Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2015, 20:04
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Tuolla on muutamia kuvia joista näkee mitä ongelmia palikkakorotuksesta voi seurata. Ilmeisesti kyseessä on ollut aika iso korotus.
http://www.hilux4x4.co.za/views/viewtopic.php?t=20409

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.11.2015, 18:50
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Tuolla on muutamia kuvia joista näkee mitä ongelmia palikkakorotuksesta voi seurata. Ilmeisesti kyseessä on ollut aika iso korotus.
http://www.hilux4x4.co.za/views/viewtopic.php?t=20409
Hmm. Noniin kun lopulta pääsin Suomeen maailmalta olisi aika ruveta värkkäämään. Onneksi luin nämä threadit mitä olette tarjonneet. Etupäähän tulee siis 38mm palikka jonka vaikutus koko korkeuteen olisi tämä 75 mm. Mitenkäs tämän ongelman pallonivelen hajoamisesta voisi estää?

Etelä Afrikan pojallahan näyttää olevan jotakin järkyttävää nuo jatkopalat joka todiaankin särkee varmasti. Trail greenin diff drop kit on tuossa pöydällä. Siinä on tuumaiset lasku spacerit eli se murroksien särkyminen pitäisi olla pois laskuista.

Tuon liikeradanhan näkee kun laittaa palikat kiinni ja testaa. Osuuko tukivarret jouseen. Vai tekeekö liikeradasta liianison pallonivelelle että särkee sen nopeassa ulosjoustossa? En tuosta tosiaan mitään itsemurhakonetta tee. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia. Suomessakin samanlaisia sarjoja myy myös cros 4 wd ja japanimports. ...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.11.2015, 19:22
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja libzane Näytä viesti
Hmm. Noniin kun lopulta pääsin Suomeen maailmalta olisi aika ruveta värkkäämään. Onneksi luin nämä threadit mitä olette tarjonneet. Etupäähän tulee siis 38mm palikka jonka vaikutus koko korkeuteen olisi tämä 75 mm. Mitenkäs tämän ongelman pallonivelen hajoamisesta voisi estää?

Etelä Afrikan pojallahan näyttää olevan jotakin järkyttävää nuo jatkopalat joka todiaankin särkee varmasti. Trail greenin diff drop kit on tuossa pöydällä. Siinä on tuumaiset lasku spacerit eli se murroksien särkyminen pitäisi olla pois laskuista.

Tuon liikeradanhan näkee kun laittaa palikat kiinni ja testaa. Osuuko tukivarret jouseen. Vai tekeekö liikeradasta liianison pallonivelelle että särkee sen nopeassa ulosjoustossa? En tuosta tosiaan mitään itsemurhakonetta tee. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia. Suomessakin samanlaisia sarjoja myy myös cros 4 wd ja japanimports. ...

Lueskelin lisää noita tarinoita ja 80mm tuntuu olevan se maagine raja järkevyyden kanssa. Eli tämän 75mm kanssa pitäisi olla vielä asia ok. Laittelen kuvia ensiviikolla kun projektin kimppuun käyn.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2015, 09:10
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Joo laitahan kuvia tulemaan niin nähdään mikä on tilanne palikoiden kanssa.

http://www.newhilux.net/ on hyvä foorumi jos "uuden" (-06 ->)hiluxin rakentelu kiinnostaa. Siellä joku kommentoi palikkakorotuksia mm. näin: If you put a 25mm strut spacer in then you need to add 25mm to the bump stop otherwise you will bottom out the shock and bend it. En nyt muista/osaa sitä rakennetta täältä kotisohvalta käsin, mutta jostain rajoittimen modaamisesta siinä kai puhutaan, joka estäisi renkaan pääsyn liian alas.

Ei ole tosiaan tarkotus luoda paniikkia tämän asian kanssa Kunhan vaan otin esille kun sitä on aika laajasti käsitelty tuolla pelkästään hiluxiin keskittyvällä foorumilla. Ehkä se ei ole vielä ongelma suomessa kun kukaan ei ole raaskinut tosissaan rytyyttää maastossa niin uudella hiluxilla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2015, 18:38
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Noniin. 3" +2" sarja sekä diff drop kitti paikallaan ja muutoskatsastukset papereissa. Näköään tuli terhakkaampi. Pohjaaniskemisratkaisun tein siten että jääkiekolle tyli uusi käyttökohde. Eli juurikin tuo pohjaanlyöntikumin tehtävää paikkaamaan. Tuo 22mm kiekko plus massat riittää näpsäkästi sillä pohjaanlyöntikumin paikka on lähempänä kiintopistettä kun jousipakan alempi kiintopiste.

Elikkä kuvissa alkutilanne renkaat pois tuettuna ylös.

Sen jälkeen otettiin jarrulevyn pakka alapuolelta 2 mutteria pois, sivujäykkäri irti että sai tarpeeksi tilaa. Jousipakka yläpäästä auki sekä alapäästä. On nimittäin v mäinenpaikka, 14 mm räikkäavainta suosittelen. Toimii.

2 tunkkia ehdoton sekä kunnon pukit. 43cm pukit eivät riittäneet ilman puulisukkeita... takapäässä kannattaa varoa jarruletkujen riittävyyttä. Pultit olivat itsellä ruostuneet jo kiinni joten vanhat u lenkkien kierteet tuli runkutettua momenttivääntimellä (metrin putki jatkoksi räikkävääntimeen) ja spaceri väliin. Uudet u pultit paikalleen.

