Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.10.2015, 17:40
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja libzane Näytä viesti
Terve offitietäjät.

Olen uusi maastoautojen maailmassa noin niinkun muokkailupuolella ja nyt kun tuli 2011 vm sr hilu laitettua ja lapin jänkiin se upotettuna niin mieleen tuo alustan korotus.

Palikat mitä tilattu 75mm ja 50mm korotus (etu taka) sekä etuperän laskusarja. Miten tarvitsenko mitä muuta laittaa vai pitäisikö olla tällä sata? Renkaat laitetaan sitten seuraavasta tilistä. Luultavasti päädyttävä nokian LT
http://www.ebay.co.uk/itm/05-15-Toyo...-/181090543326

Tuossa tilattu korosarja.vielä lisätijjoks.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2015, 19:03
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Etuperänlaskusarjan kanssa joutuu hiukan modaamaan. Ei ihan bolt on, jos haluaa tehdä sen kunnolla. Muutamaa palikkaa sorvattiin.
Mulla Hiluksissa omen 2" jousisatsi ja etupäätä korotettu 20mm.
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.10.2015, 19:49
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja libzane Näytä viesti
http://www.ebay.co.uk/itm/05-15-Toyo...-/181090543326

Tuossa tilattu korosarja.vielä lisätijjoks.
En oo omaani korottanut ainakaan vielä, mutta hiukan on tullut perehdyttyä aiheeseen.

Täällä se ei ole tainnut olla kummemmin esillä, mutta esim. tuolla varotellaan oikein kuvien kera noista etupään "palikkakorotuksista" http://www.newhilux.net/phpbb/viewtopic.php?f=28&t=5959 Taitaa vaatia kirjautumisen että pääsee näkemään.

Eli ongelma voi olla riippuen mm. korotuksen määrästä se, että rengas pääsee alasjoustossa liian alas. Alemmas kuin mihin pyörän ripustusmekaniikka on suunniteltu. Niin voi käydä esim. jos off road tilanteessa toinen eturengas nousee ilmaan. Seurauksena voi olla jonkun pallonivelen vaurioituminen (en tiedä olisko sillä nivelellä joku erityinen nimi suomeksi). Pahimmassa tapauksessa sieltä pyörän ripustuksista voi sitten irrota jotain kriittistä vaikkapa kesken maantieajon.

Oliko kenelläkään omia kokemuksia tai muuta kommentoitavaa tästä mahdollisesta ongelmasta? Noita palikkakorotuksia on kuitenkin myynnissä paljon, eli jollain lailla niiden kanssa kai pärjää kun tietää mitä tekee? Toimiiko ne palikkakorotukset kaikki samalla periaatteella?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.10.2015, 20:04
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Tuolla on muutamia kuvia joista näkee mitä ongelmia palikkakorotuksesta voi seurata. Ilmeisesti kyseessä on ollut aika iso korotus.
http://www.hilux4x4.co.za/views/viewtopic.php?t=20409
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.11.2015, 18:50
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Tuolla on muutamia kuvia joista näkee mitä ongelmia palikkakorotuksesta voi seurata. Ilmeisesti kyseessä on ollut aika iso korotus.
http://www.hilux4x4.co.za/views/viewtopic.php?t=20409
Hmm. Noniin kun lopulta pääsin Suomeen maailmalta olisi aika ruveta värkkäämään. Onneksi luin nämä threadit mitä olette tarjonneet. Etupäähän tulee siis 38mm palikka jonka vaikutus koko korkeuteen olisi tämä 75 mm. Mitenkäs tämän ongelman pallonivelen hajoamisesta voisi estää?

Etelä Afrikan pojallahan näyttää olevan jotakin järkyttävää nuo jatkopalat joka todiaankin särkee varmasti. Trail greenin diff drop kit on tuossa pöydällä. Siinä on tuumaiset lasku spacerit eli se murroksien särkyminen pitäisi olla pois laskuista.

Tuon liikeradanhan näkee kun laittaa palikat kiinni ja testaa. Osuuko tukivarret jouseen. Vai tekeekö liikeradasta liianison pallonivelelle että särkee sen nopeassa ulosjoustossa? En tuosta tosiaan mitään itsemurhakonetta tee. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia. Suomessakin samanlaisia sarjoja myy myös cros 4 wd ja japanimports. ...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.11.2015, 19:22
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja libzane Näytä viesti
Hmm. Noniin kun lopulta pääsin Suomeen maailmalta olisi aika ruveta värkkäämään. Onneksi luin nämä threadit mitä olette tarjonneet. Etupäähän tulee siis 38mm palikka jonka vaikutus koko korkeuteen olisi tämä 75 mm. Mitenkäs tämän ongelman pallonivelen hajoamisesta voisi estää?

Etelä Afrikan pojallahan näyttää olevan jotakin järkyttävää nuo jatkopalat joka todiaankin särkee varmasti. Trail greenin diff drop kit on tuossa pöydällä. Siinä on tuumaiset lasku spacerit eli se murroksien särkyminen pitäisi olla pois laskuista.

Tuon liikeradanhan näkee kun laittaa palikat kiinni ja testaa. Osuuko tukivarret jouseen. Vai tekeekö liikeradasta liianison pallonivelelle että särkee sen nopeassa ulosjoustossa? En tuosta tosiaan mitään itsemurhakonetta tee. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia. Suomessakin samanlaisia sarjoja myy myös cros 4 wd ja japanimports. ...

Lueskelin lisää noita tarinoita ja 80mm tuntuu olevan se maagine raja järkevyyden kanssa. Eli tämän 75mm kanssa pitäisi olla vielä asia ok. Laittelen kuvia ensiviikolla kun projektin kimppuun käyn.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2015, 09:10
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Joo laitahan kuvia tulemaan niin nähdään mikä on tilanne palikoiden kanssa.

http://www.newhilux.net/ on hyvä foorumi jos "uuden" (-06 ->)hiluxin rakentelu kiinnostaa. Siellä joku kommentoi palikkakorotuksia mm. näin: If you put a 25mm strut spacer in then you need to add 25mm to the bump stop otherwise you will bottom out the shock and bend it. En nyt muista/osaa sitä rakennetta täältä kotisohvalta käsin, mutta jostain rajoittimen modaamisesta siinä kai puhutaan, joka estäisi renkaan pääsyn liian alas.

Ei ole tosiaan tarkotus luoda paniikkia tämän asian kanssa Kunhan vaan otin esille kun sitä on aika laajasti käsitelty tuolla pelkästään hiluxiin keskittyvällä foorumilla. Ehkä se ei ole vielä ongelma suomessa kun kukaan ei ole raaskinut tosissaan rytyyttää maastossa niin uudella hiluxilla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.11.2015, 18:38
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Noniin. 3" +2" sarja sekä diff drop kitti paikallaan ja muutoskatsastukset papereissa. Näköään tuli terhakkaampi. Pohjaaniskemisratkaisun tein siten että jääkiekolle tyli uusi käyttökohde. Eli juurikin tuo pohjaanlyöntikumin tehtävää paikkaamaan. Tuo 22mm kiekko plus massat riittää näpsäkästi sillä pohjaanlyöntikumin paikka on lähempänä kiintopistettä kun jousipakan alempi kiintopiste.

Elikkä kuvissa alkutilanne renkaat pois tuettuna ylös.

Sen jälkeen otettiin jarrulevyn pakka alapuolelta 2 mutteria pois, sivujäykkäri irti että sai tarpeeksi tilaa. Jousipakka yläpäästä auki sekä alapäästä. On nimittäin v mäinenpaikka, 14 mm räikkäavainta suosittelen. Toimii.

