![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Millä xj:n lokasuojan muovikaaret on kiinni ja miten ne saa ehjänä irti?
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä sen etuvakaajan poiston huomaa, jollei sitten ole laitettu jousien ja iskareiden tilalle rautakankia. Toki riippuu korotuksen määrästäkin, mutta ihan jo vakiokorkuisena sen kallistelueron huomaa hyvin. Korotetussa sitäkin paremmin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
noita makuja on aika monia, miten kukakin mieltää auton ajokäytöksen, mutta sanotaan silleensä, että jollain 3,5" korotuksella ja vakiota raskaammalla keulalla (vaik vinssi lisäpainona) kun raapasee vakaajan irti tai siellä on loppuun ajetut puslat niin ei se liikenneympyröissä ja urissa ajaminen mittään nautintoa ole
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vakaaja irrotettuna ei todellakaan. Korotusta ei tartte olla ollenkaan, kun sen vakaajan aukiolemisen jo huomaa selvästi.. Grandillä ajoin joskus kuukauden päivät ilman etuvakaajaa 1.75" korotuksella (alusta/ ohjaus oli timmissä kunnossa, ei mitään väljää), ja oli lähinnä vittumainen ja ärsyttävä lulla. XJ oli ihan sama juttu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Omassa XJ:ssä kävi sillä tavalla, että vakaaja joskus katkesi. Silloin 4,5" korotusosat oli käytännössä uudet (jouset, iskarit, tukivarret puslineen, panhardin kiinnitykset korjattu) vielä ja maastossa niillä ei ollut juurikaan ajettu. Katsastuskonttorin pihassa sitten odotellessa huomasin tuon vakaajan katkenneen... Eli ei sillä silloin juuri mitään vaikutusta ollut. Ajelin kyllä aiemmin ihan tietoisesti tiellä vakaaja irroitettuna testimielessä, eikä silloinkaan havaittavaa vaikutusta ollut sillä, normaaleilla tuollaisella autolla käyttämilläni nopeuksilla, eli ihan tavan maantievauhdeilla.
Toki nykyään samassa autossa vaikutus on isokin, kun ne samaiset osat on kaikki löystyneet / kuluneet. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Uutena varsinkin takalehdet on niin perhanan jäykät, että ne voi hyvinkin pitää auton kallistelut tehokkaasti kurissa. Kun lehtipakat ja vieterit on ajettu sisään muutamien metsäreissujen jälkeen, niin meno on ihan erilaista. Itsellä ei XJ:ssä aikanaan 3.5" pakat joustaneet juuri yhtään metsässä (ei ollut tankin panssaria, vetokoukkua eikä järeää puskuria), piti laittaa ensi alkuun takakonttiin parisataa kiloa hiekkasäkkejä ja käydä venyttelemässä autoa että sai paikat elämään
![]() XJ:ssä oli sekä 3.5" korotussatsilla - uudet etu- ja takajouset, kaikki uudet tukivarret, uudet ohjausosat, uusi panhardi - vakaaja auki kallisteli reilusti enemmän. Myöhemmin vaihtui 4.5" vietereihin, taakse eri pakat (OME:n 2.5" pakat, RE:n 3.5" pakat oli mielestäni vähän turhan jäykät) + pidemmät riiput + pieni korotus jousipetiin, ja pitkät tukivarret. Kallisteli vakaaja auki tiellä ihan selvästi edelleen. Takavakaaja oli irti alusta asti. ZJ:ssä jos otan etuvakaajan auki (takavakaaja on koko ajan kiinni), auto tuntuu mutkissa kuin ajaisi hyytelömaton päällä. Vakaaja kiinni ei kallistele enempää kuin mitä voi 3" korotetun 2 tonnia painavan auton kuvitella. Uskaltaa ihan huolella ajaa mutkatielläkin reilumpaa vauhtia ![]() On oikeasti aika käsittämätöntä, jos ei halkaisijaltaan 28mm:n vakaajan aukiolemista huomaisi kierrejousilla olevassa korotetussa autossa mitenkään ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 20.08.2015 08:02 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Onkohan kuinka tyypillistä sisävalojen kytkimien kytkeytyminen itsestään pysyvästi? Viime syksynä syttyi toinen takapenkin kattovaloista ajossa eikä sammunut kuin polttimon irroituksella. Eilen piti sitten autoa siirtää ja akut oli ihan tyhjät. Käyntiin irtoakulla ja äsken sitten huomasin akkujen ollessa latauksessa, että nyt palaa se toinenkin eikä sammunut kuin smalla keinolla...
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |