Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.10.2015, 11:29
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hilux 4x4 tdic Näytä viesti
Elikkä esim. Om605 moottori kun on tehtaalta lähtiessä 150hv niin sen jos hiluxin keulille asettaa ja vaihtaa siihen syöttöpumpun, turbon jne... ja penkittää sitten alemman teholukeman siitä että teho ei kasva liikaa siihen hiluxin 90heppaan nähden niin tämäkö ei ole mahdollista?
Mielestäni tämä ei ole mahdollista. Tästähän on jo nykylain puitteissa väännetty palstalla, ja Trafin kanta on että tehojen laskeminen ei ole mahdollista koska se on vaan huijausyritys jolla yritetään vaihtaa liian tehokasta konetta autoon. Joku katsastaja voi hyväksyä, mutta olettaisin että suurin osa ei.

http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=1uz-fe

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2015, 12:51
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Jokos kukaan laskeskeli meneekö 35" leimalle G-Meseen? Entä J120 Toitskuun?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.10.2015, 15:02
hilux 4x4 tdic hilux 4x4 tdic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.09
Sijainti: salla
Viestit: 79
Perusasetus

http://www.autowiki.fi/index.php/Toyota_Hilux_mk4

Eikö verrokki moottorina vois käyttää esim. 3VZ-E? Ja siihe 20% pääle niin sitähä vois laittaa 180hp moottorin tai jos dieselii vertaa eli tuoho 3.0 td koneeseen niin siihe 20% lisää niin 139hp.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.10.2015, 14:44
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Mielestäni tämä ei ole mahdollista. Tästähän on jo nykylain puitteissa väännetty palstalla, ja Trafin kanta on että tehojen laskeminen ei ole mahdollista koska se on vaan huijausyritys jolla yritetään vaihtaa liian tehokasta konetta autoon. Joku katsastaja voi hyväksyä, mutta olettaisin että suurin osa ei.

http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=1uz-fe
Trafin mielivalta ei lopu ikinä jossei laiteta luuta kurkkuun.

Yleiseurooppalaisen oikeuskäytännön mukaan on syyttömyys olettama.
Trafi on viimeinen jäänne neuvostoliitosta, sekin pitäisi lakkauttaa!

Autoharrastajalle nykyinen tilanne on hankala.
Virkamies koneisto haraa "viimeistä päivää" vastaan asioissa joihin todistettavasti heillä ei ole mitään kompetenssia.
Mukana häärii joukko nuolijoita, "harrastajia" jotka ehkä kokevat kostuvansa tästä. Surullista!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2015, 08:22
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Trafi on viimeinen jäänne neuvostoliitosta, sekin pitäisi lakkauttaa!
No eihän tämä täydellinen laki/määräys/ohje ole, mutta kyllä Trafi on mielestäni yrittänyt tässä asiassa kuunnella harrastajia. Trafin kommenttilkoosteen perusteella poikkeuslupakäytäntöihin ollaan suunnittelemassa muutoksia jollain aikavälillä, jolloin asiallisesti tehdyillä muutoksilla on mahdollisuus tulla hyväksytyksi vaikka ne ylittäisivätkin laissa määritellyt rajat. Tämä voisi olla hyvä kompromissi tiukan säätelyn ja villin lännen väliltä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.10.2015, 08:42
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Kommenttiosiossa sivulla 11 ois vähän vihjettä siitä että tehoa voisi hyväksytysti kuristaa?
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.10.2015, 10:27
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Joo, näköjään. Mikähän olisi luontevin ja hyväksyttävin tapa kuristaa vapaastihengittävää bensamoottoria?

Lainaus:
Tässä kohtaa olisi myös syytä ottaa kantaa vaihdettavan
moottorin kuristamiseen. Onko se sallittua vai
ei? Tällä hetkellä tulee usein kyselyjä tämän tyyppisille
muutoksille.
Lainaus:
Moottorin tehon alentamista ei ole kielletty. Kohdan 2.3 päästövaatimusten pitää toki
täyttyä muutosten jälkeen. Täsmennetään kohtaa 2.1.e muuttamalla teksti "tehoa ilmeisesti
lisääviä muutoksia" muotoon " tehoon ilmeisesti vaikuttavia muutoksia".
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.10.2015, 21:26
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Joo, näköjään. Mikähän olisi luontevin ja hyväksyttävin tapa kuristaa vapaastihengittävää bensamoottoria?
Imukurkun supistin, kuten aikoinaan Rangen V8 sovitettiin tehtaalla Stage 1 Land Roveriin 120 heppasesta 90 heppaseen supistamalla kurkut strömbergien jälkeen.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.10.2015, 01:27
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Se pitäisi olla aika yksiselitteinen fakta että imupuolen kuristaminen rajaa moottorin tehot, ja periaatteessa se on laskettavissa niin tarkkaan ettei edes dynolappuja tarvittaisi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.10.2015, 10:35
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Kommenttiosiossa sivulla 11 ois vähän vihjettä siitä että tehoa voisi hyväksytysti kuristaa?
Ja seuraavilla sivuilla on samasta aiheesta lisää.
Trafin vastaus: "Tehon pienentämisen tarvetta on pidetty tärkeänä muissa lausunnoissa, joten Trafi ei aio kieltää sitä"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.10.2015, 10:50
hilux 4x4 tdic hilux 4x4 tdic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.09
Sijainti: salla
Viestit: 79
Perusasetus

