Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.09.2015, 18:59
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Letkun kurttuun meneminen ko. kohdassa ei johdu ahtimesta, jos se edes vähän pyörii ja on kaukaisesti sopivan kokoinen moottorin nähden.
Vaikuttaa tukokselta ennen kurttuun menevää kohtaa

Edit: Oletuksena tietty se että se on oikeaa ahtoletkua eikä mummon vanhasta imurista.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kumpula Näytä viesti
sehän korjaa kaiken jo kun mainitsee sanan insinööri tilanteessa kuin tilanteessa.

Oikiaakin asiaa, se turbon siipi systeemi on kulunut, voiko sitä vaihtaa onnistuneesti itse.? Vetää sen välijäähyttimeltä lähtevän letkun lommolle, kun ei puhalla tarpeeksi. Vai mitä pitäisi tai kannattaisi tehdä.? Tänään olis tarkoitus vaihtaa se letku johonki putkeen, ettei pääse painumaan kasaan. Lisäksi vetokoukku pitäs irrotella..

__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.09.2015, 12:37
kumpula kumpula ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.14
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Letkun kurttuun meneminen ko. kohdassa ei johdu ahtimesta, jos se edes vähän pyörii ja on kaukaisesti sopivan kokoinen moottorin nähden.
Vaikuttaa tukokselta ennen kurttuun menevää kohtaa

Edit: Oletuksena tietty se että se on oikeaa ahtoletkua eikä mummon vanhasta imurista.
Hmm. Mie kyllä putsailin letkut ja välijäähyttimen. Ja minun järkeni mukaan oikiaa letkua on kun muissakin autoissa samaa samassa paikassa. Ja kyllä se ainakin sen vähän pyörii. Joku tässä mättää. Toki ne imusiivet on sama joka tapauksessa vaihtaa, pittää sitte kattoa mikä vaikutus puhallustehoon..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.09.2015, 13:08
kumpula kumpula ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.14
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 93
Perusasetus

Eilen yöllä mietin pienissä päissäni herkkää turboa ja koin älynväläyksen. Tajusin, että niinkin yksinkertaisella keinolla selvitän ongelman sijaintia, että kokeilen puhallustehoa ennen ja jälkeen välijäähyttimen! Aikaisemmin kokeiltiin vain jälkeen. Aamusella tuossa taas irrotin jäähyttimen jälkeisen letkun ja totesin että heikosti puhaltaa. Sitten irrotin jäähyttimelle tulevan putkikötöstyksen ja kaasuttelin, niin minusta puhalsi huomattavasti tehokkaammin. Tai sitten mielikuvittelin asian olevan niin, että ei tulisi kallista osanostoa. Joka tapauksessa uskottelen itselleni vian olevan muualla kuin turbossa. Jäähytin edelleen joko tukossa tai särki tai tulo putkikötöstys vuotaa. Miksi tuotakaan ei voinut heti tajuta

Ajatustani tukee, että vertasin suht vasta huolletun turbon siipiä omiini ja mielestäni olivat jopa paremmassa kunnossa omassani. No nyt odotellaan, että joku fiksumpi tulis todistamaan mielikuvitukseni joko todeksi tai epätodeksi.

Odotellessani hoitelin ramppikuumetta. Aloitin ehjäämään toiselta laidalta katkenneen ajorampin.Pultti ja mutteri kaupassa käynti ja sekin alkas olemaan valmis.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.09.2015, 16:46
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Voisko se välijäähy vuotaa. Ohita se putkella ja testaa auttaako kulkemiseen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.09.2015, 17:23
kumpula kumpula ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.14
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 93
Perusasetus

Kyllä se silti turbossa on vika. Verrattiin terveeseen turboon ja olihan siinä eroa. Nyt on yhtä pirullista mutteria vaille turbo irti, piti kesken kaiken tulla sisähommiin.. mutta huomenna jatketaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2015, 08:29
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kumpula Näytä viesti
Kyllä se silti turbossa on vika. Verrattiin terveeseen turboon ja olihan siinä eroa. Nyt on yhtä pirullista mutteria vaille turbo irti, piti kesken kaiken tulla sisähommiin.. mutta huomenna jatketaan.
Pistähän siitä turbon purkamisesta kuvia
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.09.2015, 14:32
kumpula kumpula ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.14
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 93
Perusasetus



Joo, eli melkeen irti, kireimmät mutterit on aina hankalimmassa paikassa. Oli kulemma helpoin irrottaa pakosarjan kans..



Siinäpä se sitten irti oliki..



Onhan nuissa rosoa nuissa siivissä, mutta ei kuiten isompia paloja puutu. Voiko nuo rosot aiheuttaa selkeästi imun puutetta ja siten puhallustehon puutetta?



Löyty se mallilätkäki kaiken öljyn seasta. Oli löysällä se moottorille menevä voiteluputki, sieltä valunu hiukka.



Vaihoin joutessani tuon aiemmin näkyvän letkukötöstyksen lyhempään. Onko ajatuksia miksi tuommonen sulkija ollut välissä? Ja aivan turha hommahan tuo tieten oli jos koko roska menee vaihtoon.

Ja nyt homma on jäissä, kun kolme neljästä pultista katkesi ja neljäs on niin pehmiä ettei aukia.. ja tällähetkellä melua ei tässä pihapiirissä saa aiheuttaa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lapin Puukko Ex_inkkari Chit-Chat 1 09.04.2013 09:11
Kuvia Lapin reissulta J-T Chit-Chat 2 15.08.2006 14:09
O: Lapin Kansa 17.7. Paavo O/M/V Muut 8 20.07.2005 09:37
Lapin nelivedon sivut! Wago-78 Linkit 8 29.06.2004 21:00
Lapin Kulta vs Koff mika Oluet 0 24.01.2002 20:30


Sivu luotu: 22:15 (GMT +2).