattaat.. No rengas liikkestä kyselemään mennessä 31" renkaita ei ollu, tarjosi vastaavia millikoossa. No ostin sitte 265/75 r16 ja pyörimäänhän ne ei mahtunu keulassa vanteet etllä 0 ja renkaan korkeus 79snt.. Kääntäessä juuri vähän vastaa, n 50mm keulan korotuksella näyttäis mahtuvan ja sillä nousis keulaki perän tasalle.. Olisko se nyt järkevin/helpoin laittaa iskarin päälle jonkukorkunen palikka? Kyseessä -06 doublecappi

Viimeksi muokannut Kmatias : 16.04.2016 22:49
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.06.2016, 20:56
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kmatias Näytä viesti
Täällä uutena hiluxin omistajana tuli tietekki heti laitettua uuet karkeammat rattaat.. No rengas liikkestä kyselemään mennessä 31" renkaita ei ollu, tarjosi vastaavia millikoossa. No ostin sitte 265/75 r16 ja pyörimäänhän ne ei mahtunu keulassa vanteet etllä 0 ja renkaan korkeus 79snt.. Kääntäessä juuri vähän vastaa, n 50mm keulan korotuksella näyttäis mahtuvan ja sillä nousis keulaki perän tasalle.. Olisko se nyt järkevin/helpoin laittaa iskarin päälle jonkukorkunen palikka? Kyseessä -06 doublecappi
Itse värkkäilin tosiaan tuon 75 eteen 50mm taakse korotuksen. Ei se sen kummempi homma tieten ole kun jousen ottaa irti ja sitten kääntää alapään kiinnityspuolan oikeeseen asentoon. (Voi olla jäykkä) uusien jousien ja iskarin vaiholla tämä vaihe säästyy. Auraukset jne joutuu katsastukseen teettään. Ittekseen kun tuli värkättyy niin kyllä siinä iltapäivän saapi laskee hommalle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2017, 20:12
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Moro. Noista 75 mm + 50 mm korottavista palikoista tuli mieleen kysyä että tarvitaanko muutoskatsastaessa mitään muuta dokumenttia kuin paperi renkaiden suuntauksesta ? Tarvitaanko mitään maahantuojan lappuja korotuspalojen soveltuvudesta vai onko se ihan vain palikat kiinni ja pyöriensuuntauksen kautta leimalle ? Noitahan näyttäs olevan ebay pullollaan erilaisia sarjoja eri hintoihin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2017, 23:14
Hartsa69 Hartsa69 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.03.16
Sijainti: Uurainen Finland
Viestit: 34
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Moro. Noista 75 mm + 50 mm korottavista palikoista tuli mieleen kysyä että tarvitaanko muutoskatsastaessa mitään muuta dokumenttia kuin paperi renkaiden suuntauksesta ? Tarvitaanko mitään maahantuojan lappuja korotuspalojen soveltuvudesta vai onko se ihan vain palikat kiinni ja pyöriensuuntauksen kautta leimalle ? Noitahan näyttäs olevan ebay pullollaan erilaisia sarjoja eri hintoihin.
Tarvii laput maahantuojalta että soveltuu ko.autoon.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.11.2017, 18:04
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hartsa69 Näytä viesti
Tarvii laput maahantuojalta että soveltuu ko.autoon.
Ok, näin arvelikin. Mikäs tuossa takapään korotuksessa on ideana että noissa sarjoissa 50 mm eikä 75 mm. Jarruletkun pituuden riittävyyskö vai onko muita syitä etteikö enempää voi ?

http://www.lowrangeoffroad.com/toyot...us-models.html
Katselin että esim tuossa setissä ois hyvään hintaan kaikki hilppeet mutta kuinkahan tuo maahantuojalta lappujen saanti katsastukseen käytännössä onnistuu ? Osaako kukaan heittää käytännön vinkkiä miten asia tehdään ?

Viimeksi muokannut Pölli : 04.11.2017 18:54
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-06 hiluxin korin korotus antton077 Tekniikka & Jutustelu 6 18.11.2008 18:04
Hiluxin korotus, kuinka "tarpeellista"? Tekniikka & Jutustelu 34 22.09.2007 18:04
Hiluxin korotus secretary Tekniikka & Jutustelu 10 09.10.2005 16:45
K-A:n korotus? miksu1 Tekniikka & Jutustelu 2 23.01.2005 21:05
Hiluxin korotus Mutamies Tekniikka & Jutustelu 0 16.07.2004 19:04


Sivu luotu: 22:19 (GMT +2).