Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2015, 21:25
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Takavakaajan poistoa ei huomaa mitenkään.

Etuvakaajan poisto lisää kallistelua selvästi. Joka ei sitä huomaa, niin ei ehkä kannattaisi ajaa autoa ..ja vakaaja kiinnitettynäkin Jeepin saa parkkipaikalla nurin..
Jaa, no eipä sen etuvakaajankaan poistoa välttämättä huomaa kadulla, alustan osista riippuen. Ehkä se voi niinkin olla, että parkkiksella kaatajien ei kannattaisi enää autoa ajaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2015, 05:16
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Millä xj:n lokasuojan muovikaaret on kiinni ja miten ne saa ehjänä irti?
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.08.2015, 10:34
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vormula77 Näytä viesti
Millä xj:n lokasuojan muovikaaret on kiinni ja miten ne saa ehjänä irti?
Avainvälin 8mm muttereilla ja huonosti ehjänä, menee ne pinnapultit poikki helpolla. Mulla on jokunen uusi kiinnike jäljellä: mm tuo: http://www.jamant.fi/kiinnike-xjmj-o...32-p-2414.html , kuvasta näkee sen pinnapultin... Tuossa: http://www.jamant.fi/kori-xjmj-chero...24.html?page=3 ryhmässä on lisää kiinnikkeitä (ne mitä enää on saatavana uutena, nekin pikkuhiljaa mennyttä varastoa ja uusia ei tehdä....)!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.08.2015, 16:08
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Avainvälin 8mm muttereilla ja huonosti ehjänä, menee ne pinnapultit poikki helpolla. Mulla on jokunen uusi kiinnike jäljellä: mm tuo: http://www.jamant.fi/kiinnike-xjmj-o...32-p-2414.html , kuvasta näkee sen pinnapultin... Tuossa: http://www.jamant.fi/kori-xjmj-chero...24.html?page=3 ryhmässä on lisää kiinnikkeitä (ne mitä enää on saatavana uutena, nekin pikkuhiljaa mennyttä varastoa ja uusia ei tehdä....)!!
Tarkoitus olis hiukan maalailla helmoja ja oven alateunoja et toi härvelin helmat kestäis talven. Sit palkit tilalle...
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.08.2015, 08:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Jaa, no eipä sen etuvakaajankaan poistoa välttämättä huomaa kadulla, alustan osista riippuen. Ehkä se voi niinkin olla, että parkkiksella kaatajien ei kannattaisi enää autoa ajaa...
Kyllä sen etuvakaajan poiston huomaa, jollei sitten ole laitettu jousien ja iskareiden tilalle rautakankia. Toki riippuu korotuksen määrästäkin, mutta ihan jo vakiokorkuisena sen kallistelueron huomaa hyvin. Korotetussa sitäkin paremmin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2015, 20:28
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

noita makuja on aika monia, miten kukakin mieltää auton ajokäytöksen, mutta sanotaan silleensä, että jollain 3,5" korotuksella ja vakiota raskaammalla keulalla (vaik vinssi lisäpainona) kun raapasee vakaajan irti tai siellä on loppuun ajetut puslat niin ei se liikenneympyröissä ja urissa ajaminen mittään nautintoa ole
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.08.2015, 00:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
noita makuja on aika monia, miten kukakin mieltää auton ajokäytöksen, mutta sanotaan silleensä, että jollain 3,5" korotuksella ja vakiota raskaammalla keulalla (vaik vinssi lisäpainona) kun raapasee vakaajan irti tai siellä on loppuun ajetut puslat niin ei se liikenneympyröissä ja urissa ajaminen mittään nautintoa ole
Jeps.. Se ero on juurikin siinä, että etuvakaaja kiinni sillä korotetullakin autolla uskaltaa ja pystyy ajamaan liikenneympyrät, motarin rampit yms. ihan samaa laillista ja järkevää nopeutta kuin henkilöautolla. Ylipäätään on mutkateilläkin mukava ja turvallisen tuntuinen ajettava ilman turhia kallisteluja.

Vakaaja irrotettuna ei todellakaan. Korotusta ei tartte olla ollenkaan, kun sen vakaajan aukiolemisen jo huomaa selvästi.. Grandillä ajoin joskus kuukauden päivät ilman etuvakaajaa 1.75" korotuksella (alusta/ ohjaus oli timmissä kunnossa, ei mitään väljää), ja oli lähinnä vittumainen ja ärsyttävä lulla. XJ oli ihan sama juttu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.08.2015, 23:04
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Omassa XJ:ssä kävi sillä tavalla, että vakaaja joskus katkesi. Silloin 4,5" korotusosat oli käytännössä uudet (jouset, iskarit, tukivarret puslineen, panhardin kiinnitykset korjattu) vielä ja maastossa niillä ei ollut juurikaan ajettu. Katsastuskonttorin pihassa sitten odotellessa huomasin tuon vakaajan katkenneen... Eli ei sillä silloin juuri mitään vaikutusta ollut. Ajelin kyllä aiemmin ihan tietoisesti tiellä vakaaja irroitettuna testimielessä, eikä silloinkaan havaittavaa vaikutusta ollut sillä, normaaleilla tuollaisella autolla käyttämilläni nopeuksilla, eli ihan tavan maantievauhdeilla.

Toki nykyään samassa autossa vaikutus on isokin, kun ne samaiset osat on kaikki löystyneet / kuluneet.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.08.2015, 07:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Uutena varsinkin takalehdet on niin perhanan jäykät, että ne voi hyvinkin pitää auton kallistelut tehokkaasti kurissa. Kun lehtipakat ja vieterit on ajettu sisään muutamien metsäreissujen jälkeen, niin meno on ihan erilaista. Itsellä ei XJ:ssä aikanaan 3.5" pakat joustaneet juuri yhtään metsässä (ei ollut tankin panssaria, vetokoukkua eikä järeää puskuria), piti laittaa ensi alkuun takakonttiin parisataa kiloa hiekkasäkkejä ja käydä venyttelemässä autoa että sai paikat elämään

XJ:ssä oli sekä 3.5" korotussatsilla - uudet etu- ja takajouset, kaikki uudet tukivarret, uudet ohjausosat, uusi panhardi - vakaaja auki kallisteli reilusti enemmän. Myöhemmin vaihtui 4.5" vietereihin, taakse eri pakat (OME:n 2.5" pakat, RE:n 3.5" pakat oli mielestäni vähän turhan jäykät) + pidemmät riiput + pieni korotus jousipetiin, ja pitkät tukivarret. Kallisteli vakaaja auki tiellä ihan selvästi edelleen. Takavakaaja oli irti alusta asti.
ZJ:ssä jos otan etuvakaajan auki (takavakaaja on koko ajan kiinni), auto tuntuu mutkissa kuin ajaisi hyytelömaton päällä. Vakaaja kiinni ei kallistele enempää kuin mitä voi 3" korotetun 2 tonnia painavan auton kuvitella. Uskaltaa ihan huolella ajaa mutkatielläkin reilumpaa vauhtia Autossa on kaikki uudet/ uudistetut tukivarret, panhardit on 100% kunnossa, uusi ohjaus, yms.


On oikeasti aika käsittämätöntä, jos ei halkaisijaltaan 28mm:n vakaajan aukiolemista huomaisi kierrejousilla olevassa korotetussa autossa mitenkään XJ:ssä takalehdet hieman tukevoittaa verrattuna ZJ:hin, mutta ei paljon.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 20.08.2015 08:02
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.08.2015, 23:11
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Onkohan kuinka tyypillistä sisävalojen kytkimien kytkeytyminen itsestään pysyvästi? Viime syksynä syttyi toinen takapenkin kattovaloista ajossa eikä sammunut kuin polttimon irroituksella. Eilen piti sitten autoa siirtää ja akut oli ihan tyhjät. Käyntiin irtoakulla ja äsken sitten huomasin akkujen ollessa latauksessa, että nyt palaa se toinenkin eikä sammunut kuin smalla keinolla... Miten ihmeessä nuo voi itekseen pysyvästi syttyä?! Nyt oli vielä auto seisonut varmaan kuukausia...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 09:56 (GMT +2).