Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 23.10.2015, 19:52
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Turbo on joku GT3571s noin 6 litrasesta traktorista joka kiertää max 2200 RPM mutta ei kai tuo turbo sitä tiedä?
Kyllähän se turbo tietää, että jos kierroksia on koneessa puolet vähemmän, niin ilmaakin menee turbon läpi puolet vähemmän. Noin niinko karkeasti verrattuna. Mulla esim. oli 2,4 litrasessa hiacessa reilusti isompi turbo kuin 4 litrasessa traktorissa. Paremmin onnistunee verrata moottoreiden tehoihin.

Itsekin olen paljon päätä vaivannut, että mikä turbo sopii mihinkin ja mille paineille. Mietin, että jos autosta löytyy ahto- ja pakopainemittarit ja alkaa vähitellen nostaa paineita, niin eikö pakopaineen noususta suhteessa ahtopaineeseen voi päätellä milloin turbo käy pieneksi. Mutta mikä on sitten se ahto- ja pakopaineen suhde?
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Maastorenkaiden kestävyydestä kysymyksiä ? Merkintöjen tarkoitus. bluevan Tekniikka & Jutustelu 15 13.04.2013 10:58
Oikea turbon koko 3B moottoriin? Setä Tekniikka & Jutustelu 36 07.09.2009 21:24
Rengaskoon muutokset, lain tulkintaa Pasi Tekniikka & Jutustelu 25 11.08.2008 19:32
Akk sääntöjen tulkintaa SamiN Tekniikka & Jutustelu 16 19.03.2007 23:18
Turbon hönkäputken koko SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 3 20.09.2005 13:48


Sivu luotu: 01:41 (GMT +2).