![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
sama koskee bensatankin korkkia.Olenko minä nyt kettumallinen jeep- mies? ![]() P.S. Itselläni pitänyt sen pöntön toiminnassa, kun ei siitä toisaalta mitään haittaakaan ole. Siellä se nätisti pötköttää ilmanputsarikotelon vieressä, mukava paikka kait ollut kun jo neljättä vuotta siinä majailee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Timo, sie oot
koska se ei voi korvata tankin normaalia huohotusta, oli jenkki, kiina, tai euromalli, siellä on aina reikä sisällepäin (täyttökorkki). ZJ grandin ecu on tasan niin dami, ettei tuollanen letkusysteemi sytytä mitään, hyvä jos se osaa hoitaa seokset ja kipinän koneelle järjestelmä ei tee mitään muuta kun huljaa alipaineella (raittiilla ilmalla) tankin tyhjää ilmatilaa ja aktiivihiilen läpi vetää ne "huurut" imusarjaan. systeemissä voi olla, tai mie näen autoinssin ajatuksen miksi noin on tehty, siinä on tavallaan valittu kahesta pahasta pienin, mutta ite näen, että suljettu tankin rakenne on parempi kun "tuulettaa" tilaa jatkuvasti, esmes just mettäkäytössä, missä auto käy paljon tyhjää ja l-tilat nousee alustassakin helvetin korkeiksi, en nää mitään järkee kuletella bensaa kaasumaisessa muodossa (muoviletkussa) auton alta, kuten tuo linja on fiksuna vedetty.. muutenkin omassa menossa turvatankkiin jne järkeistämiseen tuon pa puolen kanssa, mut niistä sit enempi, ettei mäne täysin offtopiciksi ![]() enivei, valkkaat kumman lähestymisen tahansa, niin tee se kunnolla, eli kiinnitä pönttö ja letkut hyvin jos päädyt siirtämään sen. jos taas poistat, niin tulppaa reijät kunnolla, ettet tosiaan tee tankkiin ylimäärästä reikää ja imusarjaan yhtä ilmareikää lisää, joka voi sotkee moottorin toiminnan.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Viimeksi muokannut PunisherFIN : 21.09.2015 20:17 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Jenkkimalleissa syttyy vikavalo, ainakin OBDII- versioissa. Tankin korvausilman saanti toki täytyy olla korkin läpi (tai muuta kautta) aina, muuten tulisi äkkiä pienitilavuuksinen tankki
![]() En edes tiedä kuinka aktiivinen näitten euromallien kaasujen keräys- ja polttosysteemi on, mutta vikavaloa ei sytytä vaikka tulppaisi letkut ja irrottaa sähköliittimen. Minulla oli jonkun hetken moisella systeemillä, eikä mitään ongelmaa ollut.. mitä nyt pääsi bensahuurut suoraan ilmakehään sen sijaan, että ne olisi poltettu moottorissa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
ei ne sieltä pääse mihinkään jos se korkki on ehjä, sehän hengittää ainoostaan yhteen suuntaan, tai jos molemmat suunnat niin ulos TODELLA rauhallisesti
en sitten tiedä et onko näitä useemmalla korkilla, miulla on ainakin molemmat samanlaisella japsimallin korkilla, jossa on pelkkä sisäänpäin suunta ja sit se kivasti nalkkaa viel et kun avaa korkin ni "haukkaa happee" avatessa.. meinaan samaa korkkia oon nähny ainakin viidessä eri nissanissa mitä miulla on ollu, vuosimallit läpileikkauksena 88-05, et lie sama osatoimittaja jeepillä ja Nismon vehkeillä ![]() on muuten joskus käyny jaappanilaisessa et se huohotus menee tukkoon.. on peltitankkiki kohtuu läjässä jo ennen ku auto pysähtyy :P
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lähinnä meinasin, että pääsee suoraan ilmakehään sieltä huohotusputken kautta.. tulppasin vain sen kanisterilta imevän letkun, tankilta tuleva letku roikkui avonaisena siellä jossain keulan tietämillä. Otin riskin että josko vaikka amerikan ihme tussahtaisi bensahöyryistä
![]() Korkkia avatessa joskus tosiaan tulee imuääniä, mutta aikalailla harvoin -> hyohotus toiminee oikein. Ulospäinhän korkki ei tietenkään saisi päästää kaasuja eikä varsinkaan nesteitä, jos on auto vaikkapa ylösalaisin.. käsittääkseni tankissa on huohotusletkuillekin takaiskuventtiilit, kuten korkissa. Ainakin omassa '90 mallin XJ:ssä aineet pysyi siellä missä pitikin, kun auto pötkötti hetken katollaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
ootapa nytten, eihän tästä oo kun 1,5kk kun sitä senderi sankkoa tuli tutkittua ihan tuelta ja ei siinä taida olla takaiskuja, eikä sen paremmin siinä täyttöputkeenkaan tulevassa, ainakaan -93 grandissä. miusta pikku cheron tankki on kans yhtä yksinkertanen, et se huohottaa siitä korkin kautta mitä huohottaa. pl tietty molemmis tuo kaasuvirtaushommeli, mutta niinkun perusmallinen sikäli mitä noissa kaukoidänki tuotteis.
