Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2015, 22:13
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

Jos meinaat tuota saavia öljypohjassa niin omasta otin n. 10 cm pois kun Hi-Steer varsilla raidetanko rajoitti joustoja. Siellä pumpun imusihdin edessä on yksi loiskelevy joten tilaa siinä kohdin on ainakin leikkaamiselle. Jos taas tuosta matalasta kohdasta meinasit ottaa niin kampuran pää käy melko lähellä öljypohjaa. Ei tullut mitattua kuinka lähellä.



Edit. lukaisin uudestaan. Eli se pohjan tiiviste on ihan tasainen ja tuollain samalla tavalla loveamalla luulisi onnistuvan kun ei se kampuran pitäisi ihan siinä lohkon päässä olla kiinni. Jossei tuossa 61:ssä ole siis öljypumpun putket jotenkin erilailla kiinni öljypohjassa..

__________________
Ruoste on ystävä.

Viimeksi muokannut Vilbo : 15.08.2015 22:18
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2015, 12:07
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Kiitoksia kovasti kyllä tuo selventi jo kummasti, ite joudun pilkkoon/naputtelee öljypohjaa linkin tieltä... Huomenna saattaa päästä pudottamaan jo renkailleen testi mielessä, jos malttas sit laitella kuviakin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2015, 22:52
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus



Naittohommia, tuohon piti tehä kiinnike kolmiolle, vähän taas aikaa ja tuskailua ja muutama nortti



Halusin sitoa vähän palkin puolikkaita toisiinsa niin työsin putken laatikon kumityynyn mutterien reijistä, ja porailin kehälle sopivaan kohtaan reikiä ja räin tulppahitseillä ees vähän pitään kiinni...



Sit porailin palkin päät irti kun olivat niin torvellaan ja turvoilleet ruosteesta, sit heppailin pöytään kiinni että ees vähän rauhottelis vääntyilemistä, sit jotain roinaa pultin alle että sain linkin nivelen mieleiseen kulmaan/korkeuteen.



Sit vähän lootun leikkelyä ja tuskailua ja tommonen hirvitys synty Jälkihaaveiluna ois voinu tehä noista päistä vähän pulkkamaisemmat, mutta olkoot nyt...



En raaskinu hitsata tukivartta suoraan akseliin remontin helppouden takia niin tommonen korvake patentti synty siihen.



Jousilautasten pyöristelyä



Kikkula, keskelle tuli m10 kierre, ajattelin tehä POMmi muovista kartiot molempiin (?) päihin mitkä sit keskittää ja ohjaa jousen takas paikalleen




Mitä lie haaveilua, tässä korkeudessa suurinpiirtein hamuttu ajokorkeus



Jousillaan ja ihmeen hyvin sattu laskelmat lankulle jousipetien korkeuden suhteen ja ajokorkeus läpäisi visuaalisen testin En halua tästä korkeeta kun korttitaloa, mieluummin notkee... jousi kenollaan kun pedissä ei vielä keskityskartioo tmv häkkyrää. Jousi tulee aika liki äärijoustossa mutta mahtuu olemaan, ja reserviä jäi vielä tuoda sisemmäksikin, ehkä. Saa nähä kun pääsee oikeasti painopäällä joustatteleen ja ajeleen.



Äireenpuolella joutukin sit sommitteleen ja tekee kompromisseja kun kartaani tuli mun disainin tielle, jospa se tuollai kestäs, ja toisella puolella kantaa kaksi "ehjää" putkea kiertoa, ja saahan tuohonkin lisää malmia kun panssarin naittaa tukemaan vartta Hitusen pokkasin mutkaa putkeen, mutta suotta tuli liikaa kun eipä se rako kartaanin ja putken välissä kummia muuttunu vaikka tunkilla joustatteli... mutta ompahan tilaa vähän mysteereillekkin liikkeille



"puslat" tein samasta kamasta kun varretkin ja sorvasin 10mm vahvat lätkät päihin ja tigillä tinailin kasaan. Meinasin, muttei luonto antanu periks sorvata umpikönttejä



