![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Tuossa tilattu korosarja.vielä lisätijjoks.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Etuperänlaskusarjan kanssa joutuu hiukan modaamaan. Ei ihan bolt on, jos haluaa tehdä sen kunnolla. Muutamaa palikkaa sorvattiin.
Mulla Hiluksissa omen 2" jousisatsi ja etupäätä korotettu 20mm. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Täällä se ei ole tainnut olla kummemmin esillä, mutta esim. tuolla varotellaan oikein kuvien kera noista etupään "palikkakorotuksista" http://www.newhilux.net/phpbb/viewtopic.php?f=28&t=5959 Taitaa vaatia kirjautumisen että pääsee näkemään. Eli ongelma voi olla riippuen mm. korotuksen määrästä se, että rengas pääsee alasjoustossa liian alas. Alemmas kuin mihin pyörän ripustusmekaniikka on suunniteltu. Niin voi käydä esim. jos off road tilanteessa toinen eturengas nousee ilmaan. Seurauksena voi olla jonkun pallonivelen vaurioituminen (en tiedä olisko sillä nivelellä joku erityinen nimi suomeksi). Pahimmassa tapauksessa sieltä pyörän ripustuksista voi sitten irrota jotain kriittistä vaikkapa kesken maantieajon. Oliko kenelläkään omia kokemuksia tai muuta kommentoitavaa tästä mahdollisesta ongelmasta? Noita palikkakorotuksia on kuitenkin myynnissä paljon, eli jollain lailla niiden kanssa kai pärjää kun tietää mitä tekee? Toimiiko ne palikkakorotukset kaikki samalla periaatteella? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla on muutamia kuvia joista näkee mitä ongelmia palikkakorotuksesta voi seurata. Ilmeisesti kyseessä on ollut aika iso korotus.
http://www.hilux4x4.co.za/views/viewtopic.php?t=20409 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Etelä Afrikan pojallahan näyttää olevan jotakin järkyttävää nuo jatkopalat joka todiaankin särkee varmasti. Trail greenin diff drop kit on tuossa pöydällä. Siinä on tuumaiset lasku spacerit eli se murroksien särkyminen pitäisi olla pois laskuista. Tuon liikeradanhan näkee kun laittaa palikat kiinni ja testaa. Osuuko tukivarret jouseen. Vai tekeekö liikeradasta liianison pallonivelelle että särkee sen nopeassa ulosjoustossa? En tuosta tosiaan mitään itsemurhakonetta tee. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia. Suomessakin samanlaisia sarjoja myy myös cros 4 wd ja japanimports. ... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lueskelin lisää noita tarinoita ja 80mm tuntuu olevan se maagine raja järkevyyden kanssa. Eli tämän 75mm kanssa pitäisi olla vielä asia ok. Laittelen kuvia ensiviikolla kun projektin kimppuun käyn. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo laitahan kuvia tulemaan niin nähdään mikä on tilanne palikoiden kanssa.
http://www.newhilux.net/ on hyvä foorumi jos "uuden" (-06 ->)hiluxin rakentelu kiinnostaa. Siellä joku kommentoi palikkakorotuksia mm. näin: If you put a 25mm strut spacer in then you need to add 25mm to the bump stop otherwise you will bottom out the shock and bend it. En nyt muista/osaa sitä rakennetta täältä kotisohvalta käsin, mutta jostain rajoittimen modaamisesta siinä kai puhutaan, joka estäisi renkaan pääsyn liian alas. Ei ole tosiaan tarkotus luoda paniikkia tämän asian kanssa ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Noniin. 3" +2" sarja sekä diff drop kitti paikallaan ja muutoskatsastukset papereissa. Näköään tuli terhakkaampi. Pohjaaniskemisratkaisun tein siten että jääkiekolle tyli uusi käyttökohde. Eli juurikin tuo pohjaanlyöntikumin tehtävää paikkaamaan. Tuo 22mm kiekko plus massat riittää näpsäkästi sillä pohjaanlyöntikumin paikka on lähempänä kiintopistettä kun jousipakan alempi kiintopiste.
Elikkä kuvissa alkutilanne renkaat pois tuettuna ylös. Sen jälkeen otettiin jarrulevyn pakka alapuolelta 2 mutteria pois, sivujäykkäri irti että sai tarpeeksi tilaa. Jousipakka yläpäästä auki sekä alapäästä. On nimittäin v mäinenpaikka, 14 mm räikkäavainta suosittelen. Toimii. 2 tunkkia ehdoton sekä kunnon pukit. 43cm pukit eivät riittäneet ilman puulisukkeita... takapäässä kannattaa varoa jarruletkujen riittävyyttä. Pultit olivat itsellä ruostuneet jo kiinni joten vanhat u lenkkien kierteet tuli runkutettua momenttivääntimellä (metrin putki jatkoksi räikkävääntimeen) ja spaceri väliin. Uudet u pultit paikalleen. Noin 5 tuntia meni aikaa värkätessä itsekseen. Rautakanki ja taistelutoveri kannattaa ottaa vaikka kaljapalkalla vittuileen viereen nii hyvä tulee. 😂 oli kyllä worth it. Seuraava rasti on rengastuksen ja valojen päivitys. Tarkoitushan siis on pitää tämä laitos katulaillisena. Viimeksi muokannut libzane : 19.11.2015 18:53 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarkoittanee bumb stoppia joka estää renkaan pääsyn liian ylös. En ainakaan löytänyt muuta mahdollista jousen rikkojaa. Ja tosiaan jääkiekot ja asennusmassa on kuivumassa tähän tarkoitukseen. Aivan 35mm kiekkoa ei tuohon voi laittaa muuten häviää liikkumavara kokonaan ja autosta tulee suurinpiirtein jouseton. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
-06 hiluxin korin korotus | antton077 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 18.11.2008 18:04 |
Hiluxin korotus, kuinka "tarpeellista"? | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 22.09.2007 18:04 | |
Hiluxin korotus | secretary | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 09.10.2005 16:45 |
K-A:n korotus? | miksu1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.01.2005 21:05 |
Hiluxin korotus | Mutamies | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.07.2004 19:04 |