Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.08.2015, 17:59
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CitizenPatrol Näytä viesti
No nyt minäkin aloitin turbotushommat Patrolliin, näkyy hiljattain muutama muukin laittavan ahdinta Patroliin Eli varaosa-auto viimeinkin tontilla, ja tarkotus nostaa koppa irti rungolta niin on tilaa ainakin irrottaa turbon roippeet, koko konetta ei viitsisi vaihtaa.
Sitten tyhmiä? kysymyksiä:

1. Onko molemmissa koneissa öljysuihkut männille?
2. Onko suuttimissa eroja?
3. Tuossa turbollisessa on sammutin rikki, (vaijerilla sammutus), eli käyvätkö vaparin ja turbon pumpun sammuttimet päikseen?
4. Entä turbon leimaus otteeseen, ajattelin kyllä käyttää leimalla vaparina vielä, kun aikakin lähestyy, että vasta ensi vuonna katsoisi otteeseen. Eli tarviiko tehoja mittauttaa tms?
1. Ainakin kaikissa mitä miä oon purkanu, on ollu öljysuihkut.
2. Ei tietääkseni.
3. En tiedä. Mikä vika on vaijerisammutuksessa?
4. Käsittääkseni pitäs mennä ilman tehomittausta kun on mallisarjan sisäinen moottorinvaihto. Dokumentit vaan mukaan mistä selviää tehot yms..

Ja ite kyl repisin koneen ylös ja ottaisin siitä turbosta vauhtipyörän kun kuitenki se mopo karkaa käsistä ja alat tehoa kaivamaan ni vaparin kytkin ei pidä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.08.2015, 23:11
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

juurikin itse saman operaation tein eli vapariin turbon romut kiinni kaikki originellia ja tarkoitus pitääkki niin nii siittä huolimatta käytin pannun pois ja vaihdoin VP sekä kytkimen romut turbo versiosta

vaparissa on sitte kierteellä roppu siinä mistä turbon oljynpaine lähtee eli turbon lohkosta nippa talteen ja swap nii ei mee ihmettelyksi muukuin öljyn paluu sekin hoitu poralla ja kierretapilla
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.08.2015, 06:12
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Vaijeri sammutuksessa varsinaisesti mitään vikaa omasta mielestä ole, mutta lukenut niin monesta paikkaa ettei katsurille kelpaa, ja toisaalta mukava jos avaimesta sammuisi. Hmm, varaosa autosta koppa nousee helposti kun neljä pulttia piti koppaa kiinni, muualta mädäntynyt puhki Mutta käyttiksestä ei viitsisi koppaa ruveta nostelemaan turhaan. Eli kuinka paha homma on nostaa moottori kopan sisältä?

Säästyisi siinä kyllä ruiskutuspumpun vaihdolta yms. Kestääköhän vaparin kytkin vakio turbolla? Vakiona luultavammin pysyy, minulle riittää vakio puhaltimen antama potku, kummiskin tieliikenne auto on
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.08.2015, 06:50
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CitizenPatrol Näytä viesti
Vaijeri sammutuksessa varsinaisesti mitään vikaa omasta mielestä ole, mutta lukenut niin monesta paikkaa ettei katsurille kelpaa, ja toisaalta mukava jos avaimesta sammuisi. Hmm, varaosa autosta koppa nousee helposti kun neljä pulttia piti koppaa kiinni, muualta mädäntynyt puhki Mutta käyttiksestä ei viitsisi koppaa ruveta nostelemaan turhaan. Eli kuinka paha homma on nostaa moottori kopan sisältä?

Säästyisi siinä kyllä ruiskutuspumpun vaihdolta yms. Kestääköhän vaparin kytkin vakio turbolla? Vakiona luultavammin pysyy, minulle riittää vakio puhaltimen antama potku, kummiskin tieliikenne auto on
Eiköhän se moottori sieltä nouse.
Kytkin riittää nippa nappa. Kannattas siinä samalla vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.08.2015, 09:26
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Suihkuissa tais olla avautumispaineessa eroa?
Elementit pumpussa 0,5mm isommat?
Vai muistanko jostai toisesta merkistä?

Tosin jos molemmat suihkut on puolimiljoonaa ajettuja niin pienellä kokoerolla ei ole väliä vaan kunnolla.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.08.2015, 10:07
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Eiköhän se moottori sieltä nouse.
Kytkin riittää nippa nappa. Kannattas siinä samalla vaihtaa.
Olenko ymmärtänyt oikein että turbossa erilainen vauhtipyörä. Meinaan että passako turbon kytkin asetelma vaparin vauhtipyörään. (Ei kai)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.08.2015, 10:44
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Joo turbollinen on ajettu 400tkm, ja vaparilla 380tkm, mutta kuittien mukaan kärjet siihen olis vaihdettu muistaakseni 250tkm kohdalla. Eikä savuta ollenkaan ja kylmänä ei rötää. Eli pieni ero vain niissä, taidan laittaa ne vaparin suuttimet. Entäpä mistä hommata uudet kytkimen, vanhan kuntoa en tiedä ku vasta tänään irroitan moottorin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.08.2015, 16:55
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Turbossa on isompi kytkin ja vauhtipyörä.. Painaa muuten sit paljon.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.08.2015, 20:51
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CitizenPatrol Näytä viesti
Entäpä mistä hommata uudet kytkimen, vanhan kuntoa en tiedä ku vasta tänään irroitan moottorin.
tamgears myy jotain hd pakettia tohon vaparin vauhtipyöräänkin sopivana. kaverilla on sellanen ja kyl se paremmin pitää kuin vanha turbon kytkin vaikka pienempi onkin. olikohan joku 250-300e paketin hinta..
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5059 22.09.2025 13:58
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 00:10 (GMT +2).