Noin 5 tuntia meni aikaa värkätessä itsekseen. Rautakanki ja taistelutoveri kannattaa ottaa vaikka kaljapalkalla vittuileen viereen nii hyvä tulee. 😂 oli kyllä worth it. Seuraava rasti on rengastuksen ja valojen päivitys.

Tarkoitushan siis on pitää tämä laitos katulaillisena.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	received_10208193735345173.jpeg‎
Views:	723
Size:	74,9 Kt
ID:	65479   Click image for larger version

Name:	received_10208194265678431.jpeg‎
Views:	641
Size:	47,3 Kt
ID:	65480   Click image for larger version

Name:	received_10208194394801659.jpeg‎
Views:	724
Size:	77,9 Kt
ID:	65481   Click image for larger version

Name:	received_10208198001251818.jpeg‎
Views:	706
Size:	40,6 Kt
ID:	65482   Click image for larger version

Name:	received_10208198126654953.jpeg‎
Views:	701
Size:	63,2 Kt
ID:	65483  

Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1447959231392.jpg‎
Views:	648
Size:	27,3 Kt
ID:	65486   Click image for larger version

Name:	received_10208198353340620.jpeg‎
Views:	1037
Size:	113,8 Kt
ID:	65487  

Viimeksi muokannut libzane : 19.11.2015 18:53
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2015, 18:40
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Joo laitahan kuvia tulemaan niin nähdään mikä on tilanne palikoiden kanssa.

http://www.newhilux.net/ on hyvä foorumi jos "uuden" (-06 ->)hiluxin rakentelu kiinnostaa. Siellä joku kommentoi palikkakorotuksia mm. näin: If you put a 25mm strut spacer in then you need to add 25mm to the bump stop otherwise you will bottom out the shock and bend it. En nyt muista/osaa sitä rakennetta täältä kotisohvalta käsin, mutta jostain rajoittimen modaamisesta siinä kai puhutaan, joka estäisi renkaan pääsyn liian alas.

Ei ole tosiaan tarkotus luoda paniikkia tämän asian kanssa Kunhan vaan otin esille kun sitä on aika laajasti käsitelty tuolla pelkästään hiluxiin keskittyvällä foorumilla. Ehkä se ei ole vielä ongelma suomessa kun kukaan ei ole raaskinut tosissaan rytyyttää maastossa niin uudella hiluxilla

Tarkoittanee bumb stoppia joka estää renkaan pääsyn liian ylös. En ainakaan löytänyt muuta mahdollista jousen rikkojaa. Ja tosiaan jääkiekot ja asennusmassa on kuivumassa tähän tarkoitukseen. Aivan 35mm kiekkoa ei tuohon voi laittaa muuten häviää liikkumavara kokonaan ja autosta tulee suurinpiirtein jouseton.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.04.2016, 22:35
Kmatias Kmatias ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Ylitornio
Viestit: 14
Perusasetus

Double cab


Täällä uutena hiluxin omistajana tuli tietekki heti laitettua uuet karkeammat rattaat.. No rengas liikkestä kyselemään mennessä 31" renkaita ei ollu, tarjosi vastaavia millikoossa. No ostin sitte 265/75 r16 ja pyörimäänhän ne ei mahtunu keulassa vanteet etllä 0 ja renkaan korkeus 79snt.. Kääntäessä juuri vähän vastaa, n 50mm keulan korotuksella näyttäis mahtuvan ja sillä nousis keulaki perän tasalle.. Olisko se nyt järkevin/helpoin laittaa iskarin päälle jonkukorkunen palikka? Kyseessä -06 doublecappi

Viimeksi muokannut Kmatias : 16.04.2016 22:49
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.06.2016, 20:56
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kmatias Näytä viesti
Täällä uutena hiluxin omistajana tuli tietekki heti laitettua uuet karkeammat rattaat.. No rengas liikkestä kyselemään mennessä 31" renkaita ei ollu, tarjosi vastaavia millikoossa. No ostin sitte 265/75 r16 ja pyörimäänhän ne ei mahtunu keulassa vanteet etllä 0 ja renkaan korkeus 79snt.. Kääntäessä juuri vähän vastaa, n 50mm keulan korotuksella näyttäis mahtuvan ja sillä nousis keulaki perän tasalle.. Olisko se nyt järkevin/helpoin laittaa iskarin päälle jonkukorkunen palikka? Kyseessä -06 doublecappi
Itse värkkäilin tosiaan tuon 75 eteen 50mm taakse korotuksen. Ei se sen kummempi homma tieten ole kun jousen ottaa irti ja sitten kääntää alapään kiinnityspuolan oikeeseen asentoon. (Voi olla jäykkä) uusien jousien ja iskarin vaiholla tämä vaihe säästyy. Auraukset jne joutuu katsastukseen teettään. Ittekseen kun tuli värkättyy niin kyllä siinä iltapäivän saapi laskee hommalle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-06 hiluxin korin korotus antton077 Tekniikka & Jutustelu 6 18.11.2008 18:04
Hiluxin korotus, kuinka "tarpeellista"? Tekniikka & Jutustelu 34 22.09.2007 18:04
Hiluxin korotus secretary Tekniikka & Jutustelu 10 09.10.2005 16:45
K-A:n korotus? miksu1 Tekniikka & Jutustelu 2 23.01.2005 21:05
Hiluxin korotus Mutamies Tekniikka & Jutustelu 0 16.07.2004 19:04


Sivu luotu: 11:21 (GMT +2).