Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2015, 19:54
t3 t3 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 74
Perusasetus

Lainaus:
Neliveto on jatkuva, keskellä planeettapyörästö ilman torsenia. Eli jos keskilukko ei ole päällä niin vain yksi rengaskin voi sutia.

Keskitasauspyörästö lukitaan kepillä, lukossa ollessaan merkkivalo palaa ja pitävällä alustalla ympyrää ajaessa pyörät sortaa/ahdistaa.
Kepissä: neliveto-neliveto keskilukko kiinni-vapaa-lyhyt neliveto keskilukko kiinni. Normaalisti ajellaan keppi taka-asennossa norminelivedolla.
Mielestäni oli nuo 5 mainitsemaasi kohtaa.Takaraivossa pyörii tällainen vaihdekaavio: H-HH-N-L-LL ( kirjaimissa voi olla heittoa, saattoipa jossakin olla C-kirjainki). Lisäksi ratin vasemmalla puolen oli differentilaLock- kytkin.

Lainaus:
Lähtee se, mut laita nyt hyvä mies Webasto jos tollasta on näköpiirissä.
Edellisessä autossa oli webasto ja tod.näk. seuraavaanki tulee.

Kiitokset tähän astisista neuvoista.
Jos myyjä saa leiman autolle niin pitää ensiviikonloppuna käydä uudelleen testaamassa ko. vaihteistoa ja nelivetoa vähän paremmin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2015, 23:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t3 Näytä viesti
Mielestäni oli nuo 5 mainitsemaasi kohtaa.Takaraivossa pyörii tällainen vaihdekaavio: H-HH-N-L-LL ( kirjaimissa voi olla heittoa, saattoipa jossakin olla C-kirjainki). Lisäksi ratin vasemmalla puolen oli differentilaLock- kytkin.
Noinhan se on, paitsi että L-asentoa ei ole ja HH on HL.
Ratin vasemmalla puolen oleva hanikka kytkee takalukon. Se menee päälle vaan pikkupuoli päällä. Kato et merkkivalo syttyy (jää päälle) kun autoa on pilkusen liikutettu suoraan sen jälkeen. Ja myös että lähtee kohtuudella pois, taas suoraan ajamalla, vetoa kun höllää niin pitäis lähteä = valo sammua.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.08.2015, 10:12
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Joskus tuon takalukon kytkentää helpotti, kun käänteli vähän rattia edestakaisin kun valo vilkkuu.

Jos lukon kytkennässä / irrottamisessa on ongelmaa, niin sen käyttömoottorin runko todennäköisesti hapertunut olemattomaksi ja uusi moottori oli kohtuu arvokas. Itse muutama vuosi takaperin maksoin 795€ kyseisestä osasta.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -

Viimeksi muokannut D_Bar : 18.08.2015 10:13 Perustelu: .
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.08.2015, 14:48
t3 t3 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 74
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Noinhan se on, paitsi että L-asentoa ei ole ja HH on HL.
Ratin vasemmalla puolen oleva hanikka kytkee takalukon. Se menee päälle vaan pikkupuoli päällä. Kato et merkkivalo syttyy (jää päälle) kun autoa on pilkusen liikutettu suoraan sen jälkeen. Ja myös että lähtee kohtuudella pois, taas suoraan ajamalla, vetoa kun höllää niin pitäis lähteä = valo sammua.
Renkaita käyty taas potkimassa. Kaikki muu näyttäisi pelaavan mutta tuo takalukko ei ilmeisesti kytkeydy, jää vilkkumaan.
Onko iso operaatio irroittaa ko. kytkin vian paikallistamiseksi ja onko mahdollista että kytkin toimii, mutta valon sytyttävä tunnistin ei tunnista asentoa oikein?

Kuinka hyvin ko. auto etenee maastossa ilman takalukkoa. Edellinen auto oli LJ70 ja silläkin pääsi kohtuu hyvin pelkällä kitkalukolla.

