Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2015, 18:21
rymy rymy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.08
Sijainti: tohmajärvi
Viestit: 152
Perusasetus

Mikähän moottori tuomoseen abt 8000 kävis ja jos joku tietää mistä siihen käypäsen mootorin sais ostetuu tai jos jolekii on semonen jääny nurkiin ni tänne tarviis semmosen??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2016, 22:34
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Jaahas... sitä tuli harjoituksissa kiskottua 25 vuotta vanhan warnista vaijeria rummulta ja kesken vedon havahduin siihen että varppi tulee rummulta lähes itsekseen... välittömästi tuli mieleen jeepin keulilla asuva superwinch mistä ei ole edes uutena rullannut naru pihalle oikeastaan muuta kaksinkäsin hampaat irvessä kiskoen, nykyään en viitsi enää edes vapaalle laittaa vaan ajan sen moottorilla ulos...

Rummussahan on vain päissä semmoset muoviset liukulaakerit ja niitä olen kevyesti rasvaillut huollon yhteydessä mutta olis se kyllä mukava saada pyöriin kevyemmin, päätylaipathan on joskus vääntyneet ja fiksattu mutta tuskin tuo ihan ominaisuus on vaan jostain tarvis vikaa etsiä...

Auttaisko pieni sorvailu jos laittais pronssiset laakerihelat sinne vai mikä avuksi.

Viimeksi muokannut Rytari : 07.09.2016 22:36
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2016, 00:16
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Auttaisko pieni sorvailu jos laittais pronssiset laakerihelat sinne vai mikä avuksi.
Kerro mullekki sit kun tiiät, millä noista sähkövirveleistä saa varpin pihalle yhtä herkkään ku tojotan mekaanisesta...

Yhestä T-Maxista oon safarilla vetäny naura puuhun ja ihmetelly, miten se free spoolilla tuli niin köykäseen, niin resepti oli sellanen, et kovaa vetoa, huonoa huoltoa ja paljon savea. Sille vinssille ei 10 vuoteen oltu tehty muuta ku vinssattu ja lopulta se oli mukavan herkkä. Seuraavalla safarilla siitä sitten luovuttiki jo moottorin hiilet.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2016, 07:26
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Rummussahan on vain päissä semmoset muoviset liukulaakerit ja niitä olen kevyesti rasvaillut huollon yhteydessä mutta olis se kyllä mukava saada pyöriin kevyemmin, päätylaipathan on joskus vääntyneet ja fiksattu mutta tuskin tuo ihan ominaisuus on vaan jostain tarvis vikaa etsiä...

Auttaisko pieni sorvailu jos laittais pronssiset laakerihelat sinne vai mikä avuksi.
Rummun mukana pyörii osa alennusvaihdetta ja sieltä yleensä löytynyt syyllinen. Tai siis henkimaailman juttuja milloin pyörii herkästi, lienee yhdistelmä sopivia välyksiä, sopivaa rasvaa oikeassa paikassa oikea määrä, sopiva lämpötila jne.. Kasaile vinssiin pikkuhiljaa osat paikoilleen niin tiedät missä kohtaa alkaa ahdistamaan
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.09.2016, 16:43
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Jaahas... sitä tuli harjoituksissa kiskottua 25 vuotta vanhan warnista vaijeria rummulta ja kesken vedon havahduin siihen että varppi tulee rummulta lähes itsekseen... välittömästi tuli mieleen jeepin keulilla asuva superwinch mistä ei ole edes uutena rullannut naru pihalle oikeastaan muuta kaksinkäsin hampaat irvessä kiskoen, nykyään en viitsi enää edes vapaalle laittaa vaan ajan sen moottorilla ulos...

Rummussahan on vain päissä semmoset muoviset liukulaakerit ja niitä olen kevyesti rasvaillut huollon yhteydessä mutta olis se kyllä mukava saada pyöriin kevyemmin, päätylaipathan on joskus vääntyneet ja fiksattu mutta tuskin tuo ihan ominaisuus on vaan jostain tarvis vikaa etsiä...

Auttaisko pieni sorvailu jos laittais pronssiset laakerihelat sinne vai mikä avuksi.

onhan noihin tullut laitettua laakerimessingistä uusia päätylaakereita kun on muoviset sulannu pois
autaa jonkun verran ulos vetäessä
joku ramseyn malli tais olla kannssa sellanen että ei pyöri vaihteisto mukana ulosvedettäessä
liika rasvan määrä ahdistaa ja vasukan jäykkyys
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2016, 20:29
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
vaan jostain tarvis vikaa etsiä...
Ja-ja-ja-ja-ja-jarrun toiminta kannattaa tarkistaa myös.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.02.2017, 17:59
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

Jatketaanpa tätä topiccia. Purettuna on nyt Warn 9.5ti -02, jossa jarrupalat on tiensä päässä. Mistä näitä, ja mahdollisesti tiivistettä moottorin ja rummun väliin kannattaa tiedustella? Googlaamalla löytyy kyllä koko jarrua, halvimillaan 170 amerikan markkaa. Saisiko pelkät jarrupalat jostain?

Langattoman kaukosäätimen kytkentä onnistunee kuten tässä:


Ja toimii silloin sekä langallisella orkkis ohjaimella että langattomana?
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!

Viimeksi muokannut toyovoima : 04.02.2017 18:11
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.02.2017, 18:46
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyovoima Näytä viesti
Jatketaanpa tätä topiccia. Purettuna on nyt Warn 9.5ti -02, jossa jarrupalat on tiensä päässä. Mistä näitä, ja mahdollisesti tiivistettä moottorin ja rummun väliin kannattaa tiedustella?
http://www.atlok.fi/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.02.2017, 18:52
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Pitää soittaa ja tiedustella, koko jarru löytyy niiltä varastossa näköjään: http://www.atlok.fi/s-p-brake-assy-9-5-ti.html

Melko suolainen hinta vaan, mutta ilmeisesti jarrupaloja ei saa erikseen.
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.02.2017, 19:58
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyovoima Näytä viesti
Melko suolainen hinta vaan, mutta ilmeisesti jarrupaloja ei saa erikseen.
Oho, onpa aika kallis. No kannattaa kuitenkin kysyä jos niitä paloja sais irrallaan vaikka epäilen vähän.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
sähkövinssi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkövinssien top10??? repo Tekniikka & Jutustelu 48 19.06.2008 21:56
Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb Tekniikka & Jutustelu 10 15.05.2007 05:20


Sivu luotu: 06:50 (GMT +2).