Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 25.10.2015, 21:03
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Perusasetus

Nyt on sytkä katottu kunnon lampulla, ei se ihan kohillaan ollu aika reilu ennakko, noin 10 oli.

Säädin sen 7-8 pintaan, ei vaikutusta poksumiseen.

Puolaa en saanu vielä testattua, kun yksin laittelin. Täytyy saada joku starttaamaan kun itse tarkkailen puolan kipinää... Puolat näytti olevan suht edullisia, että voisi ostaa joka tapauksessa.. Tästä jatketaan.

Millä muuten bensapaineet sais mitattua?
Mikä se musta mulikka on on siinä jakajan kyljessä? Onko tapana särkyä?

Vastaa lainaten
Vanha 25.10.2015, 21:48
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajakameli Näytä viesti
Nyt on sytkä katottu kunnon lampulla, ei se ihan kohillaan ollu aika reilu ennakko, noin 10 oli.

Säädin sen 7-8 pintaan, ei vaikutusta poksumiseen.

Puolaa en saanu vielä testattua, kun yksin laittelin. Täytyy saada joku starttaamaan kun itse tarkkailen puolan kipinää... Puolat näytti olevan suht edullisia, että voisi ostaa joka tapauksessa.. Tästä jatketaan.

Millä muuten bensapaineet sais mitattua?
Mikä se musta mulikka on on siinä jakajan kyljessä? Onko tapana särkyä?
Bensapaineet saat mitattua suutinten yläpuolella kiertävästä metalliputkesta, siinä putken kyljessä on muovinen korkki jonka alta paljastuu normaali renkaan venttiili. Siitä voi hätätilassa vaikka rengaspaine mittarilla katsoa. Jos joudut poistamaan venttiilin niin kannattaa odotella vaikka yön yli että paineet katoaa putkesta, muuten roiskii bensaa ympäriinsä. Eli mittari kiinni ja virrat päälle että pumppu käy ( käy vain hetken mikäli konetta ei käynnistä) noin kolmea kiloa pitäisi näyttää. Niin ja näin 3.9:ssä
Vanha 29.10.2015, 22:17
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Ulkomuistista bensan paineet on rangessa kaks ja puoli kiloa miinus imusarjan alipaine, eli tyhjäkäynnillä pari kiloa. Kaasuläppää reilummin avatessa pitäis pompata sinne kahteen ja puoleen kiloon.

Jos jakotukissa ei ole paineenmittausliitintä (3.5 efi), niin yx melko helppo paikka on apparin takarenkaan kohdalla rungossa, eli suodattimen jälkeen (etupuolella siis). T-haara ja siihen painemittari kiinni.

Jos ei paineet ole tarpeeksi isot, niin vika pumpussa, tai suodatin tukossa, tai linjastossa tukos tms. tai paineensäädin ei pidä. Jos nousee liian ylös niin paineensäädin on viallinen. Paineensäätimelle pitäis tulla alipaineletku imusarjasta eikä haittaa että sen on ehyt.

Se musta mötikkä jakajan kyljessä on sytkävahvistin, ja niitäkin hajoilee joskus, itse olen yhden vaihtanut omiin autoihin, eli aika saman verran kuin kolmepuolikkaan ecuja on mennyt särki, ei siis ole yhtä kulutusosa kuin esim. bensapumppu (joita olen itse vaihtanut ainakin puolenkymmentä).

Sytkävahvistin voi olla myös kuskin puolen lokarissa (3.5 efi) konehuoneessa.

Mutta sytkävahvistin pitäis vaikuttaa jokseenkin samalla tavalla kaikkiin pyttyihin, kuten puolakin.
Vastaa lainaten
Vanha 30.10.2015, 06:58
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Perusasetus

3.5EFI:ssä (Fläpperi) saa bensanpaineet mitattua helposti siitä kylmäkäynnistyssuuttimesta. Konehuoneessa plenumin hanttimiehenpuolella yläosassa. Itse olen ko. suuttimen poistanut kokonaan käytöstä ja tulpannut siihen tulevan letkun.
Vanha 30.10.2015, 14:01
Aktiivijäsen++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
3.5EFI:ssä (Fläpperi) saa bensanpaineet mitattua helposti siitä kylmäkäynnistyssuuttimesta. Konehuoneessa plenumin hanttimiehenpuolella yläosassa. Itse olen ko. suuttimen poistanut kokonaan käytöstä ja tulpannut siihen tulevan letkun.
Niinpä muuten saa, itsekin olen tämän poistanu käytöstä jo aikaisemmin.. viikonlopun taas haen vikaa ja tilaan siihen sen puolan vaikka ehjä olisikin..Nyt ei ole taas kerenny värkätä koko auton kanssa.

Mistähän niitä sytkävahvistimia saa? Sen hommaan kyllä myös.
Vastaa lainaten
Vanha 31.10.2015, 21:12
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Perusasetus

Onkohan mahdollisesti virtalukon pohjassa jonkinmoinen häikkä kun sähköt toimii normisti ku avainta kääntää virta-asentoon, mutta ku yrittää startata ei tapahdukkaan mittään? mut startin solenoidin perseestä ku yhdisti heräte ja plus navan startti toimi moitteetta ja sai auton käyntiin?

Vai mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään ensitöikseen? onko ollut vastaavia ongelmia muilla? ja samoin käykö vanhemmasta vm.88 3.5efi rankun virtalukonpohja uudempaan vm.91 autoon? vai tarviiko vaihtaa koko virtalukko systeemi?
Vastaa lainaten
Vanha 01.11.2015, 09:42
Aktiivijäsen++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Onkohan mahdollisesti virtalukon pohjassa jonkinmoinen häikkä kun sähköt toimii normisti ku avainta kääntää virta-asentoon, mutta ku yrittää startata ei tapahdukkaan mittään? mut startin solenoidin perseestä ku yhdisti heräte ja plus navan startti toimi moitteetta ja sai auton käyntiin?

Vai mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään ensitöikseen? onko ollut vastaavia ongelmia muilla? ja samoin käykö vanhemmasta vm.88 3.5efi rankun virtalukonpohja uudempaan vm.91 autoon? vai tarviiko vaihtaa koko virtalukko systeemi?
Jos sulla on automaatti laatikolla se, niin se ei välttämättä tunnista että vaihde on vapaa,
eikä siitä syystä starttaa...
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. hoojii Chit-Chat 7 28.05.2011 21:46