Kauppoihin ei vielä päästy koska ABS valo palaa koko ajan ja tuo takalukon kytkentä vielä tutkimatta.
Kuittaamalla ABS-valo katoaa, mutta aika tasan n. 200m ajon jälkeen valo syttyy aina uudelleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2015, 08:18
NBRT NBRT ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Rusko, Finland.
Viestit: 253
Perusasetus

Saakos muuten noi takavalot nykyään palauttaa omille alkuperäisille paikoille ku aattelin muokata ton takapuskurin uusiksi.
__________________
Voihan sitä postimerkkejäkin keräillä!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2015, 08:38
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NBRT Näytä viesti
Saakos muuten noi takavalot nykyään palauttaa omille alkuperäisille paikoille ku aattelin muokata ton takapuskurin uusiksi.
Saahan ne palauttaa, jos löytää e-hyväksytyt valot jostakin ja saattaa joutua myös vararenkaan ottamaan pois, että näkyy vaaditusta kulmasta.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.08.2015, 08:58
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

milner offroad puljusta on noita lukko moottoreita saanut.
__________________
riiseli mersedes
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.10.2015, 20:51
t3 t3 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 74
Perusasetus

No niin loppujen lopuksi KZJ90 tuli laitettua ja nyt jonkin aikaa tutustunut kamppeeseen.

Aiemmista kyselyistä selvinnyt, että neliveto ja takalukkokin pelaa vaikka takalukon merkkivalo jääkin vilkkumaan, katsotaan ensikesänä miksi jää vilkkumaan.

Kaupan mukana tuli hyvät 285/75-16 hakkapeliitat ja tänään vaihdoin ne alle. Suorassa mahtui hyvin kaarien sisälle, mutta käännettäessä nappaa sisälokariin kiinni. --> Jos joku haluaa ostaa tai vaihtaa vähän pienempiin (265/75-16 mahtuu ) niin yv:llä yhteyttä.

Ongelma mihin tarttis vinkkejä on renkaiden vaihdon yhteydessä havaittu takaperän pohjan kostuminen öljystä, ihan tippa tipahti peräropun kohdalta. Vuoto näyttäisi kuitenki olevan ylempänä.
Kuukausi sitten vaihdoin kaikki öljyt ja tuolloin ei vuotoja näkynyt.

huomenna olis töiden jälkeen tarkoitus tutkia vuotoa.
Tutkimukset / remontit tehdään ulkona ja pimeäkin tulee aika äkkiä töiden jälkeen joten hyvät neuvot mistä kannattaa aloittaa ja mihin lopettaa on tarpeen.
Pitäiskö perän huohotin löytyä jostain? Voisko kerätä painetta ja sitä kautta turskauttaa ulos?

- Jani
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.10.2015, 21:38
anssi80 anssi80 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 04.01.08
Sijainti: Oulunsalo, Finland.
Viestit: 639
Perusasetus

Mitä pidät rengas sarjalla hintaa? Vanteineen tai ilman vanteita?
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.10.2015, 19:15
t3 t3 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 74
Perusasetus

Peräöljyä tulee tosiaan perän "laipan" välistä yläreunasta. Seuraillaan jonku aikaa ja lisäillään tarvittassa öljyä. Katsotaan päästäänkö syksyn ajot näillä menetelmillä.

profiilista kuvat "vaihtorenkaista", kulutuspintaa reilusti ja en paljoa valehtele jos sanon että uudenveroinen rengassatsi huippuvanteilla mutta jonku milliin liian isot. Vaihdetaan vastaaviin hiukan pienempiin tai hp. 680€





Viimeksi muokannut t3 : 15.12.2015 22:08
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.10.2015, 00:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

En kyl ite lähtis pienempiä vaihtelemaan jos noin hyvät on valmiina. Etupyörien kulmia eli tarkemmin casteria säätämällä saa alkuperäiseen nähden helposti sentinkin lisää tilaa pyörän taakse.

Pientä korotusta kaveriks, lätkät tolppien päälle tms. niin jopa tuli hyvä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.11.2015, 19:48
t3 t3 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 74
Perusasetus

No niinhän siinä kävi, että näppäsin kaverilta lainaan vähän pienemmät renkaat ja laitetaan hakkalaiset hyllyyn odottamaan kesällä suoritettavaa korotusta.

Otteeseen merkitty ja muutoskatsastettu vaihtoehtoisiksi renkaiksi nuo 285/75-16, paljonko nykysäännöksillä kestää vielä korottaa?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.11.2015, 00:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Jännä jos on otteessa, niitä kun ei vielä viime kuussa sinne saanu ilman poikkeuslupaa (5 mm liian korkeat).

Korottaa saa 3" jousitusta, 3" koria ja 3" renkaita, kuitenkin niin että kattokorkeus ei ole yli 150 mm alkuperäistä korkeempi.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.11.2015, 15:46
Cruiseristi:n Avatar
Cruiseristi Cruiseristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.05.08
Sijainti: Ojakkala
Viestit: 424
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jännä jos on otteessa, niitä kun ei vielä viime kuussa sinne saanu ilman poikkeuslupaa (5 mm liian korkeat).

Korottaa saa 3" jousitusta, 3" koria ja 3" renkaita, kuitenkin niin että kattokorkeus ei ole yli 150 mm alkuperäistä korkeempi.

eli 78,6 milliä choppaamalla saa laittaa 9" korotukset?
__________________
- missing operating system -
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.11.2015, 19:11
t3 t3 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 74
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jännä jos on otteessa, niitä kun ei vielä viime kuussa sinne saanu ilman poikkeuslupaa (5 mm liian korkeat).

Korottaa saa 3" jousitusta, 3" koria ja 3" renkaita, kuitenkin niin että kattokorkeus ei ole yli 150 mm alkuperäistä korkeempi.
Ollut otteessa jo edelliseltä omistajalta saakka, varmaan nuilla talvirenkailla muutoskatsastettu.
Eli helposti pari tuumaa kestää jousilla korottaa, meneekö 40-50mm korotus vakioiskareilla vai laitetaanko suosiolla pitempi-iskuiset?.
Koriakin vois tuuman nostaa.
Tarvinneekohan ko. korotuksilla etuperää laskea vai pysyykö vetarien kulmat vielä maltillisina.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.11.2015, 20:29
anssi80 anssi80 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 04.01.08
Sijainti: Oulunsalo, Finland.
Viestit: 639
Perusasetus

Onko kellään linkkejä korjaus oppaisiin tai löytyiskö johdotus kuvia? Hätävilkku hukassa ja vilkut toimii vain kun on hätävilkku päällä...
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.11.2015, 09:16
esahaa:n Avatar
esahaa esahaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.10
Sijainti: Ullava
Viestit: 130
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja anssi80 Näytä viesti
Onko kellään linkkejä korjaus oppaisiin tai löytyiskö johdotus kuvia? Hätävilkku hukassa ja vilkut toimii vain kun on hätävilkku päällä...
"vilkkujen rele" sulakerasian takapuolella kuskinjalkatilassa
samoilla oireilla vika releessä

muistin varaista kirjottelua
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 30.11.2015, 11:15
anssi80 anssi80 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 04.01.08
Sijainti: Oulunsalo, Finland.
Viestit: 639
Perusasetus

Pitääpä vaihtaa ja testata.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 15.12.2015, 21:59
t3 t3 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 74
Perusasetus

Jep, huohotin oli totaalijumissa. Nyt pitäis pelittää eikä enää tiputa samalla lailla, mutta vanhojen vuotojämie3n vuoksi varmistus jää kesäkeleille.

Pientä vastustusta oli valojen ja vilkkujen kanssa. Joku oli joskus kytkenyt koukun johdot ryöstämällä takaa johtosarjasta. Tässä eräs päivä jäi vasen vilkku palamaan kun parkit laitto päälle. Lyhyen tutkinnan jälkeen huonon liitännän vuoksi johtosarja takapäästä sulanut köntäksi.

