Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2015, 04:24
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Tuossa vielä yksi: 3M 08509 tuulilasin tiivistysmassa. Kysele lähimmältä 3M jälleenmyyjältä.

__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.08.2015, 05:53
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Butyyli massan pistin minä mustaa pehmeää ja todella venyvää eikä kovetu koskaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.08.2015, 12:21
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 347
Perusasetus

Tuli ostettua tuo würthin massa, kun tossa vieressä kyseisen firman toimipiste. Jos sitä illalla ehtis truuttaamaan massaa tiivisteen väliin.. saas nähdä millainen sotku syntyy.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.08.2015, 13:06
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.948
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Tuli ostettua tuo würthin massa, kun tossa vieressä kyseisen firman toimipiste. Jos sitä illalla ehtis truuttaamaan massaa tiivisteen väliin.. saas nähdä millainen sotku syntyy.
Ei oo loppupeleissä mitään väliä millanen sotku syntyy, koska toi massa lähtee pois maalipinnoilta ja lasista kun otat pikkasen sitä sormiin ja painelet siihen kohtaan missä on ylimääräistä, niin kaikki ylimääränen jää sormiisi ja muuttuu aina vaan isommaks palloks. Se ei siis oo samanlaista kuin sikaflexin perusmassat. Ite tein tiivistyksen pari kk sitten silleen, että teippasin lasin ja pellin tiivarin ympäriltä, painoin muovisen kiilan tiivarin ja lasin väliin jotta sai tuubin kärjen sopivalle syvyydelle ja sitten työnsin sillä kärjellä eteenpäin koko lasin matkan. Vetämällä kun lähtee kärki koko ajan ylös urasta. Se massahan kannattaa sitten laittaa sekä pellin ja tiivarin väliin että tiivarin ja lasin väliin. Ainakin Toyotan omien ohjeiden mukaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2015, 13:21
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 347
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Se massahan kannattaa sitten laittaa sekä pellin ja tiivarin väliin että tiivarin ja lasin väliin. Ainakin Toyotan omien ohjeiden mukaan...
Tätä hieman jo pohdin että pitäskö laittaa kumpaankin väliin.

Tuossa tuubin mukana tuli sellainen suippokärki, jossa näyttäs olevan siiveke helpottamaan massan levittämistä sinne tiivarin väliin. Saas nähdä miten ahdas se lasin-tiivisteen väli on, että saako sinne enää laitettua, kun lasi on jo autossa paikallaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2015, 15:02
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Hodarit vuotaa yleensä muuten sitten siitä lasin ja tiivisteen välistä, ei korin ja tiivisteen välistä, eli laita sitä sinne alareunan lasiuraan ainakin alakulmiin, ite pitäis sama homma tehdä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.08.2015, 07:55
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.948
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Tätä hieman jo pohdin että pitäskö laittaa kumpaankin väliin.

Tuossa tuubin mukana tuli sellainen suippokärki, jossa näyttäs olevan siiveke helpottamaan massan levittämistä sinne tiivarin väliin. Saas nähdä miten ahdas se lasin-tiivisteen väli on, että saako sinne enää laitettua, kun lasi on jo autossa paikallaan.
Silleen se tiivistys pitääkin tehdä, että lasi on paikallaan, mutta jos siellä on kymmenen vuoden kurat välissä, niin saattaapi vaatia työlästä ronkkimista muovitikulla ja paineilmaa, että scheisset lähtee pois tai ylipäänsä saada tiivaria irti lasista/pellistä. Tiivisteaine kandee vetää ihan koko lasin ympäri, koska vesi löytää kyllä viimeistään kaatosateessa ajaessa reitin joka reunasta sisään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.08.2015, 06:10
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Joskus noissa lasiliimoissa piti käyttää primeriä, aikoja sitten vaihdatin Carinaan tuulilasin, halpa ja nopea keikka mutta jokusen vee päästä oli yläreunasta pellit mädäntyneet huit hiivattiin.
Ei oltu käytetty primeriä ja vesi lillui välissä, ei kyllä vuotanut sisälle...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan HJ60/61 aurinkolippa tuulilasiin VeK O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 16.08.2013 15:25


Sivu luotu: 05:16 (GMT +2).