![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuossa tuubin mukana tuli sellainen suippokärki, jossa näyttäs olevan siiveke helpottamaan massan levittämistä sinne tiivarin väliin. Saas nähdä miten ahdas se lasin-tiivisteen väli on, että saako sinne enää laitettua, kun lasi on jo autossa paikallaan. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hodarit vuotaa yleensä muuten sitten siitä lasin ja tiivisteen välistä, ei korin ja tiivisteen välistä, eli laita sitä sinne alareunan lasiuraan ainakin alakulmiin, ite pitäis sama homma tehdä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joskus noissa lasiliimoissa piti käyttää primeriä, aikoja sitten vaihdatin Carinaan tuulilasin, halpa ja nopea keikka mutta jokusen vee päästä oli yläreunasta pellit mädäntyneet huit hiivattiin.
Ei oltu käytetty primeriä ja vesi lillui välissä, ei kyllä vuotanut sisälle... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noniin, tovi meni että ehdin lasin tiivistäämään ja vielä ajattelin tänne laittaa raporttia, jos joku samaisia ongelmia pohtii. Ylempänä erittäin hyviä neuvoja ja tästä parhaat painoin mieleen.
Eli sillä würthin tuulilasimassalla tiivistin ensin tuulilasi-lasintiiviste välin ja sitten lasintiiviste-kori välin ympäriinsä. Tuossa tuulilasi-lasitiiviste välissä piti käyttää tuollaista puukiilaa avartamaan rakoa, joka oli todella tiukka. Sellanen 3...5cm kerrallaan tiivistemassaa ja sitten kiilan siirto ja taas massaa väliin. Annoin massan kuivua ja yli pursunneen keräsin pyörittelemällä sormiin. Nyt on muutamat oikein kunnon rankkasateet menty ja kyllä(!) lattiamatot on kuivat ![]() Ja vielä hieman kuvia projektista: 1. Puukiila tuulilasin ja tiivisteen väliin 2. Lasi ja tiiviste tiivistetty 3. Valmis tuote, ylimääräiset siivottu |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vanhaan ketjuun kirjoittelua. Tuossa kun on noita kumitiivisteellä olevia tuulilaseja kaksikin kappaletta taloudessa kesäbiileinä niin sellainen kysymys noista tiivistemassoista. Onko tuo Sikaflex-521UV sellainen joka kovettuu sellaiseksi ettei lähde valumaan auringonpaahteessa?
Tiivisteen ja korin välissä on toisessa autossa Sika 221 ja se tulee paahteessa ulos sieltä..., tämä tuossa pikkuautossa, Kisussa on toinen lähestymistapa aiheeseen ja tiivisteen reunaan, koripeltiä vasten tulee sellainen weather seal kaistale, ja sen pitää nimenomaan olla sellainen joka kovettuu eikä jää tahmeaksi tai rupea valumaan lämpimässä. Nyt kun tuo takalasi tuli käytettyä irti ja hankittu "muu" kitti loppui kesken niin pitäis vetää siihen päälle nätti kerros jotain ulkopinnaksi sopivaa kamaa, samoin toi ketjussa aiemmin mainittu lasin ja kumin välinen tiivistys pitäisi hoitaa, mieluimmin ei valuvalla kamalla.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan HJ60/61 aurinkolippa tuulilasiin | VeK | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.08.2013 15:25 |