![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nyt en taitaa olla selvää... autollani on sielu. tänää ku meni hyttii ja käänti avainta ni het ekalla tulille... eikä oireita senkää jälkee. sillä oli varmaa vaa huono päivä viime viikolla... noh se mökötti viikon samassa kohtaa ni johan halus liikkeelle lähtä. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuntuu olevan, nimittäin teki tälläi samalla tavalla vuosi sit ja annoin sen murjottaa sen 3,5 kuukautta ja akun ladattuani lähti taas kerrasta käymään. antaa tuon omani mököttää ainaku se ei suostu toimimaan ja jos se seuraavana päivänä taas lähtis... tai sit tuolla pitäis ajaa joka päivä niin se toimisi myös aina... voihan se siitäkin möksähtää ku se vaan seisoo hallilla sillo ku ei ajeta...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() range paukkuu
Osaisko viisaammat sanoa missä vika, rangen ääni on kuin olisi märkä kattila hellalla.. ihan kuin olisi sytytys aikaisella ja lyö vastaan, ilman puhdistajassa paukkuu. Vika ilmenee vain kaasua painaessa tyhjää käy miltei normisti, vähä seilaavasti.
Yksi ruisku oli aivan kuin sulanut, kun käytin niitä auki ja vaihdoin ehjän. Jakaja on kunnossa, ruiskut kunnossa (ajattelin voisiko olla laihalla), ennakon säätö kunnossa. Voiko sytytys nuin vain siirtyä pieleen? Vika tuli parin päivän metsäreissun jälkeen. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Puhdistajassa jos paukkuu niin liian aikaisella sytty. Näin amatöörin mielipiteenä. Alipainepuolella jotain vikaa vikaa, kun vasta kaasua painaessa ilmenee? Tosin, itsellä on aina syttyviat ilmenneet vasta kaasua painaessa.
Itselläni pötpötti pakoputkessa seisonnan jälkeen ja päättelin, että painot jumissa jakajassa ja sytty jää myöhäselle. Se sitten 'korjaantui' kun ajeli vaihtelevilla kierroksilla. Helppohan tuo on tarkistaa ajoituslampulla että on tyhjäkäynnillä sytty kohdallaan ja sitten katsoa mihin se siirtyy kun painaa kaasua? Tietysti jos kovin epätasaisesti käy niin voi olla hankala nähdä syttykohtaa lampulla.
__________________
"If in doubt - flat out" ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alipaine täytyy vielä tutkia. Yritin sillä lampulla katsoa ja en oiken saanu tolkkua onko kohdillaan. Miten ennakkoa säädetään? Jos vaan kokeilisi myöhäsemmälle... Autolla on ajeltu jonkin verran eri kierroksilla, eikä tunnu vaikuttavan.. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ennakkoa säädetään kiertämällä jakajaa. Jos nyt näin ulkomuistista sanoisin että vastapäivään aikasemmalle ja myötäpäivään myöhäsemmälle. Jakajan juuuresta muistaakseni 9/16" (14mm) mutteria auki jonkin verran että jakaja liikkuu ja sitten vaan varovasti pyörittelemään jakajaa. Jos alkaa pakosarjat hehkumaan punaisena niin sytty on liian myöhäisellä. (arvaa mistä tiedän ![]() Kokeile tukkia alipaine letku ja katso vaikuttaako se käyntiin mitenkään. En tosin nyt keksi mikä alipaineen olisi voinut noin rikkoa että vetäisi syttyä aikasemmalle. Toisinpäin se kyllä onnistuu helpommin jos on vaikka alipainevuoto tms.
__________________
"If in doubt - flat out" ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Käytäppäs virranjakaja irti, ettei ole nokkapyörän hampaat rikki?
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mistä päättelet että jakaja on kunnossa, jos et lampullakaan saanut siihen tolkkua?
Saako varmasti jokainen sylinteri bensaa ja kipinää, oletko nykinyt tulpanjohtoja ja suuttimenjohtoja irti?
__________________
Harbor Cruisers |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Juu olen nykinyt tulpanjohtoja irti ja ainakin 8:sas pytty on pimeä, ruisku vaihdettu ja tulppa ja tulppaan tuli kipinä, puristuksia noin 9kiloa... niin voihan se jakaja tieten olla sökö en ole sitä loppuun asti purkanut, sen läpinäkyvän muovin käytin irti ja tutkin sitä ennakon säätöä, sen pidemmälle en purkanut..
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tuo on ihan 'tyyppivika' että nokka-akselista tulee vain akseli varsinkin niiden taaimpien nokkien kohdalla. Ei ole eka Roverin V8 jossa noin käynyt. Tokihan nostajakin on voinut hajota, mutta epäilen kuitenkin itse nokka-akselia.
__________________
"If in doubt - flat out" ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Onkos kaasareitten perus säätöohjetta vielä jossain olemassa?
__________________
riiseli mersedes ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2307 | 17.07.2025 10:19 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. | hoojii | Chit-Chat | 7 | 28.05.2011 21:46 |