Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.08.2015, 23:14
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Eikös tääkin ollu Leylantilla? Ei se sen kovempa kyllä kuljekkaan tasamaalla... Sit kun laittaa esim. Pajeron lavalle, niin alusta muuttuu tosi mielenkiintoisen kiikkeräksi mutkissa :P

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.08.2015, 23:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.337
Perusasetus

Olen armeijassa ajanut alakuvassa olevalla vapari-Leukku Sisulla toista sataa kilometriä tunnissa. Tasaisellakin kulki yli 90 helposti. Eli tässä minun yksilössä on jotain vialla, ja aion ottaa siitä selvää.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	img007.jpg‎
Views:	619
Size:	86,2 Kt
ID:	62764  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.08.2015, 10:21
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Olen armeijassa ajanut alakuvassa olevalla vapari-Leukku Sisulla toista sataa kilometriä tunnissa. Tasaisellakin kulki yli 90 helposti. Eli tässä minun yksilössä on jotain vialla, ja aion ottaa siitä selvää.
Joo, kyllähän se meilläkin, myötätuulessa, alamäkeen. Mut tasasella tulee vaan mustaa ja maksiminopeus on siellä 85km/h.

Aateltiin jossain vaiheessa korjata asiaa:
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2015, 16:44
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.913
Perusasetus

Kyllä roto-sisulla sataseen pääsi, valmettikoneisilla hieman helpommin..

Leukuissa oli se 90 asteinen mutkaputki ja valmetissa 45 asteen kulmassa oleva pakotorvi.. En tiiä selittykö se ääniero sillä vai millä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.09.2015, 22:48
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.337
Perusasetus



Nyt on taas vähän Protoa roplattu...

Sen kunniaksi puolustusvoimat järjesti tänään ohimarssin verstaani ohi. Kalustoa oli 20-25 kpl. Paseja, Maseja, Eemeleitä jne Sisuja, ja lisäksi muutama Lantikka, Hilux, ja G-Wagen. Kyllä siellä päitä kääntyili, ja muutama lapa nousi pystyyn, kun huomasivat minun oman maanpuolustus ajoneuvon keskellä pihaa.

Sitten siihen Leylandin ruiskupumpun sielun elämään. Tarkastin ajoituksen, ja jos oikein tulkitsin englantilaisten tekemiä merkkejä, niin paikallaan on. Kaasuvipun stoppari ruuvia kiersin aukipäin, ja saman tein kaasupolkinen rajoitin pultille. Soitin oikein ammattimiehelle, entinen työkaveri, ja kysyin että mihinpäin sitä Minimecin sopparuuvia pitäis kiertää? Käski kiertää kierros aukipäin, lisää syöttöä noin 20%, ja kokeilla sillä. Näinhän minä sitten tein...

En ole vielä ehtinyt tien päälle, mutta pihassa kun siirsin autoa, ja vähän kaasuttelin, niin eroa on. Kone ottaa enempi kierroksia, ja pukkaa enempi mustaa. Eli oikein hyvällä lykyllä voisi kulkeakin paremmin?

Kojelaudassa ei toimi oikein mikään mittari paineilmaa lukuun ottamatta. Joten polttoaineen kulutusta on vähän vaikea laskea... Kävimme heinäkuussa Jämijärvellä, ajoimme (google mapsin mukaan) 100 km, ja sitä varten tankkasin 60 litraa tiisseliä. Nyt alkoi kiinnostaan, että paljonko tuo härveli vei tien päällä ainetta, kun melkein koko ajan kaasu pohjassa ajoimme? Tyhjensin tankin, ja ainetta tuli tasan 35 litraa. Eli Jämin keikan kulutus oli 25 litraa satasella. Kuulostaa melko normaalilta minun korvaani, pelkäsin pahempaa kulutusta, koska vetoja oli niin huonosti. (Ennen Jämiä tyhjensin tankin vanhasta aineesta, siksi tiedän paljonko siellä oli tarkalleen dieseliä).

Mittareista puheen ollen, korjasin moottorin lämpö-sellaisen. Jossain armeijan varikolla, varuskunnassa tai ties missä, on laitettu 60 mm VDO lämpömittari kojelaudan päälle. Ja siitä oli ennen kesää 2003 vielä rikottu lasi päältä. Nyt vuosien saatossa joku nuoriso-huligaani, (toden näköisesti meidän perheestä kotoisin?) on vienyt vielä neulankin mittarista.

Kaivelin omia varmuus varastoja, ja löysin 50 mm VDO lämpömittarin, joka oli oikein 24V malli..! Perhana, kerrankin löytyy oikeata tavaraa nurkista. Laitoin sen paikoilleen kunnollisella kiinnikkeellä, ja sehän alkoi toimimaan. Hyvä hyvä, moottorin lämpöjä on mukava seurata pitkissä nousuissa.

Vanha isompi VDO oli kiinnitetty varsin luovalla popniitit+alumiinilevy+pakoputken klemmari ratkaisulla... Epäilen että mittarin lasi on rikottu, kun klemmaria on kiristetty liikaa. Mutta ammattimies on ammattimies.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.09.2015, 19:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.337
Perusasetus



10 päivää sitten spekuloin tuota pumpun ruuvaamista, ja sen vaikutusta suorituskykyyn. Nyt voin todeta, että viritys onnistui, ja teho jopa nousi.

Heinäkuussa laite kulki nelosella vain 61, ja nyt helposti 71. Nyt on helppo pitää viitosella tasaista nopeutta välillä 60-85. En kokeillut huippuja, mutta varmaan sataa kulkisi? 91 vilahti kerran navigaattorissa, kun otin vauhtia isoon mäkeen. Ja ne mäet noustaan isommalla vaihteella ylös, se on suuri parannus.

Eli nykyinen suorituskyky on tälläistä: https://www.youtube.com/watch?v=-Kojdul-EdY

Moottori pelasi kuin mikä, mutta jakolaatikko lämpiää pitemmällä reissulla liiaksi. Kuolasi huohottimesta, ja taitaa stefatkin nyt vuotaa, perkele. Täytyy kehitellä sinne lisää öljytilavuutta (vakiona 3.5 litraa), jäähdytintä, jotain. Lyhyemmillä reissuilla, alle 50 km, pärjää kyllä.



Ostopalstalla huhuilin lavan osia, tai kokonaista varaosa lavaa. Kutunjuusto-tiimin Ossi otti yhteyttä, ja teki tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä. Siinä lava nyt möllöttää oman verstaan pihassa. Suuret kiitokset vaan Ossille.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2015, 23:25
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti

10 päivää sitten spekuloin tuota pumpun ruuvaamista, ja sen vaikutusta suorituskykyyn. Nyt voin todeta, että viritys onnistui, ja teho jopa nousi.


Eli nykyinen suorituskyky on tälläistä: https://www.youtube.com/watch?v=-Kojdul-EdY

Näyttikö tossa alun ratavideon mutkissa, et kumi vois lipsahtaa vanteelta vai kuin lujaa ne päällä pysyy
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzukin tuunausta oska80 Maasturiprojektit 39 20.01.2015 23:18
Suzukin ja Pajeron Tuunausta offipete Maasturiprojektit 5 15.10.2007 18:59
Suzuki Jimnyn tuunausta MiggoVilkastus Tekniikka & Jutustelu 11 04.06.2007 08:07
Venäläistä tuunausta.. samisami2 Chit-Chat 3 15.02.2007 11:23
stRangen "tuunausta" pee Tekniikka & Jutustelu 7 18.09.2006 21:07


Sivu luotu: 22:31 (GMT +2).