Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.10.2015, 21:38
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Ja värit LG/RD & OR sopii 5.9:n "max cooling package" ohjaukseen: F143 60A fused+ ja F99 fused+ (ignition switch output).
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Jaa mitä kuumempi kone sen enempi syttyy keulalle valoja?
Vaaleanvihreä punaisella raidalla = jännitteellinen aina PDC:n sulakkeelta 18 (60A) mutta piuha on vain n 20 gauge paksu. Oranssi = jännitteellinen kun virta-avain on asennoissa start ja run.

Koneen kuumuus ei taida vaikuttaa, kun ei tässä ole niitä lämpöantureita vesiletkuissa eikä flektin ohjauksen releitäkään mitkä varmaan tähän voisi kytkeä?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
En minä mistään ohjausvirrasta puhunut, vaan kerroin tuossa yllä mitä tuon liittimen kautta tulee. Ja ainakin 5.9:ssä noiden piuhojen läpi tulee syöttövirta akulta, siitä releille ja edelleen flektin hitaalle/ nopealle puolelle.

Ohjausvirta tulee ihan muuta reittiä, eikä sillä kyllä valoja tosiaan käytettäisi


Sitä en tiedä onko pykälää vanhemman ZJ:n johtosarjassa kyseinen liitin sama kuin '98 5.9:ssä, mutta värit, sijainti ja kuvaus täsmää.
Tutkitaan asiaa. Kiitti Timo vahvistuksesta.

Toinen vaihtoehto saada virta-päällä ohjauksen konehuoneeseen on aktiivihiilipöntön venttiilin liittimen oranssi piuha.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.10.2015, 10:39
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Vaaleanvihreä punaisella raidalla = jännitteellinen aina PDC:n sulakkeelta 18 (60A) mutta piuha on vain n 20 gauge paksu. Oranssi = jännitteellinen kun virta-avain on asennoissa start ja run.
Nämä johdot toimii näin, paitsi että sähkö ei tule 60A sulakkeelta nro 2 (aiemmassa viestissä nro väärin) koska sellaista ei PDC:ssä ole lainkaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2015, 10:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Nämä johdot toimii näin, paitsi että sähkö ei tule 60A sulakkeelta nro 2 (aiemmassa viestissä nro väärin) koska sellaista ei PDC:ssä ole lainkaan.
Sitä mietinkin, että onko tuolla se 60A sulake paikallaan, ja/ tai onko oikeasti sama johtosarja tuossa '97 vuosimallin autossa kuin on '98 5.9:ssä. Jeeppi ainakin tuohon aikaan tosin teki aikalailla saman johtosarjan perusmallista täysvarusteltuun, eli irrallisia liittimen päitä saattaa roikkua konehuoneessa enemmänkin.

Siitä en tiedä, missä vaiheessa tehdas jo varustautui 5.9:n sähköflektisysteemiin, koska se on ainoa ZJ mihin ko. sähköflektiä on asennettu. Muistini mukaan kuitenkin '96 <-> '97 välillä johtosarjoihin ja johonkin muihin pikkujuttuihin tuli muutoksia, vaikka OBDII tuli jo '96 malliin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2015, 15:50
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

Mikäs se tuo sitten on? Molemmin puolin etupäätä puskurissa kiinni etuvilkun alla. Kuskin puolella tämän vieressä on bensahuurukanisteri, repsikan puolella äänitorvet.
Tehtaalla asentamattomien sumuvalojen liittimien sijoituspaikka, vai joku mysteerianturi tms.?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2015, 16:19
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pstj Näytä viesti
Mikäs se tuo sitten on?
Airbagien etupään (kiihtyvyys)anturit, (= "impact sensors"). Myöhemmissä malleissa näitä ei ole, vaan pelkästään etupenkkien välissä oleva älyboxi.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2015, 16:43
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

Ok. Hyvä tietää, niin osaa suhtautua niihin riittävällä vakavuudella projektin edetessä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2015, 16:58
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Noi löytyy kyllä vielä WJ:stä, mutta eri paikasta (jäähdyttimen sivuilla. konehuoneen puolella)...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 13:17 (GMT +2).