Syöttöpumpun vaihtohan voidaan merkitä merkittäväksi tehoa alentavaksi tekijäksi? Pumppuhan se on dieselissä melko oleellinen tehon tuottaja.

Siitä ei kellään ollut tietoa että voiko malli sarjan tehokkainta moottoria käyttää vertailu kohtana?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.10.2015, 10:27
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
No eihän tämä täydellinen laki/määräys/ohje ole, mutta kyllä Trafi on mielestäni yrittänyt tässä asiassa kuunnella harrastajia. Trafin kommenttilkoosteen perusteella poikkeuslupakäytäntöihin ollaan suunnittelemassa muutoksia jollain aikavälillä, jolloin asiallisesti tehdyillä muutoksilla on mahdollisuus tulla hyväksytyksi vaikka ne ylittäisivätkin laissa määritellyt rajat. Tämä voisi olla hyvä kompromissi tiukan säätelyn ja villin lännen väliltä.
Justiinsa näin! Trafin lakkauttaminen on todellinen kuningasajatus, ehkä joidenkin pitäisi ensin perehtyä asioihin ja sitten vasta avata sanallinen arkku.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.10.2015, 22:07
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
No eihän tämä täydellinen laki/määräys/ohje ole, mutta kyllä Trafi on mielestäni yrittänyt tässä asiassa kuunnella harrastajia. Trafin kommenttilkoosteen perusteella poikkeuslupakäytäntöihin ollaan suunnittelemassa muutoksia jollain aikavälillä, jolloin asiallisesti tehdyillä muutoksilla on mahdollisuus tulla hyväksytyksi vaikka ne ylittäisivätkin laissa määritellyt rajat. Tämä voisi olla hyvä kompromissi tiukan säätelyn ja villin lännen väliltä.
Kyllä tuosta kommenttikoosteen pituudestakin jo näkee, että ovat tosissaan yrittäneet saada pykäliä järkeväksi ja vastaavat älyttömyyden puolelle meneviin ehdotuksiin kuitenkin asiallisesti, eivätkä sivuuta niitä. Yksittäisten harrastajien järkeviin huomautuksiin on reagoitu muutoksilla, kun nekin olisi voinut jättää vanhaan tyyliin huomiotta.

On tämä uusi versio vanhaa parempi monessakin suhteessa, vaikka aina löytyy joku rutisija, mutta niitä varten on sitten ne seuraavat lakipykälien muutosversiot. Katsastuksen ohjeillahan näitä vielä hierotaan kohdalleen ja onhan tuolla kommenteissakin sanottu, että niiden avulla sitten tehdään seuraavan version säätöä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.10.2015, 16:50
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 224
Perusasetus

Sanokaapas sovelletaanko renkaissa 51 vai 77mm sääntöä kun rekisteröintitodistuksessa lukee:

Ajoneuvoluokka: M1/Henkilöauto
Ajoneuvoryhmä: Maastohenkilöauto

Onko tuo M1g vai ei?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.10.2015, 18:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suzs205 Näytä viesti
Sanokaapas sovelletaanko renkaissa 51 vai 77mm sääntöä kun rekisteröintitodistuksessa lukee:

Ajoneuvoluokka: M1/Henkilöauto
Ajoneuvoryhmä: Maastohenkilöauto

Onko tuo M1g vai ei?
G-kirjain tuli 90-luvun alussa käyttöön, eli sitä vanhemmista ei löydy jos ei oo kukaan näplännyt tietoja jossain välissä.

G siihen kuuluis, pitäis lisätä muutoskatsastuksen yhteydessä, eli 77 mm saa kasvattaa gummien halkaisijaa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.10.2015, 18:44
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 224
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
G-kirjain tuli 90-luvun alussa käyttöön, eli sitä vanhemmista ei löydy jos ei oo kukaan näplännyt tietoja jossain välissä.

G siihen kuuluis, pitäis lisätä muutoskatsastuksen yhteydessä, eli 77 mm saa kasvattaa gummien halkaisijaa.
Mutta kun on -98 samurai. rekkari CCM-406
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
LJ 70 rengasmuutoksen paperit PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2008 06:49
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 13:19 (GMT +2).