Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.10.2015, 21:00
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Täytyyhän tuosta ottaa selvää ja uusia se niin on sit sekin uusittu. ei tosiaan ole tietoo onko alkuperäinen vielä paikallaan. Mites nuo startit pystyykö niitä kunnostamaan mitenkään? Vai onko ne kerralla romuihin ja uus tilalle?
Yksi, minkä voi tehdä ennen pumpun vaihtoa, on mitata polttoainepaineet. Jos ei painetta oo niin sitten on pumpussa ja/tai pumpun ohjauksessa vikaa(tai bensa loppu ). Jos taas painetta löytyy niin sitten vika on jossain muualla.

En tiedä minkä hintaisia Rangen startit on, mutta siirtomaatuotteeseen kävin hakemassa tehdaskunnostetun startin 130eurolla.

Riippuu toki mikä sieltä on hajonnut.

__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2015, 21:11
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Yksi, minkä voi tehdä ennen pumpun vaihtoa, on mitata polttoainepaineet. Jos ei painetta oo niin sitten on pumpussa ja/tai pumpun ohjauksessa vikaa(tai bensa loppu ). Jos taas painetta löytyy niin sitten vika on jossain muualla.

En tiedä minkä hintaisia Rangen startit on, mutta siirtomaatuotteeseen kävin hakemassa tehdaskunnostetun startin 130eurolla.

Riippuu toki mikä sieltä on hajonnut.
Milläs tavoin noita pensanpaineita olette katsoneet? ihan letku irti tyhjään läpinäkyvää pulloo kiinni ja katsoo tuleeko ainetta?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.10.2015, 22:59
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Milläs tavoin noita pensanpaineita olette katsoneet? ihan letku irti tyhjään läpinäkyvää pulloo kiinni ja katsoo tuleeko ainetta?
3,9:ssä ei riitä että bensaa tulee, vaan sillä täytyy olla noin 3 bar paine. Ruiskusuuttimien yläpäässä pleniumin alla kiertää metallinen putki joka tarjoilee bensaa suuttimille. Tuossa putkenvarressa on venttiili jossa on muovinen korkki, siitä on helppoa mitata paine. Jos mittarisi ei paina venttiilin keskipiikkiä joudut ruuvaamaan venttiilin pois, ( normi renkaan venttiili) jos joudut venttiilin irroittamaan niin tee se vasta muutaman tunnin kuluttua siitä kun Sinulla on ollut virrat päällä, ( mieluiten seuraavana päivänä, jos on tiiviit paikat säilyy paine putkessa yllättävän pitkään) muutoin on bensaa jokapaikassa. Kun olet saanut mittarin kytkettyä, niin käännä virrat päälle jolloin bensapumppu käy hetken ja mittarisi näyttää syntyneen paineen.
Ps. Hätätilassa voit katsoa sen paineen rengaspainemittarilla, silloin ei tarvitse venttiiliäkään ruuvata irti. Siis jos ei parempaa mittaria ole saatavilla.
__________________
T: Harri

Viimeksi muokannut Harriko : 07.10.2015 23:04
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.10.2015, 04:14
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
3,9:ssä ei riitä että bensaa tulee, vaan sillä täytyy olla noin 3 bar paine. Ruiskusuuttimien yläpäässä pleniumin alla kiertää metallinen putki joka tarjoilee bensaa suuttimille. Tuossa putkenvarressa on venttiili jossa on muovinen korkki, siitä on helppoa mitata paine. Jos mittarisi ei paina venttiilin keskipiikkiä joudut ruuvaamaan venttiilin pois, ( normi renkaan venttiili) jos joudut venttiilin irroittamaan niin tee se vasta muutaman tunnin kuluttua siitä kun Sinulla on ollut virrat päällä, ( mieluiten seuraavana päivänä, jos on tiiviit paikat säilyy paine putkessa yllättävän pitkään) muutoin on bensaa jokapaikassa. Kun olet saanut mittarin kytkettyä, niin käännä virrat päälle jolloin bensapumppu käy hetken ja mittarisi näyttää syntyneen paineen.
Ps. Hätätilassa voit katsoa sen paineen rengaspainemittarilla, silloin ei tarvitse venttiiliäkään ruuvata irti. Siis jos ei parempaa mittaria ole saatavilla.
Tuo vinkki onkin hyvä tietää niin ei tarvi putkee ruveta irroittaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.10.2015, 06:54
kingfisher:n Avatar
kingfisher kingfisher ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.08
Sijainti: inkoo
Viestit: 224
Perusasetus

Kuuntele ensiksi käykö se bensa pumppu, jos ei niin tarkista pumpun rele jos sekin kunnossa tarkista pumpulle menevä sähkö, tankin päällä oleva johto on mulla katkeillut jo parikertaa. Jos johdot ok mutta sähköä ei pumpulle tule niin kuljettajan penkin alla on inertiaswits tarkista onko lauennut. Vasta näiden jälkeen lähtisin vaihtelemaan bensapumppua .
Ja mitä tulee tohon starttiin niin riippuu mitä on rikki niin sen korjaus on mahdollista mutta suomalaisesta tarvikeliikkeestä saa uutta hintaan n.100e joten ei oo ihän järjettömän hintanen .Voin kattoa ton tarvike numeron jos on tarvetta.

T:santtu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2015, 07:11
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

3.5 fläpperissä on helppo testata pumpun toiminta, kun ottaa ilman putsarin ja fläpperin välistä kumiputken pois, laittaa virrat päälle, painaa fläpperia auki ja kuuntelee lähteekö pumppu päälle vaiko ei. En tiedä miten pumpun ohjaus on tuossa 3.9:ssä toteutettu.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2015, 20:33
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kingfisher Näytä viesti
Kuuntele ensiksi käykö se bensa pumppu, jos ei niin tarkista pumpun rele jos sekin kunnossa tarkista pumpulle menevä sähkö, tankin päällä oleva johto on mulla katkeillut jo parikertaa. Jos johdot ok mutta sähköä ei pumpulle tule niin kuljettajan penkin alla on inertiaswits tarkista onko lauennut. Vasta näiden jälkeen lähtisin vaihtelemaan bensapumppua .
Ja mitä tulee tohon starttiin niin riippuu mitä on rikki niin sen korjaus on mahdollista mutta suomalaisesta tarvikeliikkeestä saa uutta hintaan n.100e joten ei oo ihän järjettömän hintanen .Voin kattoa ton tarvike numeron jos on tarvetta.

T:santtu
Onkos tämä pumpun releen sijainti apparin penkin alla? vai missähän lie luurailee? ja kuinka sen toimintakunnon voi tarkistaa? uudella ehjällä releelläkö? voisin minä ton tarvikenumeron ottaa myöskin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.10.2015, 12:07
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Onkos tämä pumpun releen sijainti apparin penkin alla? vai missähän lie luurailee? ja kuinka sen toimintakunnon voi tarkistaa? uudella ehjällä releelläkö? voisin minä ton tarvikenumeron ottaa myöskin.
Siellä penkin alla, kuten tuo kolarikatkaisijakin. JOS sitä vielä on.Se inertia/kolari katkaisija on melko hyvin poistettu näistä. Ja jos on, niin poista ja vedä johdot vain yhteen.

Sitte tankin päällä on liitin, josta pumppu saa virtansa, katso myös se.
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. hoojii Chit-Chat 7 28.05.2011 21:46


Sivu luotu: 02:47 (GMT +2).