2 tunkkia ehdoton sekä kunnon pukit. 43cm pukit eivät riittäneet ilman puulisukkeita... takapäässä kannattaa varoa jarruletkujen riittävyyttä. Pultit olivat itsellä ruostuneet jo kiinni joten vanhat u lenkkien kierteet tuli runkutettua momenttivääntimellä (metrin putki jatkoksi räikkävääntimeen) ja spaceri väliin. Uudet u pultit paikalleen.

Noin 5 tuntia meni aikaa värkätessä itsekseen. Rautakanki ja taistelutoveri kannattaa ottaa vaikka kaljapalkalla vittuileen viereen nii hyvä tulee. 😂 oli kyllä worth it. Seuraava rasti on rengastuksen ja valojen päivitys.

Tarkoitushan siis on pitää tämä laitos katulaillisena.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	received_10208193735345173.jpeg‎
Views:	719
Size:	74,9 Kt
ID:	65479   Click image for larger version

Name:	received_10208194265678431.jpeg‎
Views:	639
Size:	47,3 Kt
ID:	65480   Click image for larger version

Name:	received_10208194394801659.jpeg‎
Views:	721
Size:	77,9 Kt
ID:	65481   Click image for larger version

Name:	received_10208198001251818.jpeg‎
Views:	703
Size:	40,6 Kt
ID:	65482   Click image for larger version

Name:	received_10208198126654953.jpeg‎
Views:	698
Size:	63,2 Kt
ID:	65483  

Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1447959231392.jpg‎
Views:	645
Size:	27,3 Kt
ID:	65486   Click image for larger version

Name:	received_10208198353340620.jpeg‎
Views:	1031
Size:	113,8 Kt
ID:	65487  

Viimeksi muokannut libzane : 19.11.2015 18:53
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.11.2015, 18:40
libzane libzane ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.10.15
Sijainti: Juva, Suomi, Akjoujt, Mauritania
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Joo laitahan kuvia tulemaan niin nähdään mikä on tilanne palikoiden kanssa.

http://www.newhilux.net/ on hyvä foorumi jos "uuden" (-06 ->)hiluxin rakentelu kiinnostaa. Siellä joku kommentoi palikkakorotuksia mm. näin: If you put a 25mm strut spacer in then you need to add 25mm to the bump stop otherwise you will bottom out the shock and bend it. En nyt muista/osaa sitä rakennetta täältä kotisohvalta käsin, mutta jostain rajoittimen modaamisesta siinä kai puhutaan, joka estäisi renkaan pääsyn liian alas.

Ei ole tosiaan tarkotus luoda paniikkia tämän asian kanssa Kunhan vaan otin esille kun sitä on aika laajasti käsitelty tuolla pelkästään hiluxiin keskittyvällä foorumilla. Ehkä se ei ole vielä ongelma suomessa kun kukaan ei ole raaskinut tosissaan rytyyttää maastossa niin uudella hiluxilla

Tarkoittanee bumb stoppia joka estää renkaan pääsyn liian ylös. En ainakaan löytänyt muuta mahdollista jousen rikkojaa. Ja tosiaan jääkiekot ja asennusmassa on kuivumassa tähän tarkoitukseen. Aivan 35mm kiekkoa ei tuohon voi laittaa muuten häviää liikkumavara kokonaan ja autosta tulee suurinpiirtein jouseton.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-06 hiluxin korin korotus antton077 Tekniikka & Jutustelu 6 18.11.2008 18:04
Hiluxin korotus, kuinka "tarpeellista"? Tekniikka & Jutustelu 34 22.09.2007 18:04
Hiluxin korotus secretary Tekniikka & Jutustelu 10 09.10.2005 16:45
K-A:n korotus? miksu1 Tekniikka & Jutustelu 2 23.01.2005 21:05
Hiluxin korotus Mutamies Tekniikka & Jutustelu 0 16.07.2004 19:04


Sivu luotu: 18:31 (GMT +2).