Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.09.2015, 23:31
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Tiiviste.


Tuollasenhan leikkaa itse kun käyt ostamassa tiiviste levyä tarvikeliikkeestä tai Biltema, Motonet yms.
t. Ismo Ämmä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimon Näytä viesti
Kyllä, V8 5.L

Tässä kuvassa näkyy, numero 6 (jos oikein tulkitsin)



OEM nro: 53010000

Repsikan puolella, pakosarjan lämpösuojan alla, lähellä takimmaista pakosarjan kiinnityspulttia.

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2015, 10:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

5.9:n imusarjaa irrottaessa (plenumin fiksaus) vain neljä pulttia katkesi.. eli siis ne tavallisimmat pultit katkeamaan on imusarjan etummaiset ja taaimmaiset nurkat - mulla meni sitten kaikki neljä

Noh, pääseepähän taas koittamaan mutterin hitsausta lyhyen pultinjämän päähän ahtaassa välissä (ZJ:ssä ei todellakaan ole liikaa tilaa takanurkkien kohdalla). Etupää toivottavasti menee helposti.


Muuten oli aika simppeli homma tuo irroitus, ei siinä mennyt kuin reilu kolme tuntia varsinaista työaikaa. Isoimmat ongelmat oli kun piti nuo neljä katkennutta pulttia ensin porata vähän lyhyemmäksi että sai imusarjan irti, toinen oli bensakiskon pikaliittimen irrotus ilman varsinaista työkalua


Plenumi ei vielä vuotanut pahasti, mutta tiiviste ei ollut ihan kunnossa myöskään. Juuri sopiva hetki korjata. Taidan samalla vähän modata tuota originaalia "keggeriä", ainakin se imusarjan sisältä puoliksi jakava levy pois ja vähän lyhentää imukanavia. Tiedä sitten onko siitä juuri muuta kuin persdynossa hyötyä, mutta väittävät ainakin virtaustestien mukaan että 5-10% parannus alkuperäiseen on aika lähellä


Jos joskus innostuu, niin sitten joku huomattavasti paremmin virtaava imusarja + Edelbrockin alumiinikannet..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.09.2015, 10:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

..niin ja katotaan nyt millainen katastrofi noitten pulttien poistosta vielä tulee. Mutta eihän tässä mikään kiire ole, lauantaiaamuksi vasta pitää olla auto kunnossa ja huomennakin on työpäivä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.10.2015, 13:28
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Engine Cooling Fan


Löysin "irtonaisen" piuhan 96 V8 ZJ/ZG:stä, euro-malli:



Sijainti sopii tähän 97 ZG:n tietoon



Ja värit LG/RD & OR sopii 5.9:n "max cooling package" ohjaukseen: F143 60A fused+ ja F99 fused+ (ignition switch output).

Osaako joku kertoa, mistä on kyse? Sinänsä olisi tosi näppärää, tosta voi napata esim valojen releelle ohjausvirran..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.10.2015, 14:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Ja värit LG/RD & OR sopii 5.9:n "max cooling package" ohjaukseen: F143 60A fused+ ja F99 fused+ (ignition switch output).

Osaako joku kertoa, mistä on kyse? Sinänsä olisi tosi näppärää, tosta voi napata esim valojen releelle ohjausvirran..
Liitin ja piuhojen väri näyttäisi täsmäävän tosiaan 5.9:n sähköflektin syöttöliittimeen. Piuhaa pitkin tulee siis virta muutaman eri releen kautta kaksinopeuksiselle sähköflektille. Liittimen sijaintikin täsmää hyvin siihen, missä se sijaitsee 5.9:ssä.

Onko piuhat myös kytketty PDC:hen, ja vain sulake puuttuu?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.10.2015, 16:09
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Sinänsä olisi tosi näppärää, tosta voi napata esim valojen releelle ohjausvirran..
Jaa mitä kuumempi kone sen enempi syttyy keulalle valoja?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.10.2015, 16:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Jaa mitä kuumempi kone sen enempi syttyy keulalle valoja?
Millä perusteella? Tuo kuvan sähköflektin liitin on 60A sulakkeen kautta tuleva suora +12V syöttö akulta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.10.2015, 16:44
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Millä perusteella? Tuo kuvan sähköflektin liitin on 60A sulakkeen kautta tuleva suora +12V syöttö akulta.
Ohjausvirrasta oli kyse. Ohjausvirta on se "hituvirta" jolla relettä ohjataan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.10.2015, 17:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Ohjausvirrasta oli kyse. Ohjausvirta on se "hituvirta" jolla relettä ohjataan.
En minä mistään ohjausvirrasta puhunut, vaan kerroin tuossa yllä mitä tuon liittimen kautta tulee. Ja ainakin 5.9:ssä noiden piuhojen läpi tulee syöttövirta akulta, siitä releille ja edelleen flektin hitaalle/ nopealle puolelle.

