Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.10.2015, 01:46
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Talking

Venäjä on iso maa ja isot toleranssit....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
joo tätä pelekäsin, muuten hyvä, mutta kun ei tule pysymään enää bensa tankissa, ellei vaihda O rengasta vähintään ja niitä kannen osia systeemi oli identtinen chevyn kansisysteemiin ja aivan paska laittaa takasin, että kestäs bensa tankissa aukasun jälkeen meil päin kun nuo viel tankataan rajalla, niin grandinkin 87l tankkiin tempastaan sata litraa ainetta väkisin, niin se on tosiaan oltava tiivis tai kotimatka taittuu ns bensahuuruja haistellen
-Mitä, onko ryssän litra pienempi kuin 100L mahtuu 87L tankkiin.....?

__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.10.2015, 02:18
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

en tiiä, mut toistuvasti siihen sai menemään 97-99l ja ei vedelly viellä ilmoja eli sadan litran kippo se on kun peruuttaa rampille vasemman kulman ja tankkaa.. XJ:ssä näky olevan tehastoleranssi, koska astiaan ei menny ku 86l ja stumppas huoltsikan pihalle ja joutu perkele työntämään viimesen viis metriä mittarille typerä paska viellä vuotaa niistä huohotusventtiileistä niin ei saa kippoa täyteen asti, vaan näkyy jäävän hölskymään ennen kun tulee täyteen ja bensat pitkin mittarikenttää. tarttee kehitellä vissiin jotain ko ei jaksas terveisiä ajaa takas kotio.. ei oikein oo tää pienempi jeeppi miun makunen auto, äkkipäinen on hiukan ajaa ja muutenkin meno on kun koirankopissa matkustas..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.10.2015, 04:29
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Tuossa aiemmin oli jakiksesta juttua. Kuinka pitkään jakis kestää ilman remonttia noin suurinpiirtein. Mulla on ton H.On jatkeena 242 muistaakseni ja sillä on ajettu n240tkm. Joko kohta pitäs remontti tehdä ettei hajoa kokonaan? Sen kummempaa oireilua ei vielä esiinny.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.10.2015, 08:32
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vormula77 Näytä viesti
Tuossa aiemmin oli jakiksesta juttua. Kuinka pitkään jakis kestää ilman remonttia noin suurinpiirtein. Mulla on ton H.On jatkeena 242 muistaakseni ja sillä on ajettu n240tkm. Joko kohta pitäs remontti tehdä ettei hajoa kokonaan? Sen kummempaa oireilua ei vielä esiinny.
No normiajolla ja jos jakolaatikossa on aina tarpeeksi öljyä, mikäs sen remonttitarpeen siellä aiheuttais? Öljynpuute on pahin jakolaatikon vioittaja...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.10.2015, 09:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vormula77 Näytä viesti
Tuossa aiemmin oli jakiksesta juttua. Kuinka pitkään jakis kestää ilman remonttia noin suurinpiirtein. Mulla on ton H.On jatkeena 242 muistaakseni ja sillä on ajettu n240tkm. Joko kohta pitäs remontti tehdä ettei hajoa kokonaan? Sen kummempaa oireilua ei vielä esiinny.
Kai sieltä joskus laakerit kuluu, ja jossain vaiheessa siirtohaaruoiden muovit. Myös ketju voi venyä. Kaikki on käytöstä ja huollosta kiinni.. kuten Jamant totesi, öljynpuute/ väärät/ huonot öljyt on pahin tappaja.

300-400tkm voi odottaa hyvinkin jos käyttö ei ole kovin rajua.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.10.2015, 10:23
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

sellanen tuli mieleen, et miten tuo jakovaihteiston öljyhomma, kun ATFää pyytää jakikseen ja luulis et siel tarviaisi olla joku eväs joka kestää painetta aivan holtittomasti ja pysyisi rattaan pinnalla. en nyt sen paremmin nesteitä tunne, mutta äkkiä luulisi, että ATF on aika luirakkaa ja valahtaa kovin äkkiä rattaiden hampailta pois ja siten lisää kulumista siellä jakiksessa?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.10.2015, 10:28
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
sellanen tuli mieleen, et miten tuo jakovaihteiston öljyhomma, kun ATFää pyytää jakikseen ja luulis et siel tarviaisi olla joku eväs joka kestää painetta aivan holtittomasti ja pysyisi rattaan pinnalla. en nyt sen paremmin nesteitä tunne, mutta äkkiä luulisi, että ATF on aika luirakkaa ja valahtaa kovin äkkiä rattaiden hampailta pois ja siten lisää kulumista siellä jakiksessa?
Nope, voitelee ihan hyvin, toimiihan se automaatissakin ja siellä on kumminkin isommat paineet/kuormat...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.10.2015, 10:27
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kai sieltä joskus laakerit kuluu, ja jossain vaiheessa siirtohaaruoiden muovit. Myös ketju voi venyä. Kaikki on käytöstä ja huollosta kiinni.. kuten Jamant totesi, öljynpuute/ väärät/ huonot öljyt on pahin tappaja.

300-400tkm voi odottaa hyvinkin jos käyttö ei ole kovin rajua.
Normiajossa ketju ei kyllä veny ja jos öljyä on, ei ne laakeritkaan kyllä alle 500.000km:n ole loppu, eikä pitäis sittenkään olla ekiä ne muovitkaan kulu, jos voitelu pelaa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.10.2015, 11:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Normiajossa ketju ei kyllä veny ja jos öljyä on, ei ne laakeritkaan kyllä alle 500.000km:n ole loppu, eikä pitäis sittenkään olla ekiä ne muovitkaan kulu, jos voitelu pelaa...
Juu, nuo minun sanomiseni liittyen jos auto on vähän "aktiivisemmassa" käytössä. Katuajossa kestää kyllä hyvin sen 400tkm ja enemmänkin. Toisaalta esim. oman XJ:n laakereista osa oli kuluneita, kilsoja silloin n.270tkm, toki ei hajua miten aiemmat omistajat oli laatikkoa kohdellut. Uusilla laakereilla sama laatikko edelleen käytössä ZJ:ssä ja pelaa kuin unelma

Kovemmassa käytössä voi sitten kulua huomattavastikin nopeammin. Käytöstä ja huolloata siis kiinni.. en kuitenkaan menettäisi yöuniani, jos vakiokuntoisessa on 300tkm mittarissa eikä outoja ääniä kuulu. 242:n yleisin kulumapaikka ylipäätään tahtoo olla planeettapyörästön laakerointi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 16.10.2015 11:07
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.10.2015, 19:24
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Jarrupaineventtiili?


Tänään tuli jokusen päivän seisoilun jälkeen lähdettyä kylärinksoille ja ekassa risteyksessä jarruttaessa takanakit meni sitten justiinsa lukkoon heti kun polkimeen koski.Poljeskelin poljinta jokusen kerran reippaammin siinä seistessä ja liikkeelläkin koittelin vähän herätellä.Arvelin että kosteus kiusaa mutta en nyt sitten tiä..?? Tosin pikku härnäämisen jälkeen jarrut tuli normaaleiks..
Autossa normi alipainetehostetut vaihdettu abs tilalle.
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 21:35 (GMT +2).