Oi perse kun pääsis jo vuolemaan noita runkoaisan päitä ja vingutteleen riippujen korvia irti



Jouset on siis 40kg ja 400mm pitkät reigerin jouset, oli jo menossa hylkyyn niin oli pakko ottaa testiin, 130mm about painu kasaan, ja silti jäi tosi pehmoseks että saattaa olla haaveita orkkis pohjauskumin käytöstä. tai ainakin siltä tuntu kun hullunkiilto silmissä pomppotteli keulaa Aika näyttää totuuden että onko mikään haave "osunu lankulle" Tän värkin kaa saan varmaan jonkun maailman lyhimmät panhard tangot palkinnon, ei tuu liian pitkä eteenkään, kun haaveissa oli että sais käytettyä orkkis pohjauskumeja. Kun lehtijousen pedit lähti niin tulee hitusen lisää sisäänjoustoa, ja kun akselin tunkkas kumeihin kiinni ja käänti renkaat linkkuun, että raidetanko oli lähimmilään niin eipä siinä hirveesti tiloja jääny missä myllätä. Lowriderin teko on perseestä ja tod näk jousi on putkena ennen pohjauskumia niin tilaa jää vaikka hurumykket...


Iskarin kiinnikettä



Jotain kieputusta, hyppykepit on procompin es9000/ 13" iskulla.



Hihii.. yks keppi lisää pois vääntymästä sattu löytyy joku jeesuksen vanha pika:n rattiakseli hässäkkä mistä sai anastettua orbin päähän boorin ja hojon simpukasta sipasin boorin talteen, sääli on sairautta tigilä yhteen ja pommista tommonen soviteholkki millä laakeroituu tohon kiinnikekaulukseen eikä muljaha pihalle että toimii orkkis rattiakselin kanssa.... Laakerihan ois ollu pro mutta tuskin mun ajoilla tuota muoviholkkiakaan saa särkin kun vaseliinin kans kasailee, pitää tarkkailla.



Joku ihme peliliike tapahtuu, mutta ulosjoustoo joudun rajottaa 30mm Pitää huomenna jos kerkee niin käydä teettään Raksihareksella rajotin liinat, toivottavasti ois vihreetä liinaa mistä ommella Toisaalta hyvä että joutuu rajottaan liinalla niin eipähän roiku akseli sit iskarin varassa niin säästää hieman iskaria/kiinnikettä. Mutta vittu mikä mittailu ja tuskailu ja "suunnittelu" tämmösenkin pikkuaskareen parissa on tullu vastaan, toivottavasti lopputulos palkitsis.

Pahoittelut sekavasta setistä, kannattaa nukahtamispisteessä raapustella tarinaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2015, 07:39
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.654
Perusasetus

näyttäis olevan homma hallussa
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2015, 17:00
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
näyttäis olevan homma hallussa
Kiitän

Ois jotain raportin paikkaa mitä sitä on taas touhuiltu



Vaihelaatikon palkki sai hammerit niskaan ja muutaman kymmentä karvaa pensselistä, maapallo silottelee sit loput



vähän korvakkeiden loppuun hitsailua kun sai kaikki hepattua kiinni, vähän turhan suuri vekki tuli kardaanin väistölle, mutta ompahan kolhu varaa paremmin.



Sit vähän panssarin äimistelyä, 6mm mitä lie paskarautaa, luulis tämmösessä sunnuntaioffissa kestävän maailman tappiin saakka



Sit saikin vaihtaa jo reteempiin sävyihin ja maalata linkki, ihmeen helpolla irtos korvakkeistaan, kun aika liki silmämääräsesti tuli asemmoitua korvakkeet



Orbikin sai vähän sävyjä päällensä kun yks ilta alko rälläköiminen tympiä huolella



Vähän sylinterin ja jarruletkun hahmotteluja, sylinteriin joutu tekeen hieman rajotin holkkia. Raidetangoksi löyty silmämääräsesti shoppailen ainesputkea 7mm seinämällä, paikallinen sorvari nykäs sinne 23mm jengat kun tuntu olevan eksoottinen kierre, eikä malttanu ootella että tilais oman tapin. Päiksi tuli Cross4wd:ltä samanlaiset molempiin päihin. Lähinnä kierteen teon helppouden takia, pyöränkulmia tästä varmaan säädetään tasan yhen kerran niin ei haittaa pikku lisätyö sen aiheen parissa Samalla tuli käännön rajottimet hitsailtua täyteen roinaa ja pikkulaput päälle. Tosin jälkiviisaana, että oisko parempi ollu pehmeet stopparit kun että romua lentää jostain muualta, mutta menköön vaikka murroksen suojeluun ylikulmalta, tosin sillähän vois uskottavuuden nimissä rikkoo yhen murroksen kun muuten ovatkin kestäny



Työmaalta ostin kasan vanhoja jämä/proto letkuja ison nivaskan niin katoin sieltä epäkuranteimmat ja tein niistä tähän, pari päätä joutu prässään uusiks. Ois saanu siistimpiäkin kulmia ja asentoja, mutta jääköön ne herkut sit pikkuautoihin...



Sit piti vähän herkutella ja antaa sen kuuluisan mopon keulia, eli öljysäiliön tekoon, hain hytikka liikkeestä mahollisimman pienen paluusuodattimen. Ja vähän vaan sorvausta ja jyrsintää niin "mulla onkin täällä jo kaikki valmista"



Aikanaan Corolla hommiin tuli tehtyä prässityökalu, että sai painella noita pontön kansia niin pakkohan se oli tähänkin tehä pikkuhuohottimet tuli ihan vaan visuaalisuuden takia, ja sen että aikasemmin oon käyttäny samoja ja sopiva kierretappi oli sitä varten hommattuna niin nuukuus voitti...



Vähän samaa kikkailua kiinnikkeen kaa. iski vaan hirmee himo korihommiin kun noita kauhistuksia rävelti, että vois kunnolla hipelöijä pyöräkoteloita ja iskaritorneja



Siellä se mököttää, pieni "töpseli" kävi vaan kun klemmarin koloja tein että oishan tuon kiristimenkin pitäny mennä piiloon noo jospa sen kura maisemois. Kannatti tosin tehä taas "visiopuuskalla" kun pumpun imuletkun kara jäi ihan väärään asentoon mutta tuli jo muutetuks.



kaikenlaista mokkulaa piti siirtää iskarin reijän takia, joten pari hitsimutteria ja vanha CustomCagesin peltikikkula niin ne saikin uudet osoitteet, kannatti kollailla 5 vuotta sitten jätelavaa kun heti sai "aarteet" käyttöön
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.09.2015, 19:42
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Asiallista, työnjälki hivelee silmää (tähän sellanen isopeukku) Kyllä huomaa että sitä on joskus jotain rakennettu Tulee niin hienoja pisteosia ettei kohta uskalla enää ollenkaan metässä likastaa
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.09.2015, 21:36
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 Näytä viesti
Asiallista, työnjälki hivelee silmää (tähän sellanen isopeukku) Kyllä huomaa että sitä on joskus jotain rakennettu Tulee niin hienoja pisteosia ettei kohta uskalla enää ollenkaan metässä likastaa
Kiittää ! Kyllä Hj pysyy ryskäysvärkkinä Eniten vaan harmittaa ton kaa ku jotain älynväläystä rupee touhuilee niin aina on jotain "tehtaan" kamaa edessä mitä ei pienellä työllä pysty siirtään. Onneks sit kun muut projektit on tehty niin voikin tehä putkirunko härpättimen Hiluxin pintanahkoilla niin ei tarvi tuskailla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan hj61 jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.06.2010 16:36
Myydään hj61 jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.05.2010 22:42
Ostetaan hj61 jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.05.2010 21:44
Myydään / Vaihdetaan HJ61 espi O/M/V Ajoneuvot 1 20.08.2009 17:24
M: Hj61 Jörmelö O/M/V Ajoneuvot 4 15.09.2006 21:19


Sivu luotu: 12:20 (GMT +2).