Ohjausvirta tulee ihan muuta reittiä, eikä sillä kyllä valoja tosiaan käytettäisi


Sitä en tiedä onko pykälää vanhemman ZJ:n johtosarjassa kyseinen liitin sama kuin '98 5.9:ssä, mutta värit, sijainti ja kuvaus täsmää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.10.2015, 21:38
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Ja värit LG/RD & OR sopii 5.9:n "max cooling package" ohjaukseen: F143 60A fused+ ja F99 fused+ (ignition switch output).
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Jaa mitä kuumempi kone sen enempi syttyy keulalle valoja?
Vaaleanvihreä punaisella raidalla = jännitteellinen aina PDC:n sulakkeelta 18 (60A) mutta piuha on vain n 20 gauge paksu. Oranssi = jännitteellinen kun virta-avain on asennoissa start ja run.

Koneen kuumuus ei taida vaikuttaa, kun ei tässä ole niitä lämpöantureita vesiletkuissa eikä flektin ohjauksen releitäkään mitkä varmaan tähän voisi kytkeä?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
En minä mistään ohjausvirrasta puhunut, vaan kerroin tuossa yllä mitä tuon liittimen kautta tulee. Ja ainakin 5.9:ssä noiden piuhojen läpi tulee syöttövirta akulta, siitä releille ja edelleen flektin hitaalle/ nopealle puolelle.

Ohjausvirta tulee ihan muuta reittiä, eikä sillä kyllä valoja tosiaan käytettäisi


Sitä en tiedä onko pykälää vanhemman ZJ:n johtosarjassa kyseinen liitin sama kuin '98 5.9:ssä, mutta värit, sijainti ja kuvaus täsmää.
Tutkitaan asiaa. Kiitti Timo vahvistuksesta.

Toinen vaihtoehto saada virta-päällä ohjauksen konehuoneeseen on aktiivihiilipöntön venttiilin liittimen oranssi piuha.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.10.2015, 18:44
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
En minä mistään ohjausvirrasta puhunut
En ole niin väittänytkään, koska en sinun viestiäsi edes lainannut.
Lue viesti #745 uudelleen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.10.2015, 09:32
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Aurinkoanturi


Toinen sähkökysymys - onko täällä tietoa tai kokemusta, millaista jännitettä tuon pitäisi antaa jotta auto headlamps toimii? Tai oikeastaan, millä jännitteellä BCM kytkee valot päälle? Kyse vasemmalla puolen kojelautaa olevasta anturista, samassa on VTSS:n vilkkuva punainen ledi. Liitin on C242, pinni 3 L109 20 WT UL SENSOR DRIVER (SENSOR GROUND) ja pinni 4 L110 20 OR/BK UL SENSOR SIGNAL.

Omien mittausten mukaan piuha irti BCM:ltä tulee n +3.75V. Piuha kiinni
* +3.75V pimeässä
* varjossa +3..3.5V
* aamulla +2..3V
* keskipäivällä suorassa auringonvalossa -0.4V
* lampulla vierestä näyttäen -0.1..-0.3V

Jotenkin kuvittelin että +5V anturi antaisi lukemia välillä +0..5V ?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.10.2015, 18:03
Jouske Jouske ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 14
Perusasetus

NP 231 ZJ:n?


Mitenkä iso töinen olisi tuon NP231 sovittaminen ZJ:n?
Meinasin vaan että tuon visko vikasen tilalle vaihtaisi tuon tallissa lojuvan 231:n joka on lähtöisin YJ:n 4.0 H.O:sta.

Niin ZJ on siis 5.2 ja automaatti vm. 1997.

Toisaalta jos jollakulla "ylimääräisenä" ehjä (uusi) visko niin kiinnostaa...

Tietäisikö joku kertoa minkä valmistajan / myyjän viskokytkin olisi järkevä valinta?
Tuntuu olevan niin monenlaista tarjolla...

YT

JousKe
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.10.2015, 18:28
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

Satun tykkäämään siitä, millainen ajettava tuo ZJ on vakiolla NP249 jakiksella. Siksipä tiedustelisin, että osaako joku sanoa, että onnistuuko uudemman mallin NP249 vaihtaminen vanhan tilalle? Vuosimallin -96 tienoilla taisi muuttua semmoiseksi, että lukittuu oikeasti tai oikeammin 4lo asennossa. Kerran tosin tullut vasta vastaan tilanne, jossa pito on ollut niin huono, ettei etufillarit pyöri lainkaan. Silloin oltiinkin huolella jumissa mutakuopassa.
Vastahan tuo vanha on edellisen omistajan toimesta rempattu, mutta voisi alkaa uutta jo haeskelemaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 19:04 (GMT +2).