Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.09.2015, 22:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

^- juu, toki halkaisijan max. muutos ilman erikoislupaa on tuo 77mm/ 10%. Yleensähän isommat renkaat on pitänyt tähänkin asti muutoskatsastaa niiden leveyden takia, ja ainakin tuon Trafin lirpakkeen mukaan sama on nytkin. Jos korkeus pysyy tuon 77mm/10% säännön sisällä ja leveys ei kasva yli 30mm niin ei tarvitse muutoskatsastaa.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2015, 09:04
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

Eli siis torstaista lähtien voi muutoskatsastaa BJ75 alle 35"? Ja sama koskee vissiin BJ40/42? Vertailurenkaana 7.50R16
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2015, 16:27
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 224
Perusasetus

Susukiin saa siis 255/75R15 alle?

195/15 = 690 +77 = 767
ja
255/75R15 = 763

Esim tuollaiset: http://www.ziarelli.com/schedaprodot...jpg&idlingua=1

Viimeksi muokannut suzs205 : 29.09.2015 16:32
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2015, 17:14
Kelju.K:n Avatar
Kelju.K Kelju.K ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.02.03
Sijainti: Uusikaupunki
Viestit: 208
Perusasetus

Kylläpä koettelee....
Ajokin suurin rengas 225/70 15 ja 31" MILLIN liian suuri... Voihan vehje.
__________________
Jos tarvitset auttavaa kättä -Etsi hihastasi-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2015, 17:46
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

No joo ei tämänyt menny ihan odotetusti...
Mutta tuo akselistos muutos? Onko jäykkä akselointi täten mahdollista risukeulasiin???
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.09.2015, 20:31
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
No joo ei tämänyt menny ihan odotetusti...
Mutta tuo akselistos muutos? Onko jäykkä akselointi täten mahdollista risukeulasiin???
Toivottavasti lopulta tulkinta kääntyisi offareiden puolelle...
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.09.2015, 20:56
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Huvikseen laskin että esim. K5 Blazeriin ei saa vieläkään 33" renkaita katsastettuu vakio koko on 235/75-15 jää 4mm vajaaksi
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.10.2015, 10:48
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
No joo ei tämänyt menny ihan odotetusti...
Mutta tuo akselistos muutos? Onko jäykkä akselointi täten mahdollista risukeulasiin???
3.2. Akselistomuutokset
Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien
soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää
selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama
lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti
soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan
valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden
kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

Vähän voi olla vaikea
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.10.2015, 11:00
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/...en_muuttaminen

Tuolla perustelumuistiossa maininta, että tehon mittauksessa moottorin teho voi laskea alkuperäisestä.
Eli ainoat rajoittavat tekijät moottorin vaihdolle paino ja iskutilavuus? Sweet...
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.10.2015, 11:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PT Näytä viesti
3.2. Akselistomuutokset
Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien
soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää
selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama
lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti
soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan
valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden
kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

Vähän voi olla vaikea
Tiukan tulkinnan mukaan tämä siis tarkoittaisi, ettet edes voisi asentaa toisesta automerkistä vastaavaa (tai vahvempaa) akselia alkuperäisen tilalle.

No, toivottavasti tässä mennään kuten ennenkin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.10.2015, 12:10
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PT Näytä viesti
3.2. Akselistomuutokset
Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien
soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää
selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama
lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti
soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan
valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden
kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

Vähän voi olla vaikea
No, tämän vaikeaan tulkittavuuteen vedoten voi sekä blokata muutokset, että esittää niitä hyväksyttäviksi.

Tulee heti mieleen tuo mun risukeula-Chevy..
Siihen kun löytyy valmiita settejä IFS->SAS. Mitenkähän mahtavat niihin suhtautua? Ovat valmistajan kyseiseen automalliin tarkoittamia ja yleisessä liikenteessä käytettäviksi suunniteltuja.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.10.2015, 16:24
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PT Näytä viesti
3.2. Akselistomuutokset
Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien
soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää
selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama
lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti
soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan
valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden
kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

Vähän voi olla vaikea
Täähän on vaikea rasti. ja sama tuo ulosjouston määrän rajoittaminen. jos näissä mennään tosiaan tällä linjalla niin jos BJ rojektia ei saa kilpiin niin vähän vituttaa kun nähny turhaa vaivaa aiva tolkuttomasti ja kun en kerran kilvettömällä romulla mitää tee nii sitte se pitää myydä kilvettömänä romuna pilkkahintaan.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
LJ 70 rengasmuutoksen paperit PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2008 06:49
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 03:27 (GMT +2).