Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.08.2015, 06:52
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Onkos tuossa alkuperäinen syyläri paikoillaan ku näyttää tuo vinssi menevän aika paljo tonne maskin sisään? ja Onko nuo putket sivulta hitsattu suoraa runkoaisaan kiinni?
Joo, syyläri on alkuperäisellä paikalla. Se automaatin 'piikkiputki' on siirretty ylemmäs. Sitä syylärin edessä/alaosassa menevää peltiliparetta joutui rälläköimään.

Tuo koko vinssipeti/puskuri on irrotettava. Olen välttänyt käyttämästä 'kemppipultteja'.

__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.08.2015, 08:10
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Joo, syyläri on alkuperäisellä paikalla. Se automaatin 'piikkiputki' on siirretty ylemmäs. Sitä syylärin edessä/alaosassa menevää peltiliparetta joutui rälläköimään.

Tuo koko vinssipeti/puskuri on irrotettava. Olen välttänyt käyttämästä 'kemppipultteja'.
Onko ihan orggis puskurin kiinnikkeissä tuo vinssipeti/puskuri kiinni? Joo tuota peltiliparetta joutu itsekki rälläköimään, vittumaisen ahas oli rällätä ku piti varoo syyläriä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.08.2015, 09:14
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Onko ihan orggis puskurin kiinnikkeissä tuo vinssipeti/puskuri kiinni? Joo tuota peltiliparetta joutu itsekki rälläköimään, vittumaisen ahas oli rällätä ku piti varoo syyläriä...
Edestä orggis rei-issä ja sitten siitä menee tuki taakse joka tulee samoihin pultteihin kuin ohjaussimpukka tulee. Tulee hieman tukevampi sitä kautta.

Tässä näkyy hieman sitä rakennetta. Pienen peltilipareen laitoin suojaksi syylärille ettei töki vaijeri syyläriin. Ottaa kyllä vinssin runkoon kiinni ennen kuin normaalisti tuonne asti yltää.

__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.08.2015, 09:27
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Edestä orggis rei-issä ja sitten siitä menee tuki taakse joka tulee samoihin pultteihin kuin ohjaussimpukka tulee. Tulee hieman tukevampi sitä kautta.

Tässä näkyy hieman sitä rakennetta. Pienen peltilipareen laitoin suojaksi syylärille ettei töki vaijeri syyläriin. Ottaa kyllä vinssin runkoon kiinni ennen kuin normaalisti tuonne asti yltää.

Tuollainenkin on aikas hyvä malli varmana, itsellä on puskuri ja vinssipeti erillään toisistaan, ku vinssi peti on tuossa "syvennöksessä" edessä siinä ekan runkopalkkien poikittaispalkin edessä missä syylärin alatapit on upotettuna. Halusin vinssin laittaa sillai ettei tuota etusäleikköä tarviisi leikellä ja se onnistui aika hyvin ku tuo minun vinssi on suht näppärän kokoinenkin, menee just runkopalkin väliin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.08.2015, 10:08
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Tuollainenkin on aikas hyvä malli varmana, itsellä on puskuri ja vinssipeti erillään toisistaan, ku vinssi peti on tuossa "syvennöksessä" edessä siinä ekan runkopalkkien poikittaispalkin edessä missä syylärin alatapit on upotettuna. Halusin vinssin laittaa sillai ettei tuota etusäleikköä tarviisi leikellä ja se onnistui aika hyvin ku tuo minun vinssi on suht näppärän kokoinenkin, menee just runkopalkin väliin.
Menee tuo minunkin vinssi runkopalkkien väliin ja aluksi se siinä olikin. Tein tuon kun halusin nostaa vinssiä ylemmäs ja samalla siirsin sitä myös taaemmas.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.08.2015, 10:28
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Menee tuo minunkin vinssi runkopalkkien väliin ja aluksi se siinä olikin. Tein tuon kun halusin nostaa vinssiä ylemmäs ja samalla siirsin sitä myös taaemmas.
Ylempänä tuo omakin ois parempi ei olis ihan niin arka vedelle jos jossain on syvempää vesiuraa, mut jos noin syvässä menee niin kohta alkaa ecu olemaan veden pinnan alla. mitenkähän paljon muuten nuo rangen ovitiivisteet pitävät vettä? onko kokemuksia?oletko siirtänyt ecua ylemmäksi? kuinka helppo projekti se on? Muutamalla pultillahan se ecu on lattiassa kiinni. maadoittaakohan se niistä pulteista ihteesä vai voiko keksiä toisenlaisen kiinnitystavan sille? Silloin voisi hieman syvempään uraan tarjota rankkuakin niin ei heti ecu ainakaan kastu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.08.2015, 11:44
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Ylempänä tuo omakin ois parempi ei olis ihan niin arka vedelle jos jossain on syvempää vesiuraa, mut jos noin syvässä menee niin kohta alkaa ecu olemaan veden pinnan alla. mitenkähän paljon muuten nuo rangen ovitiivisteet pitävät vettä? onko kokemuksia?oletko siirtänyt ecua ylemmäksi? kuinka helppo projekti se on? Muutamalla pultillahan se ecu on lattiassa kiinni. maadoittaakohan se niistä pulteista ihteesä vai voiko keksiä toisenlaisen kiinnitystavan sille? Silloin voisi hieman syvempään uraan tarjota rankkuakin niin ei heti ecu ainakaan kastu.
En ole kahlaamisen takia tuota siirtänyt vaan ihan sen takia, että ei ole sitten siellä ojanpenkassa tukevasti upoksissa jos/kun tarttee alkaa vinssaamaan.

ECU on vakiopaikassaan vielä eikä ovientiivisteetkään ole enää parhaassa iskussa.