oha miulla ny sattuneesta syystä sekä XJ:n tankki, että grandin senderi irti, XJ:seen oli joku homo tehny myyntisepityksen ja laittanu mäntysuopaa pohjapanssarin ja tankin väliin, vesisateella leimakonttorilla käynnin jälkeen 3pvää ja 50l bensaa valu pihalle.. hyvä ettei palanu kun hitsailin lattioita prkl. menee OT:ksi mut miun mielestä tuollasten kötöstyksen tekijät pitäs ampua, koska tollasen paskan takia ihmisiä vammautuu just esmes autoremppojen yhteydessä jnejne.. et voi millään tietää et joku tankki on just kikkailtu "tiiviiksi" tuollai paksun massakerroksen alta ja sit yhtäkkiä siulla on auki sata litraa bensaa hallissa ja helvetti valloillaan.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Eilen juuri siirtelin pöntön konehuoneen puolelle. Uskaltaako sen poistaa -93 4.0 vehkeestä? Tässähän siihen ei mene edes minkään sortin piuhaa, letkut vain (tankilta, imusarjaan, putsariin). Mites -94 5.2 kanssa, voiko poistaa huoletta?
Mikäli voi poistaa, niin lettkuille tulppaus vai y-haara pöntön tilalle? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Ei mihinkään niistä pöntöistä mene kuin letkut. Itse ventiilisysteemi ja sen ohjaus on ainakin uudemmissa kuskin puolella lokarissa, ilmanputsarikotelon vieressä.
Ota pönttö pois, tulppaa letkut ja katso mitä käy. Jos kaikki toimii kuten pitää niin mikäs siinä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
miullahan tuo on aito -93 kutonen ja ei tapahtunu mitään mullistavaa kun sen pöntön heivas mäkeen. samoten tuo samanen keksintö ei ymmärrä ilmanputsarin ja/tai sen huohotusletkujen jne uudelleenasemoinneista ja/tai katkomisista ja tulppailuistakaan mitään. edelleenkin oon sitä mieltä et grandeissä on viellä niin dami ecu, ettei siellä kovin paljon dataa liiku
![]() nyt kun tästä ecusta on enempikin puhetta, niin onko kellään varmaa dataa mihin asti tuossa polttoainekartat venyy? ymmärtääkö boksi by default esimerkiksi ylipaineen imusarjassa? samaan liittyen onko kukaan selvittänyt mitkä nuo suuttimet esim kutosessa on? merkki/malli ja saako niihin korvaavia "parempia"(parempi kärkisiä), tai isompi tuottosia (halvalla) mistään, voisiko olla peräti, että ne käy jostain euroautosta joka on hyvin yleinen? samoten miten on jeepin ecun uudelleenohjeilmointi, voiko muistipiiriä vaihtaa, tai onko noissa peräti uudelleenohjelmoitava, millä ohjelmalla? miulla on ny pohjatietojen haku yhtä juttua varten ja tähän oisi kiva saada hiukan apuja
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Sekä kuutos- että kasikoneen suuttimista löytyy paljonkin tietoa netistä kun vain etsii. Suuttimet on aika yleisiä ainkain eBaystä hommattuna, mutta muistini mukaan Boschilta löytyy sopivia nelireikäisiä alkuperäisten yksireikäisten sijaan missä on sama tuotto - ja toki myös suurempituottoisia. Suoraan lonkalta en todellakaan muista, mutta pitää koittaa muistaa kaivaa tietoja.. Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
joo mie tän jälkeen kaivelin hiukan ja näyttää saavan korvaavaa modernimpaa suutinta vaikka ebaystä reman malleina. tiedä sitten miten hyvin kunnostettuja nuo on, mutta ryskyn neon 2l suuttimet oli jo 4 reikäset ja paljon sillä tuunanneet jeeppien heijaavaa tyhjäkäyntiä ja lukemattomat nettifoorumit väitti, että vastaisi paremmin kaasuun (kiva ominaisuus offarille ja täytyypä kokeilla)
itellä tuo painehomma ei koske niinkään ZJeeppiä, enempi pikku cherokeeta, mutta sama pannu näissä kuitenkin lähtökohtasesti, eli hiukan ois mielenkiintoa moisen ahtamiseen ja se ite softaus ei tuota todennäkösesti ongelmaa, koska naapurissa toimii viripaja joka uudelleenohjelmoi eri merkkejä, mutta ajan/rahan säästöksi ja homman helpottamiseksi olisi hyvä jos itsekin ymmärtäisi mitä autoon tehdään, samoten kun kaveripiirissä on kolme kaveria, jotka on softanneet megasquirt systeemeitä ihan itse, niin low cost projektina voisi tutustua itsekin karttojen muokkaamiseen, koska neuvoja saa lähipiiristäkin oishan se aika rouhee kutoskoneisesta jeepistä ottaa ulos vaikka 300hp sopivilla väännöillä, siirtyisi paska hiukan eri malliin kun nyt, vaikkei nää kovin laiskoja autoiksi olekaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |