![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Dodiin, tuli Rhinoonkin leima taannoin ja pienillä fixeillä taas hyvä ajaa vuoden tai kunnes seuraavaksi joku osa pettää... Kertokaas nyt viisaat mikä on uusilla säännöillä se maksimi rengaskoko jonka rangeen saa laittaa +77m, mutta tarkalleen mistä? Ja entä leveys? Vuoden tappelin trafin kanssa 10.5 leveistä 35" ja koska eivät antaneet lupaa niin laitoin sitten saman tien nyt 12.5 leveet 37"... ![]() haluisin kuitenkin toisen sarjan mahdollisimman suurta "laillista" alle edes katsasutsta ym pikkuajoa varten. -Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eikai sentään +77m?
![]() Vakiorengaskoostahan tuo katsotaan mikä minusta ainakin -88 Rangessa on 205 leveä.
__________________
"If in doubt - flat out" ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mites paljon joutu leikkeleen lisää et mahtusivat alle?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kaitsu, Yllättävän vähän joutui leikkaamaan, ja pääosin vain leventämään aukkoa. Työlästä silti ja levikkeet pitää vielä tehdä kuntoon. Ja ehkäpä vielä vähän leikata...
Koitan tässä ymmärtää mikä on maksimi koko rangelle renkaaksi.., halkaisija ja leveys... siis "uusilla säännöillä" Eli siis jos aluperin suurin sallittu "normi" halkaisija on ollut 73,5cm, niin onko se sitten nyt 81,2cm eli 32"? Vai löytyykö jotain parempaa...? -Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#5
|
|||
|
|||
![]() Range työntää mustaa ku diiselit konsanaan.
Osaisiko joku viisaampi sanoa mistä kaikesta voi johtua kun range (3.9Efi) kone työntää välillä kunnolla kaasuttaessa ajon aikana helevetinmoiset mustat savut ku kiiselikoneet konsanaan? Onko tämä merkki kohta vaativasta moottori remontista??? vai suutin remontinpuute? Ja välillä tuntu ku ajoi tasaista ajoa tiellä range pätki hieman ja sekunnissa palasi vedot takaisin? mistä tälläinen syy? metsässä ei tyhjäkäynnillä ryömiessä ollut tuollaisia oireita. ja voiko katalysaattoreihin päästä valumaan öljyä? ku näytti ku lambdan juuresta olisi tullut öljyä katin päälle ja sen takia oli höyryä paljon apparinpuolen ympärillä?
ku ei vettäkään mistään päässyt sillä hetkellä kateille asti. tämä vain apparin puolella? osaisiko joku sanoa syitä tälläiseen? Toivottavasti saa minun selityksistä etes jotain selkoa.. kiitoksia jo etukäteen vastauksista... |
#6
|
|||
|
|||
![]() kaasuttimista kyssäriä
Elikkäs löytyisikö täältä keneltäkään strömberin kaasuttimien räjäytyskuvia niin voisi olla helpompi tuollaiset huoltaa, eikös niitä pystynyt huoltamaan? en ole sellaisia koskaan huoltanut.
ja seuraavaksi onko kuin iso homma vaihtaa 4hp-22 laatikkoon vaihteistoöljyt? ja onko jakolaatikossakin omat öljyt? vai käyttääkö vaihdelaatikon öljyjä? kuinkahan paljon noihin tuota atf öljyä meneepi? on vain nyt helpompi vaihtaa öljyt ku ei oo koppia päällä. Ja jos jollain sattuisi oleen ylimääräiset peltipakosarjat niin voisin olla kiinnostunut niistäkin. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.landroverweb.com/Pdf-file...p-manual-2.pdf Ja vaihteistöljynvaihto ei ole kummoinen homma, mutta jos vaihtaa myös sen suodatimen, niin joutuu purkamaan ainakin crossmemberin pois ja riippuen pakoputkesta, Y-haaran. (mulla ainakin näin '90 EFI Rangessa). Ja se suodatinhan kannattaa vaihtaa, kitissä on myös se imuputki ja tiivistie, lisäksi siihen pannuun kannattaa ottaa uus tiivari. (Noi pitäis löytyä ihan Motonetistä). Tuolla nestesuositukset ja määrät: http://www.offroadpaja.fi/index.php/...ekniikkaa.html Ulos tulee paljon vähemmän (muistaakseni jotain 5-6 litraa) kuin kokonaistilavuus, että kannattaa olla tarkkana ettei ylitäytä askia. Ja määrähän katotaan tikusta "kylmänä" ja N asennossa kone käynnissä, sitä ennen käytetään kaikki asennot kertaalleen läpi. Ja se tikun merkkien väli on TODELLA vähän, oliko jotain 0,2 litraa. Jakiksen ölpät riippuu vähän onko siinä Borg Warner vai LT230....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 04.02.2016 00:17 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
jakis on tuo lt230, kiitos eiköhän noista tiedoista apua ollut kun alkaa nuo öljyn vaihtohommat. Mikäs tämä' crossmember on? kuinka paha tuon suodattimen vaihto on? eikös se suodatin ole siellä öljypohjan takana? eli täytyy se öljypohja poistaa ennenkuin suodattimen saa irti?
Viimeksi muokannut RR82 : 04.02.2016 12:40 Perustelu: lisätty kysymyksiä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. | hoojii | Chit-Chat | 7 | 28.05.2011 21:46 |