Jos syvempään alkaa mennä niin aika pian saa olla nostamassa ilmanottoakin ylemmäs. Se hörppää helpommin kuin mitä ECU kastuu.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.08.2015, 20:39
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.290
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Ylempänä tuo omakin ois parempi ei olis ihan niin arka vedelle jos jossain on syvempää vesiuraa, mut jos noin syvässä menee niin kohta alkaa ecu olemaan veden pinnan alla. mitenkähän paljon muuten nuo rangen ovitiivisteet pitävät vettä? onko kokemuksia?oletko siirtänyt ecua ylemmäksi? kuinka helppo projekti se on? Muutamalla pultillahan se ecu on lattiassa kiinni. maadoittaakohan se niistä pulteista ihteesä vai voiko keksiä toisenlaisen kiinnitystavan sille? Silloin voisi hieman syvempään uraan tarjota rankkuakin niin ei heti ecu ainakaan kastu.
Omassa kaasarimallisessa on penkit kastuneet muutaman kerran ja ihan ilman snorkkelia ajeltu. "Vahingossa" voi helposti käydä niin että on toinen kylki ojassa jolloin suht helpolla nousee sinne ecuboksin korkeudelle vaikka moottori on vielä kuivilla.
Tuosta ruiskukoneellisesta piti ensin ecuboksi siirtää kattoon, mutta johdot ei yllä kuin siihen pelkääjän aurinkolipan seudulle ja sitten onkin boksinkulma apparin otsassa. Keskitunnelin päälle ilmeisesti riittää johdot kun vähän reittiä muuttaa, tuohon meidän laitteeseen on näillä näkymin ecuboksi tulossa kojetaulun päälle keskelle, sen parempaa paikkaa ei vakiojohtosarjalla taida olla?
Se efikoneen vakioilmanotto siellä etukulmassa on kyllä surkea paikka, samalla tavalla herkästi vahingossa etukulma sujahtaa pinnan alle. Kaasarikone sentään ottaa ilmansa koneen päältä / tulipellin tienoilta eikä sitä ihan helpolla edes vahingossa saa veden alle.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.08.2015, 20:15
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Menee tuo minunkin vinssi runkopalkkien väliin ja aluksi se siinä olikin. Tein tuon kun halusin nostaa vinssiä ylemmäs ja samalla siirsin sitä myös taaemmas.
Syy miksi vouhotin vinssin asennusta runkopalkkien alle tai korkeintaan tasalle on siinä että kun kiskoo kuiville niin saa keulaa nousemaan. Muutamassa tilanteessa ollut jossa vinssi on kovin ylhäällä niin keula vaan kyntää, ja olipa tapaus jossa talvella suolätäkön läpi mennessä vinssi pyrki kaivamaan eturenkaita ja -akselia jään alle.
Jos aikoo mennä uimahommiksi niin kaivelee koukun valmiiksi esille, niin ei tarvi kurasta kaivella
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.08.2015, 20:30
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja armas Näytä viesti
Syy miksi vouhotin vinssin asennusta runkopalkkien alle tai korkeintaan tasalle on siinä että kun kiskoo kuiville niin saa keulaa nousemaan. Muutamassa tilanteessa ollut jossa vinssi on kovin ylhäällä niin keula vaan kyntää, ja olipa tapaus jossa talvella suolätäkön läpi mennessä vinssi pyrki kaivamaan eturenkaita ja -akselia jään alle.
Jos aikoo mennä uimahommiksi niin kaivelee koukun valmiiksi esille, niin ei tarvi kurasta kaivella
Mut eihän sitä aina tarvii vinssata siitä suoklöntin läpi , ottaa pakkia tai kaverin avustuksella pakkia ja uudesta paikkaa yritys. nämäkin ihan tapauskohtaisesti kuka omaksi eduksi katsoo tilanteen...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.08.2015, 20:58
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Tilalle liukukita? Jos ei muuuten, niin vaikka vaan sen takia että pääsee kusisesta vaijerista eroon.



Nimimerkki on ehkä muutaman kerran ollut käpälissä vaijerin piikkien pistoja ja viiltoja kun ei niitä hanskoja kuitenkaan aina oo ja vaikka oliskin niin silti tahtoo välillä pistellä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.08.2015, 04:04
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Itse aikoinaan mietin jos ecun saisi kätevästi omassa siirrettyä siihen pelkääjän puolen kojetaulun alapuolelle... siinä luulisi itellä riittävän vara siihen ettei aineskaan kastuisi koska silloin täytyisi olla melkein ovien ikkunan korkeudella vettä jossain montussa johon en luule itse koskaan tolla ajavanikaan.. ja tuolloin myös konehörppisi jo aika paljonkin sitä vettä myös.

tuo megaruuttakin olisi hyvä vaihtoehto mut tuo rahan puute aiheuttaa sen ettei sellaista pysty heti hankkimaan, ehkä tulevaisuudessa kun rikastuu enemmän....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.08.2015, 05:33
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Ei tule mulle narua vinssiin. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun narullinen vinssi on vetänyt narun niin tiukasti sinne kelalle, että sitä ei vedä sieltä käsin pois. Enkä ole nähnyt oikein omalla kohdalla etua siinä. Menkööt nyt noin.

Megaruuttaa olen miettinyt ja tietysti hukkakipinällä että pääsee jakajasta eroon. Täytyy vaan tutkia mihin sen triggerin laittaa. Jakajaan vois teettää triggeripyörän tai sitten laittaa takapäähän konetta, mutta se on isompi homma.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.08.2015, 18:46
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Mulla on 36-1 triggeripyörä dampperin ja hihnapyörän välissä. Simppeli ja toistaiseksi toimiva asennus.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. hoojii Chit-Chat 7 28.05.2011 21:46


Sivu luotu: 10:57 (GMT +2).