Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.10.2015, 22:44
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Laihalla käyminen voi aiheuttaa poksuttelua imariin. Yksi suuttimen tai tulpanjohto kerrallaan irti ja kuuntelemaan.

__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.10.2015, 06:56
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Laihalla käyminen voi aiheuttaa poksuttelua imariin. Yksi suuttimen tai tulpanjohto kerrallaan irti ja kuuntelemaan.
Jep pytyt on käyty moneen otteeseen jokainen läpi nostaen tulpanhattuja, yleismittarilla mitattu ruiskun johtoja pytyistä joita epäilin ja lopuksi vielä vaihdettu suutin pääepäiltyyn, ei vaikutusta. Myös tulppia on vaihdettu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.10.2015, 07:18
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Tehdääns pientä yhteenvetoa.

Eli kone toimi ok ja metsäreissun jälkeen alkoi tekemään tuota? Alkoiko se vähitellen pahentuen ajan kanssa vai kerrasta? Heti reissun jälkeen vai seuraavana päivänä tms.?

Poksutteleeko tyhjäkäynnillä imusarjaan ja myös kaasua painaessa? Paheneeko kaasua painaessa vai poksutteleeko about samallalailla kuin tyhjäkäynnilläkin? Tietysti bensaa menee enemmän joten voi siksikin poksahtaa kovempaa.

Oliko se 8 pytyn suuttimen muovinen pää oli hieman sulannut? Tosin, se voi johtua siitäkin että on siinä pytyssä poksahtanut imusarjaan päin.

Puristuspaineet mitattu pytyistä ja about samoja lukemia jokaisesta saanut.

Yksi olisi tietysti mitata ohivuoto että josko imuventtiili olisi alkanut vuotamaan, mutta en oikein usko sitäkään. Hieman sitä mieltä edelleen että sytkäpuolella se vika on koska jos kävisi laihalla niin ei sen silti pitäisi imusarjaan ampua jos sytkä toimii. Kait? Mikään moottori x-pertti kun en oo niin mistä sitä tietää mitä ne tekee.

Rikkaallakin jos käy niin sekään ei ammu mihinkään jos sytkä on kunnossa. Ei vaan halua käydä kunnolla siinä tapauksessa.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2015, 08:55
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

Jep vika tuli yhtäkkiä, siis metsäreissun toimi ok ja jonkin ajan päästä käynnistin (noin viikko) niin vika oli päällä. Tankattu täyteen pariin otteeseen sen vuoksi jos vesibensaa ja filtteri tyhjennetty. Ajettu noon 400km vian aikana, eli bensa on kerinny vaihtua.

Tyhjäkäynnillä ei ammu, ainoastaan kaasua painaessa ja mitä nopeammin painaa kaasua sitä kovempaa ampuu... ampuu paikallaan kaasuttaessa mutta eritoten vedossa.

Tyhjäkäynnillä tosin outo naksutus jota en ole aiemmin huomannu.

Tänään testaan tuon puolan kun ehdin töistä, että onko heikossa kunnossa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2015, 09:14
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Mistäpäin konetta se naksutus kuuluu? Sieltä 8 pytyn suunnalta? Kuuluuko se about koneen kierrosten mukaan vai hitaammin/nopeammin?

Sillä pystyy siis ajamaan kun rauhallisesti nostaa kierrokset ei ammu silloin? Vain jos painaa kaasua mutta ei jos pitää kaasua tasaisesti paikallaan?

En usko että vika on bensassa. Sytkäpuolta itse epäilisin, mutta tuo naksutus hieman hämää että onko se syy vai seuraus ja mistä se kuuluu. Pelkästään tuon perusteella hankala sanoa.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.10.2015, 09:47
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Imuventtiilin jousi kuoleentunut, jolloin venttiili ei aina sulkeudu kunnolla ja työtahdin aikana ampuu imusarjaan? Villi veikkaus, mutta selittäisi myös tuon nakutuksen.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2015, 10:33
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

No se naputus väliin kuuluu selvästi väliin ei.. siitä on vaikea sanoa onko se kahdeksas pytty mistä kuuluu mutta voi hyvinkin kierrosten mukaan.

Katson sen puolan ja jos yrittäisi kuvata jonkilaisen videon äänistä..

Paukuttaa myös tasakierroksilla ajossa, mutta ei paikallaan..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.10.2015, 10:36
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Joko on sytkä katsottu oikein lampulla?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.10.2015, 11:31
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajakameli Näytä viesti
Jep pytyt on käyty moneen otteeseen jokainen läpi nostaen tulpanhattuja, yleismittarilla mitattu ruiskun johtoja pytyistä joita epäilin ja lopuksi vielä vaihdettu suutin pääepäiltyyn, ei vaikutusta. Myös tulppia on vaihdettu.
Onko suuttimen johtoja vaihdettu ristiin? Pääepäilty<->vierustoveri. Siirtyykö vika? Jos siirtyy niin suuttimen johto/ecu viallinen.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.10.2015, 19:17
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Onko suuttimen johtoja vaihdettu ristiin? Pääepäilty<->vierustoveri. Siirtyykö vika? Jos siirtyy niin suuttimen johto/ecu viallinen.
Eipä ole vaihtettu, mitattu on että virta tuli ei muuta...

Nyt hain vielä korjaamolta toisen ajotuslampun ku omalla saanu oikein tolkkua, saa Baxxteri rauhan ku niin vakavasti sitä mieltä ettei oo kohalla huomenna katsotaan..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.10.2015, 20:19
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Jos kone ei käy tasaisesti tyhjää niin hankala sillä lampulla sitä ajoitusta on katsoa.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.10.2015, 20:55
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajakameli Näytä viesti
Eipä ole vaihtettu, mitattu on että virta tuli ei muuta...
Mittasitko virran vai jännitteen?
Huono kontakti voi aiheuttaa kaikkea hassua. Riittävän pienellä kuormalla voi jännite olla oikea mutta kuormitettaessa jännite putoaa eikä virtaakaan tule tarpeeksi jotta suutin toimisi kunnolla. Ainakin periaatteessa.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.10.2015, 21:31
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Suuttimiinhan muistaakseni tulee jatkuva virta ja ECU sitten ohjaa niitä maadoittamalla toisen pinnin. Joten jos mittaa jatkuvan jännitteen/virran niin se ei vielä kerro, että ohjaus toimii. Tosin, jos kaikki suuttimet 'naksuu' niin sähköinen puoli lienee kunnossa.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.10.2015, 22:01
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Suuttimiinhan muistaakseni tulee jatkuva virta ja ECU sitten ohjaa niitä maadoittamalla toisen pinnin. Joten jos mittaa jatkuvan jännitteen/virran niin se ei vielä kerro, että ohjaus toimii. Tosin, jos kaikki suuttimet 'naksuu' niin sähköinen puoli lienee kunnossa.
Jep suuttimet "naksuu" auton käydessä. Mietin vaan voiko se edes pelata jos liittimen ottaa viereisestä pytystä? Eikö se tulisi ottaa saman tahdin pytystä ja johto ei silloin piisaa..

Kyllä se käy tod näk sen verran tasaisesti että saan sen ajoituksen katsottua. Se yks pytty hankaloitti silloin kun värkkäsi.. ja tuo oma lamppu ei tainnut olla ihan täysissä voimissa, minusta stropo ei vilkkunut joka kerta kuin olisi pitänyt, vaikka minusta laite äänsi.. toki jos tässä laitteessa valo ei aina vilku niin silloinhan vika on sytytyksessä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. hoojii Chit-Chat 7 28.05.2011 21:46


Sivu luotu: 09:42 (GMT +2).