![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko tietoa onko tuossa sd33t:n ruiskutuspumpussa eli turbo mallin pumpumpussa pakko syöttöä ja jos on niin missä ja miten se pelittää.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
No nyt minäkin aloitin turbotushommat Patrolliin, näkyy hiljattain muutama muukin laittavan ahdinta Patroliin
![]() Sitten tyhmiä? kysymyksiä: 1. Onko molemmissa koneissa öljysuihkut männille? 2. Onko suuttimissa eroja? 3. Tuossa turbollisessa on sammutin rikki, (vaijerilla sammutus), eli käyvätkö vaparin ja turbon pumpun sammuttimet päikseen? 4. Entä turbon leimaus otteeseen, ajattelin kyllä käyttää leimalla vaparina vielä, kun aikakin lähestyy, että vasta ensi vuonna katsoisi otteeseen. Eli tarviiko tehoja mittauttaa tms? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
2. Ei tietääkseni. 3. En tiedä. Mikä vika on vaijerisammutuksessa? 4. Käsittääkseni pitäs mennä ilman tehomittausta kun on mallisarjan sisäinen moottorinvaihto. Dokumentit vaan mukaan mistä selviää tehot yms.. Ja ite kyl repisin koneen ylös ja ottaisin siitä turbosta vauhtipyörän kun kuitenki se mopo karkaa käsistä ja alat tehoa kaivamaan ni vaparin kytkin ei pidä. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
juurikin itse saman operaation tein eli vapariin turbon romut kiinni kaikki originellia ja tarkoitus pitääkki niin nii siittä huolimatta käytin pannun pois ja vaihdoin VP sekä kytkimen romut turbo versiosta
vaparissa on sitte kierteellä roppu siinä mistä turbon oljynpaine lähtee eli turbon lohkosta nippa talteen ja swap nii ei mee ihmettelyksi muukuin öljyn paluu sekin hoitu poralla ja kierretapilla ![]()
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vaijeri sammutuksessa varsinaisesti mitään vikaa omasta mielestä ole, mutta lukenut niin monesta paikkaa ettei katsurille kelpaa, ja toisaalta mukava jos avaimesta sammuisi. Hmm, varaosa autosta koppa nousee helposti kun neljä pulttia piti koppaa kiinni, muualta mädäntynyt puhki
![]() Säästyisi siinä kyllä ruiskutuspumpun vaihdolta yms. Kestääköhän vaparin kytkin vakio turbolla? Vakiona luultavammin pysyy, minulle riittää vakio puhaltimen antama potku, kummiskin tieliikenne auto on ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Turbossa suihkun avautumispaine 120 vaparissa 100 käy suihkut keskenään. |
#9
|
||||
|
||||
![]() diesel kiki
Mites kanssa harrastajat on noita sd33t:n pumppuja ropaillut? Tuntuu että sais vähän enemmän syöttöjä olla.. Kylestä ruuvi löysätty, ahdonalaisen säätö niin syvällä et just saa lukitusmutterin kierteelleen (sai ees jotenkin heräilemään...) Sihti poistettu siirtopumpulta ja lisätty viel suodattimen ja ruiskupumpun väliin sähkölutkutin..
Iso cooleri, 3" putki ja puhaltimena holset h1c, tais olla 60mm turbiinilla ja #16 pakopesällä (juu, tää on ehkä vähän liian iso mut aattelin vielä kokeilla pienemmällä pesällä, vaikka #8, kunhan vaan sopiva sattuu vastaan..). Pukkaa mustaa lähdössä mut n. puolen kilon jälkeen enää juuri havaittavasti ja maks ahdot ~0,8.. Jostain vanhasta topicista luin et pitäs työntää mustaa viel 1,5 kilon paineillakin, ja kyl tuokin vakio pillerillä savutti mut kas kummaa ku ei enää ahista ni eipä riitä kakkukaan ![]() Eli jotain taikoja tarttis tehä mut ku ei tiiä et mitä? Eikä oo samanlaista pumppua irrallaan et vois tutkia ja tehdä havaintoja ![]() ![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut aslakki : 02.09.2015 15:58 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
ei nuissa piisaa vakiona ihan järettömyyksiin tavara, tärkein oikeesti offihommissa on se et kone heräis alaalta ja antas voiman niiko hetkessä. se hyövää mitään jos paperilla on helevetilliset tehot ja sitten se on jossain 4500rpm jälkeen ku SD33 ei tolkullisesti edes pitäs kiertää juuri sen ylite. Mörris oli sillai kiva kone kun lähti vetämään 1100rpm ja 2200rpm oli kaikki pihalla ja siinä kohti rengas löi tyhjää ihan sama oli vaihde kun vaihde pikkupuolella päällä. tuollasella herkällä on kiva ajaakin kun voit pompauttaa keulaa kaasulla vaikka esteen päälle.. siinä pumppu oli todnäk vakio ja ahtimena joku GR patrollin tms kokoluokan pilleri, max paineet 0,8 ja pelas todella hyvin.
nii ja perimätieto kertoo, et kiki dieselin pumput on viel sellasia, että niitä saat koittaa sen viis kappaletta ja yks on ns vakioista sellanen et sieltä tulee soppaa riittävästi, eli ne ei ole keskenään ns tasalaatusia edes. voi olla urbaania patrol legendaa tai sitten ei, mutta on se rivipumppu sellanen himmeli, etten yhtään yllättys vaikka pitääkin paikkansa ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Luokat |
patrolli |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5058 | 03.09.2025 20:22 |
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |