Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2015, 22:06
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Eihän sitä paljoa tarvi lämmittää, käteen kun alkaa olemaan sellainen että ei ilman haskoja kehtaa nostaa, akseliin voi vaikka antaa pikkuisen kylmää niin uskoisin että solahtaa pohjaan ihan pudottamalla.
Paljoa ei tarvi lyödä, kaveri on hyvä olla että homma käy nopeasti eikä jää krymppi matkalle
Tohatsun vanhaa krymppiä kun katkaistiin niin se oli ainakin helkkarin kovaa taravaa.
Juu,jotain valkometallia tääkin taitaa olla. Laakeria voi SKF ohjeen mukaan lämmittää 88 astetta lujuuden kärsimättä,enemmästä lämmityksestä ei oo hyötyä kun ei enää laajene. Meinaan lämmittää kuumailma puhaltimella ja akseliin kylmäspreitä ja rässillä reikään.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.10.2015, 00:40
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Laakereissa tosiaan on eroja, alkuperäset on suht herkässä irtoomaan, mutta kaikki tarvikelaakerit, mitä ite oon laittanu (koyo, skf jne...) on olleet niin pirun tiukkoja menemään paikoilleen, et pitää lämmittää huolella ja hakata ihan tosissaan putken kanssa pohjaan. Ja irti ne ei sitten enää lähe muuten, kun purkamalla laakerista haulit, jotta saa vetarin irti jarrukilvestä ja sitten ajamalla rälläkällä krympin ja koolin halki.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.10.2015, 04:44
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Juu,jotain valkometallia tääkin taitaa olla. Laakeria voi SKF ohjeen mukaan lämmittää 88 astetta lujuuden kärsimättä,enemmästä lämmityksestä ei oo hyötyä kun ei enää laajene. Meinaan lämmittää kuumailma puhaltimella ja akseliin kylmäspreitä ja rässillä reikään.
Laakeri meni kevyesti, krymppi oli piukka. Meni muistaakseni ihan pudottamalla laakeri paikoilleen pikku lämmityksen jälkeen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux takapyörän laakeri (ln170) Ambula Tekniikka & Jutustelu 15 23.10.2016 20:45
Myyty Hilux ln65 4wd-88 Etumalijat/sis jarrulevyt+laakerit SERMAX O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 15.09.2013 07:20
hilux pinjon laakerit tleppis Tekniikka & Jutustelu 0 13.08.2011 11:15
4runner / hilux jakovaihteiston laakerit Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 18 25.08.2007 18:24
Takapyörän laakerit Jussi Vuosimallit 1984-1996 7 28.06.2003 09:08


Sivu luotu: 06:53 (GMT +2).