Jätin auton yöksi lepäämään. Aamulla töihin lähtiessä kuuntelin että kuka pörrö pitää tööttiä koko ajan pohjassa, luonnollisesti kurkkasin takapihalle ja siellähän se meikäläisen auto toimi herätyskellona. Meteliin herännyt naapuri meinasi että oli yön aikana aina silloin tällöin poltellut ajovalojakin vähän niinkö valomerkiksi.

Seuraavat pari päivää meni johtosarjan erottelussa ja johdotuksen korjauksessa, tuntuu nyt pelaavan tosin kärryn kytkennät riisuttu pois.

Tästä kyseisestä johtosarjasta muuten lähtee valmis liitin kärrylle. Löytyykö valmista johtosarjaa tuolta liittimeltä kärryn pistokkeelle ja mistä sellaisen saisi?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 16.12.2015, 21:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t3 Näytä viesti
Tästä kyseisestä johtosarjasta muuten lähtee valmis liitin kärrylle. Löytyykö valmista johtosarjaa tuolta liittimeltä kärryn pistokkeelle ja mistä sellaisen saisi?
Vaikka tuolta: http://m.ebay.de/itm/Elektrosatz-fue...-/381210404095 tai jostain palvelevasta varaosaliikkeestä.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.01.2016, 10:58
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Meneekö KZJ-95 keulalle Optiman Yellowtop 75Ah (D1400) akut helposti?


Optiman mitat (pit. x lev. x kork. ): 325 x 165 x 238mm.
Jostain kaivettu vakio mitat 306(L) x 173(W) x 222(H)

Optima taitaa listata 66Ah D27f mallit käypäsiksi. -27 ja ei jaksa startata 2x 55ah bosch akku, muutenkin tulevan vinssin takia olisi keltaset suunnitteilla.

Viimeksi muokannut mikjus : 07.01.2016 11:01
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 07.01.2016, 13:05
ahku:n Avatar
ahku ahku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 356
Perusasetus

kzj joulukuusi efekti


kaverilla on valoilmiö mittaristossa. vaihtoi laturin ja akut eikä auttanu.
onkos siä erillinen lataussäädin?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 07.01.2016, 16:57
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Meneekö KZJ-95 keulalle Optiman Yellowtop 75Ah (D1400) akut helposti?


Optiman mitat (pit. x lev. x kork. ): 325 x 165 x 238mm.
Jostain kaivettu vakio mitat 306(L) x 173(W) x 222(H)

Optima taitaa listata 66Ah D27f mallit käypäsiksi. -27 ja ei jaksa startata 2x 55ah bosch akku, muutenkin tulevan vinssin takia olisi keltaset suunnitteilla.
Itselläni kzj90 2kpl 75A optimoita keulalla... muistaakseni mahtuvat hyvin. Vallitsevan säätilan takia en mene pihalle kuvia ottamaan
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 21.03.2016, 22:00
kaapo:n Avatar
kaapo kaapo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Mänttä
Viestit: 73
Perusasetus

KZJ95 1997 jouset ja iskarit.


Onkos tuohon kärryyn tarjolla jotain maltillista korottavaa settiä? Olis edessä joka nurkkaan iskareiden vaihto.
__________________
KZJ95 1997
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 22.03.2016, 21:39
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaapo Näytä viesti
Onkos tuohon kärryyn tarjolla jotain maltillista korottavaa settiä? Olis edessä joka nurkkaan iskareiden vaihto.
Onhan niitä monenlaista, vaikka tuolta nyt ens alkuun valikoimaa: http://www.4x4parts.fi/5341-jousisarjat
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kzj 95 rengaskoko?? KZJ-95 Tekniikka & Jutustelu 15 18.07.2018 22:00
Myydään kzj-95 cruiserin astinlaudat Rölli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 15.03.2018 14:38
Myydään Land Cruiser Kzj-95 onsekone O/M/V Ajoneuvot 1 28.10.2010 17:11
kzj-95 alkuperäinen korkeus? Rölli Tekniikka & Jutustelu 3 16.09.2010 20:54
KZJ 95 ja korotus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 13 11.02.2010 13:34


Sivu luotu: 13:53 (GMT +2).