Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.09.2015, 20:05
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sähköarska Näytä viesti
oikosulkuhan sulla siellä on, vika on luultavasti vasemmassa etulyhdyssä jos takalyhdyn jo vaihdoit. Voi olla myös vilkkukatkaisijassa tai johdoissa. Tekisin niin että laittaisin vilkkureleen tilalle ison 24.v polttimon onko muuten kaksi vai kolme napainen??Ja sitten kääntelisin katkaisijaa ja kun polttimo syttyy kirkkaana palamaan on vika päällä. Silloin kun polttimo palaa himmeästi vika häipyy.. Kun saat palamaan polttimon kirkkaasti irroita esim siitä etulyhdystä johdot jos valo himmenee löysit vian. Vika on silloin etulyhdyssä. Näin irroittelenalla johtoja voit päätellä missä vika on. Höö ymmärtikö tuosta mitään..

Ymmärti hyvinkin! Mutta entäpä tuo napaisuus? Vilkkureleessä on; E L ja B
E=Earth
L=Load
B=battery.

sen polttimon mää osaan kyllä laittaa siihen, ja maat maihin mutta laitetaanko saamaan plussaa B vai L navasta?


Huomennahan tota voisi kokeilla. Kiitos vinkistä!

__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.09.2015, 20:17
Miikka4x4 Miikka4x4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.07.07
Sijainti: Ristijärvi, Finland.
Viestit: 23
Perusasetus

Polttimo B:n ja L:n väliin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.09.2015, 20:28
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miikka4x4 Näytä viesti
Polttimo B:n ja L:n väliin
Kiitos. Vieläkun jostain saisi ehjän releen, minkä laittaa kunhan vika korjattu..
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.09.2015, 21:38
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Nopea kokeilu ei tuottanut tulosta, lamppu ei syty millään johtokytkennällä?
Jo kolme ihmistä neuvonut tätä, eli jollain se on ainaki onnistunu. Mitä teen väärin? Virrat ja valot päällä, releen tilalla poltin. Vilkkua painaessa tapahdu ei mitään
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2015, 11:13
Miikka4x4 Miikka4x4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.07.07
Sijainti: Ristijärvi, Finland.
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
Nopea kokeilu ei tuottanut tulosta, lamppu ei syty millään johtokytkennällä?
Jo kolme ihmistä neuvonut tätä, eli jollain se on ainaki onnistunu. Mitä teen väärin? Virrat ja valot päällä, releen tilalla poltin. Vilkkua painaessa tapahdu ei mitään
Oikeastaan se polttimo kannattaa laittaa sulakkeen tilalle. Ja ehjä rele. Polttimo rajoittaa virran ettei mikään pala. Ja 21w polttimo tai jopa isompi.

Raskaankaluston valovikoja ehtiessä käytän H7:kaa niin saa vähän reippaammin menemään virtaa läpi ja esim ehjät ledilamput jaksaa jotenkin kiilua..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.09.2015, 11:44
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Vika on paikallistettu, kiitos avuista!

Eli ostin ihan basic 24v H4(70w) lampun, ja johdot napoihin niin lamppu syttyi kun vilkun laitto oikealle. Paloi himmeästi, mutta huomasi selvästi. Oikeanpuolen etu ja takavilkku paloi samanaikaisesti, (oikea puoli toimi alunperin)
Vilkku vasemmalle niin olis heikompi kaveri sokaistunu

Johtosarjoja, liittimiä nypläillen, vikaa ei löytyny. Vilkku oli tällöin käännetty vasemmalle. Otin mittariston irti, ja samalla kun irrotin mittariston niin vasemman puolen vilkut syttyi palamaan, ja releen tilalla ollut lamppu himmeni!

Eli vika siis mittaristossa. muuten toki hyvä mutta vilkun merkkivalolle menevä lampun kanta / kupariset johtimet on aika pahan näköset. Tuosta tinamällistä päätellen joku seppä on tätä kokeillu viksata...
Vaihdoin varmuudeksi toisen lampun ja kokeilin toimintaa, ei vaikutusta.



Saiskohan tonne mittaristoon asennettua jonkun merkkivalon(vihreä), jolle ottaisi mittariston takaa virran? Ajaisi vilkun merkkivaloa, joka on mittaristosta pimeenä. Oikealle puolelle tekisi saman homman?
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.09.2015, 12:05
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

No mites se rele? onko se kaksi vai kolme napainen?

Laitahan vielä kuva siitäkin ja kytkennästä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.09.2015, 22:49
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Perusasetus

Yleensä vilkkureleeseen ei tule maata .. Varsinkaan jos ei ole elektroninen, B voisi olla Battery ja jos laitat polttimon väliin voit kokeilla silloin ei hajoo mitään. luultavasti toinen noista menee vilkku katkaisijalle ja toinen vilkun merkkivalolle. Kun kytket polttimon ja koetaulun vilkun merkkivalo syttyy on se sitten se toinen. Kun olet kytkenyt polttimon koita ensin oikalle joka taisi olla se ehjä puoli silloin vilkkujen pitäisi palaa himmeesti ja samoin tuon kytkemäsi polttimon ja kun kytket vilkun vasemmalle pitäisi polttimon releen kannassa palaa kirkkaasti. Sitten vaan johtoja irti kunnes saat polttimon sammumaan/ himmenemään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.09.2015, 22:53
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Perusasetus

Oho tää päivitty näköjään aika hitaasti. Olisko nyt palanut sulake ?? Johonkin releen nastaan täytyy tulla virta kun virta on päällä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.09.2015, 23:03
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Ainakin 42:sessa se vilkun rele tulee vaan sinne katkaisijalle menevän johdon väliin. Eli laita lamppu jommallekummalle puolelle sitä relettä sarjaan sen systeemin kanssa. Ja sulake lienee helpompi halvempi vaihtaa kuin rele eli pienennä sitä samalla. Ja jos on tarvike rele niin se ei tarvi kuin kaksi nastaa ja jos sen kytkee kolmella nastalla väärin niin silloin menee plussa maihin sen releen kautta. Eli ae kolmas nasta maadoittanee kärrin vilkut tms.jossain toisessa laitteessa.

Vaan hieno on Bertta...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.09.2015, 09:34
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Perusasetus

Tuli mieleeni juuri tuo sulakkeen pienentäminen, sulakkeen pitäisi poksahtaa eikä releen. 24v. järjestelmissä pitää käyttää puolta pienempiä sulakkeita kuin 12v. järjestelmissä. Eli 5A,n sulake vastaa 24v järjestelmässä 10A sulaketta. Vanhemissa autoissa näkee usein aivan liian isoja sulakkeita. Miettikää että 30A sulake vastaa 60 A.n sulaketta.... Ihan sama kun laittaisi rautanaulan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 Tepi_p Tekniikka & Jutustelu 1 05.06.2011 15:14
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
M: HJ60 ja HJ60,5 ZTR O/M/V Ajoneuvot 2 12.10.2007 13:51
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 03:27 (GMT +2).